De frituur

Amai boys, sportief weekje hier. Woensdag frituur, gisteren op´t werk ballekes in tomatensaus met frit. Vandaag afgesproken met kameraad die ging koken en... vergeten was de vlezekes uit te leggen.

Oplossing: Klein frietje, saté met kruiden, en een hamburger met een halve mexicano tussen. De eerste keer, maar dat was ni slecht!

Hop met die slechte cholesterol!

En nu tijd voor iets heel anders (maar wel een serieuze vraag).

Stel nu dat wij een paar dagen in Belgie zijn, met Brussel als verst gelegen plek (of iets eronder) en wij willen eens echte Belgische frieten eten en dan wel in een frituur hè… Beetje omrijden geen probleem. Wij (gezin) houden allemaal van frieten maar een deel houdt wel van frikandel/viandel etc en een deel zou dan liever niets hebben.. Maar ja .. ook niet echt leuk. Met andere woorden: is er iets dat van beide werelden thuis is?

Wij zoeken een goede frituur die naast het gangbare ook wat anders heeft, bijvoorbeeld.
Wie heeft iets aan te raden of juist af te raden?

Graag jullie $0,02 ajb.
Frietcafé in Leuven heeft ook een spaghetti en wat gerechtjes op het menu staan geloof ik.

En ze hebben er Stella van het vat.

Average Rob heeft er een stukje gefilmd met die F1-rijder, Bottas.

Ga naar frituur 1853. Beter wordt het niet in het Brusselse.

Of voor een puur frietkot: Maison Antoine op de Place Jourdan. En opeten in een cafe op het plein - het wordt niet echter dan dat.

Woensdag: Julientje bij Stefano’s in de Overpoort (ex-werknemer van Julien, wrs de man die het meeste julientjes gemaakt heeft in zijn leven)
4262B6EE-B7A3-4BC3-8873-501C968480B0.jpeg

Deze middag: €8 🤯 (waar is de tijd dat kfc/mcdo/… duur was)
A6CFB112-7777-444C-B085-2509F3032571.jpeg

2 burgers, 2 wings, mini friet en drankje

Vanavond:

IMG_5080.jpeg

En ik ben in full-on trainingmode om binnen 7 weken de marathon van gent te lopen…

.. en ik ben schijte

Ps: ik heb per abuis (dat kan al eens gebeuren met een pilsner teveel op) 4 kinderboxen betseld voor 2 kiddos (age 5 & 3)

Dus we hadden wel wat over met 2+2 peepz

Gisteren frietjes gegeten en niet alles op gekregen (plz geen ban 😅)

Ik heb dus nog een stuk over van een julientje en een Hamburger van gisteren en dit mooi in de frigo bewaard. Het is de eerste keer dat dit voorkomt dus ik vraag me af, wat is de beste manier om dit terug op te warmen?

Ik veronderstel in de oven? Maar welke temperatuur zouden jullie aanraden?

Bedankt om deze wijsheid te delen!

Ik heb dus nog een stuk over van een julientje en een Hamburger van gisteren en dit mooi in de frigo bewaard. Het is de eerste keer dat dit voorkomt dus ik vraag me af, wat is de beste manier om dit terug op te warmen?

Volgens mij gaat dat niet; fastfood is niet om te bewaren.

Stond dat niet ergens in de tien snackgeboden ? 🤔

30 seconden in de microgolf. 't Is niet hetzelfde als vers, maar valt nog mee. Heb vroeger nog regelmatig een bicky te veel besteld om de dag er op zo op 't werk op te eten. :unsure:

@poeperman Hoe is 't met de kater?

Frietjes kunt ge nog eens in de friteuse dippen maar niet te lang want ze gaan snel hard worden . (Maar die melige smaak van koude frietjes valt dan wel mee . ;) )
Diene hamburger gewoon in de microgolf . ;)

Frietjes in de airfryer

q022boom.jpg

chateau-meiland-martien-meiland.gif

Een Julientje, een Rombautje, een Sloeberke (= met geraspte kaas, stoofvleessaus, lente & rode ajuin, Armeense saté* en jamballasaus), een crizzly en een bel-crunch (goed bevonden!).

En ja, dat zijn borden, dat is om in de zetel te kunnen eten (terwijl we de originele Ghostbusters film kijken :love: ). Suck it.

* dat moet Ardeense zijn maar ik ben nu benieuwd naar de suggestie van apple’s autocorrect.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan