De frituur

De frituur in mijn dorp (Merendree) van 't zelfde. Hij bakt ook op events en op zijn truck staat: "VOLLENBAK - The Art Of Making Chips"
Ge hebt de kans gehad om het over te pakken en laten zien hoe het écht moet, dan moete nu niet afkomen hé... :tongue:

Of staat het nog steeds te koop? :unsure:

Die... die hebben en frietabonnement 🤯 120 euro voor een jaar een bakske en ge vult zo veel ge wilt? :eek:
jep :)

heeft het met zijn zatte botten ooit eens uit de doeken gedaan. Hoeveel hij zelfs nog overhoudt als ge 2 keer per week uw bakje komt vullen. Enkel en alleen op de sauzen. ... en dan pakken ze toch nog een snackse, of twee. En die frieten kosten geen hol en zijn vet staat toch aan.

't Is wel niet echt van de grond geraakt, maar zijn bedoeling was eigenlijk om dat zelf ontwikkelde bakje te verkopen aan frituristen. Dus niet de all-in bij zijn frituur, maar hopen op gevolg en dan zijn afwasbare bakjes aan de man brengen.

Ondernemerszin heeft hij wel. 't Is daar ook al pita geweest, en pizza, en haute dogs, en zelfgemaakte snacks,...

zijn antoinetje is wel lekker vind ik. "Unieke" versie van een julientje omdat zowel het vleesje (soort kipnuggets?) als de sauzen zelfgemaakt zijn. Dus elder kan je 't niet eten.

Maar ook dat is inconsistent idd, soms heerlijk soms mèh. En hij vergeet altijd minstens 1 item. En vindt zichzelf ook iets te goed.

De frituur in mijn dorp (Merendree) van 't zelfde. Hij bakt ook op events en op zijn truck staat: "VOLLENBAK - The Art Of Making Chips"

Die zijn google reviews (en dan vooral zijn reacties erop) zijn puur goud :lol:.

stom hoe slecht dat dat geuniformiseerd is eigenlijk hé.

Een frituur wordt bejubeld omdat je gigantisch veel frieten krijgt als je een kleintje vraagt, maar er zijn ook gewoon mensen zijn die echt een kleintje willen.

Of waar je bij de ene €4 moet betalen voor een klein pakje (duur!!), maar wel meer frieten krijgt dan bij de grote van €3 bij de buurfrituur (goedkoop!!)

Ik pak standaard een grote, 2 sauzen, een bicky en een extra vlezeke. En met identiek dezelfde honger en maagcapaciteit is dat bij sommige frituren echt te weinig en bij andere duwen om dat binnen te krijgen.
Ga mijn vlezeke keer derin duwen. Je gaat rap vol zitten copain

stom hoe slecht dat dat geuniformiseerd is eigenlijk hé.

Een frituur wordt bejubeld omdat je gigantisch veel frieten krijgt als je een kleintje vraagt, maar er zijn ook gewoon mensen zijn die echt een kleintje willen.

Of waar je bij de ene €4 moet betalen voor een klein pakje (duur!!), maar wel meer frieten krijgt dan bij de grote van €3 bij de buurfrituur (goedkoop!!)

Ik pak standaard een grote, 2 sauzen, een bicky en een extra vlezeke. En met identiek dezelfde honger en maagcapaciteit is dat bij sommige frituren echt te weinig en bij andere duwen om dat binnen te krijgen.
Mijn stamfrituur doet er altijd een schep of 4 bovenop als ik ga. Een kleintje is dan veelal een groot pak in andere frituren.

Die inconsistentie vind ik net de max.
'Woaaaaaa check die frituur, is dat een kleintje? HO HO HO dat is precies ne groten daar!'
Of een peperdure frituur die hun frieten telt vooraleer ze in 't bakske te doen want ja, zie dat ze erop verliezen.

De hoeveelheid frieten die gelinkt is aan een kleintje, middel of ne groten is één van de belangrijkste beoordelingscriteria om een frituur z'n rating te bepalen.

En zo blijft een nieuwe frituur proberen altijd spannend.

Mijn criteria die de score helpen bepalen van een frituur:
  • temperatuur van de wachtpinten (hoe kouder hoe beter)
  • stoofvleessaus (al ben ik daar echt niet moeilijk in)
  • prijs (heel dure frituren worden strenger beoordeeld, wat ergens logisch is)
  • hoeveelheid frieten die men geeft
  • bakwijze van de frieten (ik haat allemaal kleine krakelingen)
  • hoe sympathiek de uitbaters zijn
  • interieur (niet om te blijven eten want dat haat ik, maar 't moet aangenaam vertoeven zijn om de wachtpinten te drinken)
  • mogelijkheden (als ik een Julientje wil met 2 frikandellen, een boulet en warme pepersaus dan mag dat geen probleem zijn)
Dit terzijde.

