De frituur

kleine saus is de helft van een potje saus van de MCDO. Daar kan je echt niet genoeg mee hebben.
Potje frietsaus van de Mac is 35ml, de helft daarvan is 17.5ml, nog nooit in mn leven een frituur gezien die 17.5ml saus geeft.

Klopt iets niet met je stelling, tenzij je echt wel de gierigste frituur van belgie en Nederland hebt gevonden.

Vaste frituur (regio Kortrijk)
Middel pak - 3,60
Potje koude saus (Klein) - 1
Potje stoofvleessaus - 2,80
Frikandel - 2,10
Bicky original - 4,40
Mexicano - 3,50

Totaal: 17,40€

Geïnspireerd door dit topic onlangs een bende buren uitgenodigd en de keuken omgetoverd tot een frietkot: Even naar Bosteels gereden en een halve koffer snacks en sauzen gaan kopen.

Zelf aardappelen gesneden en frietjes in ossenwit gebakken, op het einde zowaar nog extra frieten moeten maken - kinderen door het dak wanneer je met een grote schotel met diverse snacks komt aandraven.

Afgesloten met ne chocomousse voor iedereen, vergezeld van champagne/wijnen/bieren/frisdranken ... top idee en zeer geslaagde drink met hapje voor de buren, lekker en relatief weinig werk.

Vaste frituur hier in Ledegem:

Middel friet €3.70
Mayonaise €1.10
Stoofvleessaus 150cc €2.00
Frikandel €1.80
Bicky burger €4.30
Mexicano €3.30

Totaal 16,20

Geïnspireerd door dit topic onlangs een bende buren uitgenodigd en de keuken omgetoverd tot een frietkot: Even naar Bosteels gereden en een halve koffer snacks en sauzen gaan kopen.

Zelf aardappelen gesneden en frietjes in ossenwit gebakken, op het einde zowaar nog extra frieten moeten maken - kinderen door het dak wanneer je met een grote schotel met diverse snacks komt aandraven.

Afgesloten met ne chocomousse voor iedereen, vergezeld van champagne/wijnen/bieren/frisdranken ... top idee en zeer geslaagde drink met hapje voor de buren, lekker en relatief weinig werk.
Kan je bij bosteels als particulier kopen eigenlijk?
Ik passeer daar wel vaak dusja.

Ik kreeg een mail van Bicky met een probeersel in. Eentje voor het ontbijt. Een Bicky van een croissant. Dat klinkt nu echt niet lekker. Dat zeg ik als liefhebber.

Middel friet €3.50
Mayonaise apart bakje €1.50
Stoofvleessaus apart bakje€4.5
Frikandel €2.5
Bicky burger €5.25
Mexicano €4.5

Totaal 21.75
Frietboetiek in Oudsbergen

Dit topic roept om een FrietIndex;

Stap 1. Gewichten​

• Bicky Burger → 1
  • Middelgrote friet → 2
  • Frikandel → 1,5
  • Portie Mayonaise → 2
  • Portie Stoofvlees → 1

Stap 2. Formule (blijft hetzelfde)​

FI=∑(Prijs×Gewicht)Aantalproducten×10FI = \frac{\sum (Prijs \times Gewicht)}{Aantal producten} \times 10FI=Aantalproducten∑(Prijs×Gewicht)×10

Stap 3. Voorbeeldberekening (met de eerder veronderstelde prijzen)​

• Bicky Burger = 5,50×1=5,505,50 \times 1 = 5,505,50×1=5,50
  • Friet = 3,00×2=6,003,00 \times 2 = 6,003,00×2=6,00
  • Frikandel = 2,80×1,5=4,202,80 \times 1,5 = 4,202,80×1,5=4,20
  • Mayonaise = 1,20×2=2,401,20 \times 2 = 2,401,20×2=2,40
  • Stoofvlees = 3,50×1=3,503,50 \times 1 = 3,503,50×1=3,50

Som = 21,60

Gemiddelde=21,605=4,32Gemiddelde = \frac{21,60}{5} = 4,32Gemiddelde=521,60=4,32FI=4,32×10=43,2FI = 4,32 \times 10 = 43,2FI=4,32×10=43,2

👉 Met de nieuwe gewichten komt de Frietindex = 43,2 punten.

Kan je bij bosteels als particulier kopen eigenlijk?
Ik passeer daar wel vaak dusja.

Ja, ze hebben 2 shops: hoofdgebouw (waar ook hun laadkaai is gesitueerd) - enkel voor mensen met BTW nummer, maar er is ook een 2de shop (aan de achterzijde - ligt net naast de brug maar je moet de industriezone in om er te geraken) waar je als particulier terecht kan - gamma is grotendeels hetzelfde (en soms wat afgestemd met kleinere verpakkingen) , ongeveer de grote van een AD Delhaize, naast alle snacks kan je er ook voordelig frituurolie/ossewit etc. kopen.

Wij willen zo ook eens iets doen voor de buren, da's nog eens een goei idee! Ik ga wel een grotere friteuse nodig hebben.

Wij willen zo ook eens iets doen voor de buren, da's nog eens een goei idee! Ik ga wel een grotere friteuse nodig hebben.
Doet me denken aan een maat van mij die "in den tijd" (oude zak modus aan) af en toe een "Bicky TD" organiseerde in onze chirolokalen. Goeie ranzige feestjes waren dat :love:

1758707918600.png

In de lokale frituur is er een prijsverschil tussen "online bestellen & afhalen" en via takeaway laten leveren. Per stuk (sauspotje, friet, snack, burger) is de takeawayprijs 40 tot 90 cent hoger. Dan kom je soms al snel 5 euro duurder uit via Takeaway (plus vaak nog een extra verwerkingsfee + leverkost van pakweg 2euro). Zot eigenlijk.

De sushi hier in de buurt doet dit ook.
Beetje bizar eigenlijk want ze moeten geen borden en bestek enz voorzien

Je drinkt er dan ook wel niks

Zelfde aanpak hier als @Wilcao : mijn vaste frituur heeft geen online menu, mijn vorige vaste frituur wel:

Middel - 3,00
Potje koude saus (Klein) - 1,00
Potje stoofvleessaus - 2,20
Frikandel - 2,10
Bicky (echte, toch een paar jaar geleden toen ik daar nog ging) - 4,20
Mexicano - 3,50

Totaal: €16,50

Mijn vaste frituur zal wel iets duurder zijn denk ik. Toch verbaasd van de prijzen die ik hier lees, ik vond de prijzen hier al aan de hoge kant (om niet in een stad te zijn) en serieus gestegen de laatste jaren.

Ik heb een keer vergeleken met een frituur uit de Westhoek en daar kwam ik uit op 17,60 ipv 19,60 in Gent met de kanttekening dat het waarschijnlijk een fake bicky is voor die 17,60. (De bicky was de grote factor qua prijsverschil.)

Terug
Bovenaan