De frituur

De sushi hier in de buurt doet dit ook.
Beetje bizar eigenlijk want ze moeten geen borden en bestek enz voorzien

Je drinkt er dan ook wel niks
Als je online bestelt en gaat afhalen, drink je er natuurlijk ook niks.

Ofwel moeten ze zoveel aan het takeaway-platform afstaan, dat daarom de prijzen zoveel hoger liggen. Maar verder is er geen verschil tussen iemand die particulier iets afhaalt, of iemand in een oranje jas van takeaway.

De frituur van mijn jeugdjaren bij mijn ouders volgens de huidige prijslijst: 13.4 euro

Middel - 2.75
Potje koude saus (Klein) - 1,00 (saus op de friet is 0.75)
Potje stoofvleessaus - 2.50
Frikandel - 1.30
Bicky (geen echte denk ik) - 4.00 (neem altijd een hamburger van het huis, harder broodje, meer verse groenten, halfpikante saus, voor 5 euro)
Mexicano - 1.85

Ofwel moeten ze zoveel aan het takeaway-platform afstaan, dat daarom de prijzen zoveel hoger liggen. Maar verder is er geen verschil tussen iemand die particulier iets afhaalt, of iemand in een oranje jas van takeaway.
Takeaway zal wellicht iets lagere tarieven hanteren, maar een Uber Eats neemt bv. +- 30% af van de totale prijs van een bestelling. Toch al vaak gezien dat restaurants bv. 10% korting geven als je rechtstreeks via hen/hun website bestelt ipv. Uber Eats.

Takeaway zal wellicht iets lagere tarieven hanteren, maar een Uber Eats neemt bv. +- 30% af van de totale prijs van een bestelling. Toch al vaak gezien dat restaurants bv. 10% korting geven als je rechtstreeks via hen/hun website bestelt ipv. Uber Eats.
Kan goed geloven dat die tussenpartijen tegenwoordig veel van de inkomsten houden.
Maar een mexicano die van 3,70 naar 4,60 euro gaat vind ik wat overdreven. En die mexicano kost bij mijn ouders maar 1,85 :o (enkel af te halen).

bij ons zijn er heel veel vleesjes gewoon al 5 of 6 euro. Mijn frituur is al met voorsprong het duurste bij de voorbeeldbestelling van hierboven.
Dat is dan nog is in een 'arme' buurt van Antwerpen en het is een frituur die heel goed marcheert.

Mini Vuurvreter 6.40€
Shaslick 6
Twijfelaar 4.90
Vuurvreter 4.50
Loempia 6.70
Grizzly 6
Vleeskroket 2.60 (amai dat is goedkoop)
Bicky mexicano 8.4

Middel friet €4
Mayonaise apart bakje €1.90
Stoofvleessaus apart bakje€4.7
Frikandel €2.5
Bicky burger €4,9
Mexicano €3,7

Totaal 21.7
La Frituur in Genk

bij ons zijn er heel veel vleesjes gewoon al 5 of 6 euro. Mijn frituur is al met voorsprong het duurste bij de voorbeeldbestelling van hierboven.
Dat is dan nog is in een 'arme' buurt van Antwerpen en het is een frituur die heel goed marcheert.

Mini Vuurvreter 6.40€
Shaslick 6
Twijfelaar 4.90
Vuurvreter 4.50
Loempia 6.70
Grizzly 6
Vleeskroket 2.60 (amai dat is goedkoop)
Bicky mexicano 8.4
Nee, de mijne is nog duurder (niet dat dat cool is)

Jouw prijs is daarenboven ook kunstmatig hoog door een grote pot mayo aan +€3.

Pak een klein potje zoals iedereen joh, hoe klein ook. Daar gaat het niet om.

Vaste frituur hier in Oostende:

Middel friet €4, maar een kleine van 3.5 is ook een grote, want ze geven altijd een volledige grote schep mee. Enkel de nieuwe onwetende klanten - toeristen die dus een grote van 4,50 bestellen zijn 1 euro duurder uit voor hetzelfde, want je krijgt niks meer dan iemand die een kleine neemt.

Mayonaise €1.10
Stoofvleessaus €2.50
Frikandel €2.30
Bicky burger €4.20
Mexicano €3.50

Totaal €17.10

Takeaway en consoorten doen die niet, maar de frituren die het wel doen zijn natuurlijk iets duurder. Normaal ook...

Deze middag met de mannen toch ook maar even mee geweest naar de frutterie:

- kleintje me stoverij
- Bicky mexicano
- frikandel
- gebakken boulet in schijfkes
- cervela
- potje samoerai om de vlezekes te laten zwemmen

nomnomnom :drool:

Dit is wat jij voor u alleen besteld hebt, neem ik aan lol
Das wel veel, ik neem meestal mini friet helft van ne koude cervela en chicken nuggets of boelet special.

FBC0B60B-F4D8-4BF3-9E3F-33FAFCB6F6BA.jpeg

Nieuwe woensdag, nieuwe frituur.

Bites & More in Melle.
Fuck, wéér een waanzinnige frituur in de regio van het werk.

Buitenaardse frites

Terug
Bovenaan