Kzen ee Francine'ke en Sylvie'tje aant inviteren bij Frituur Chouke, ze hebben me ne dubbele BJ beloofd vo seffens en échange :coolbrows:. Ze emme allebei vuil volk op den balkon dus da wordt genieten ketjes. Iest nog ne berepuut, sito, bicky cheese, vuurfretter, ne gruute me stoofvleessaas en kwakske mayonaise in mijn kluute sloage om vervolgens nog ne extra gruut pakske me ne halve pot mayonaise erop te bestellen om het in de smaul van die doldwaze Amerikoanse toerist die hier zonet "french frites" heeft besteld te rammen. Vervolgens den drapeau van den Belgique diep in zijn ol steken om dan te eindigen met ne vaaiftal rechtse directen en 2 linkse crochets tot die vo de rest van zijn leven automatisch "Belgian frites" zal uitspreken opt moment dat die iets ziet wa op ne frite lijkt.
Kmoet toegeive, kzen ee naaig gabumeid want kheb al 2 bakken bee in mijn kluten geslagen. Ma me friete word er sowieso nie gezieverd

Laatst bewerkt:
Kzen ee Francine'ke en Sylvie'tje aant inviteren bij Frituur Chouke, ze hebben me ne dubbele BJ beloofd vo seffens en échange :coolbrows:. Ze emme allebei vuil volk op den balkon dus wa wordt genieten ketjes. Iest nog ne berepuut, sito, bicky cheese, vuurfretter, ne gruute me stoofvleessaas en kwakske mayonaise in mijn kluute sloage om vervolgens nog ne extra gruut pakske me ne halve pot mayonaise erop te bestellen om het in de smaul van die doldwaze Amerikoanse toerist die hier zonet "french frites" heeft besteld te rammen. Vervolgens den drapeau van den Belgique diep in zijn ol steken om dan te eindigen met ne vaaiftal rechtse directen en 2 linkse crochets tot die vo de rest van zijn leven automatisch "Belgian frites" zal uitspreken opt moment dat die iets ziet wa op ne frite lijkt.
Kmoet toegeive, kzen ee naaig gabumeid want kheb al 2 bakken bee in mijn kluten geslagen. Ma me friete word er sowieso nie gezieverd
't Schoonste stuk proza dat ik in tijden heb gelezen. Godvermiljaardenondepaté.

Kzen ee Francine'ke en Sylvie'tje aant inviteren bij Frituur Chouke, ze hebben me ne dubbele BJ beloofd vo seffens en échange :coolbrows:. Ze emme allebei vuil volk op den balkon dus wa wordt genieten ketjes. Iest nog ne berepuut, sito, bicky cheese, vuurfretter, ne gruute me stoofvleessaas en kwakske mayonaise in mijn kluute sloage om vervolgens nog ne extra gruut pakske me ne halve pot mayonaise erop te bestellen om het in de smaul van die doldwaze Amerikoanse toerist die hier zonet "french frites" heeft besteld te rammen. Vervolgens den drapeau van den Belgique diep in zijn ol steken om dan te eindigen met ne vaaiftal rechtse directen en 2 linkse crochets tot die vo de rest van zijn leven automatisch "Belgian frites" zal uitspreken opt moment dat die iets ziet wa op ne frite lijkt.
Gij gaat een kort weekend hebben makker! Hier laatste weekend van verbouwingen aan de frituur. Dus ofwel nog een week wachten, maar ik ben van plan om de zondag met de moto een toerke te doen naar de beste Waalse frituur dat ik ken. Want Vlaming of Waal, de friet staat centraal!

2839235d-faec-49ea-bd08-924c705d555e.jpeg

Frietje, bicky cheese, berepoot, viandel, potje andalouse.

Amai genieten 😍 ziet er ook andalouse van Pauwels uit, da’s voor mij de lekkerste (de frituurversie toch, die uit de winkel is niet hetzelfde).
Ja de andalouse was echt prima. Was een topbestelling. Die verse berepoot ook echt een aanrader.

Met al die klap over de koipcorn hier gisteren nog eens ene besteld. Dat was jaren geneden maar het smaakte wel. Allen precies minder krokant dan vroeger. Ik herinner mij da precies ook ronder.
Voor de rest een Bicky Orange en een middel met stoverijsaus er bij genomen. Foto nie gepakt want het was al op als ik er aan dacht. Heeft weer goed gesmaakt zie.

De vriendin is uit huis, toch nog 2 x gezondigd in de afgelopen 72u. Wat zijn die frieten toch verslavend. Gvd.

Ze zouden nog lekkerder zijn op een frietmeeting met den beffer erbij pee. Wat een tekstje ket. Zalig.

De vriendin is uit huis, toch nog 2 x gezondigd in de afgelopen 72u. Wat zijn die frieten toch verslavend. Gvd.

Ze zouden nog lekkerder zijn op een frietmeeting met den beffer erbij pee. Wat een tekstje ket. Zalig.
Merci pée, goe idee om nog ne frietmeeting te organiseren. Kgon hier nu in Théâtre Royal de Toone ne oude Geuze opentrekken oep a bakkes, santé copain

Terug
Bovenaan