De frituur

Zaterdag avond, en honger eh (bicky staat niet mee op de foto...

lCBVWgq.jpeg

Frituur was gesloten godverdoeme.
Andere frituur bezocht en op safe gespeeld met een romboutje, maar t was toch da nie.
Jammer jammer

Bijlagen

• IMG_9110.jpeg
    IMG_9110.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 21
Snacks weer opwarmen? 😱 🙈
Echt he, dan moet ik een gigantische kater hebben, niets in huis & geen bezorging mogelijk zijn én alle supermarkten dicht… én dan nòg hè…
Met pizza lukt dat wel nog, en smaakt het nog goed. Beetje water op de korst en terug de oven in om op te warmen

Afgelopen weekend nog eens bezoekje gebracht aan de frituur. Drukke zaterdag en weinig tijd om te koken, ideaal excuus om de lokale horeca wat te sponsoren. Op weg naar huis is mijn wederhelft gestopt om de frietjes te bestellen en op te halen, terwijl ik naar huis fietste met de kindjes.
Daar aangekomen alles in voorbereiding gebracht: borden (jaja, we gebruiken borden want da's praktischer), bestek en sausjes klaar gezet.

Een kwartiertje later was m'n vriendin er en kon het feest beginnen. Kinderen aan de salontafel, wij twee in de zetel.

Voor mezelf: kipsaté, bitterballen en kaaskroket. (en een potje samurai want mijn bus was op.)
Mijn wederhelft: sitostick en ragouzi.
Kindjes: bitterballen, chickenfingers, chickennuggets, curryworst en kaaskroket. (verdeeld onder hen drie).

Familiepak en klein frietje.

Enig minpunt was dat ik de laatste lading uit het familiepak had, dus veel kleine frietjes.

Afgelopen weekend nog eens bezoekje gebracht aan de frituur. Drukke zaterdag en weinig tijd om te koken, ideaal excuus om de lokale horeca wat te sponsoren. Op weg naar huis is mijn wederhelft gestopt om de frietjes te bestellen en op te halen, terwijl ik naar huis fietste met de kindjes.
Daar aangekomen alles in voorbereiding gebracht: borden (jaja, we gebruiken borden want da's praktischer), bestek en sausjes klaar gezet.

Een kwartiertje later was m'n vriendin er en kon het feest beginnen. Kinderen aan de salontafel, wij twee in de zetel.

Voor mezelf: kipsaté, bitterballen en kaaskroket. (en een potje samurai want mijn bus was op.)
Mijn wederhelft: sitostick en ragouzi.
Kindjes: bitterballen, chickenfingers, chickennuggets, curryworst en kaaskroket. (verdeeld onder hen drie).

Familiepak en klein frietje.

Enig minpunt was dat ik de laatste lading uit het familiepak had, dus veel kleine frietjes.
Knabbelde gij aan uw sate vlezekes terwijl ze nog op´t stokske zitten ofzo? Niet de meest esthetishe foto, wel dik respect dat je uw kinderen de friet microbe aan´t doorgeven bent!

Knabbelde gij aan uw sate vlezekes terwijl ze nog op´t stokske zitten ofzo? Niet de meest esthetishe foto, wel dik respect dat je uw kinderen de friet microbe aan´t doorgeven bent!
Nee, met de vork een stukje vlees eraf en dan in de samurai onderdompelen. Handiger dat dat wat bij elkaar blijft wanneer dat op m'n bord ligt.
En ja, als ik honger heb, denk ik ni meteen aan mooie belichting of kadering van de foto :p

Een echt frietkot onder de kerktoren ?hmm ( denk op de markt Brugge )
Als er nu één plaats is waar ik niemand zou aanbevelen om frieten te kopen zijn het wel de 2 kramen op de markt in Brugge. Ik vind het een schande dat alle toeristen denken dat dat onze typisch Belgische frieten zijn. Overpriced brol, dat is 't.

Ps: ik heb per abuis (dat kan al eens gebeuren met een pilsner teveel op) 4 kinderboxen betseld voor 2 kiddos (age 5 & 3)

Dus we hadden wel wat over met 2+2 peepz
Gij zit toch ook overal hé man. Is 't geen idee om frituren te beginnen reviewen a la Dave Portnoy? Ik wil uw cameraman zijn.

Godverdomme lees hier net een artikel in de krant: “de snack Cupido”, nen valentijnsspecial ofzo.
Frieten, stoofvleessaus, warme krieken, mayo en een frikandel in de vorm van een hart.
Alsof het nog niet erg genoeg kan, lanceren ze tegelojk de valentijnsburger met, jawel u kon het al raden, fokin krieken.

Terug
Bovenaan