De frituur

Haha!

Ik volg @exCite! Sorry @Agony.

Een boulet met ui:
Berenpoot (lijkt er op, niet?)
Ambiorix

Een Grizzly (ook een beer natuurlijk 😂) / Crizzly (pikant) / berehap is dat oranje geval. Dat, wanneer je het korstje verwijdert, donders goed lijkt op de poot van een beer.

On topic, topfrieten gegeten deze middag

Bijlagen

• IMG_4949.jpeg
    IMG_4949.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 18
Ik zou het bijna vergeten. Door de week naar de frituur gaan zit er hier niet vaak in, maar vandaag was de uitzondering. Naar de minder goeie frituur geweest want die hebben mitrailetten (ma die in Brussel zijn beter) en de goeie frituur was toe.

Bestelling: Grote, mayo, mitrailette mexicano en mayo en viandel (klik).

Laatste mocht harder gebakken zijn, en de friet was vooral veel kleine braggel. Morgen spetterpoep 101%.
Dat broodje 😍. Doet me denken aan mijn vaste bestelling bij La Casa Meerhout:
Klein friet zonder zout met mayo of CK
Broodje visburger zonder groenten met tartaar.
Was telkens weer even genieten. Goede tijden, goede tijden.

Ja jongens, morgen is het weer van dat! Alleen thuis, want de vriendin is weg met de collega’s van het werk. Eerst frietjes en dan een setje gamen, daar kan ik van genieten se.

Ben op m’n queeste om elke frituursnack geprobeerd te hebben. Vorige week was het de beurt aan de spicy viandel en een mexicano.

De usual suspects heb ik al wel geprobeerd, ben op zoek naar iets nieuws, ik sta open voor suggesties!

Ja jongens, morgen is het weer van dat! Alleen thuis, want de vriendin is weg met de collega’s van het werk. Eerst frietjes en dan een setje gamen, daar kan ik van genieten se.

Ben op m’n queeste om elke frituursnack geprobeerd te hebben. Vorige week was het de beurt aan de spicy viandel en een mexicano.

De usual suspects heb ik al wel geprobeerd, ben op zoek naar iets nieuws, ik sta open voor suggesties!
Vroeger nam ik wel eens een ribster of een ardeense saté als 'wisselvleesje'

Man man man ben oprecht jaloers.
Alleen thuis zijn en frieten eten, laat het ware monster maar los zonder gene. Niemand zal het ooit weten! ! ! ! ! !

Qua suggesties: jagersworst speciaal

Akkoord, maar in Brussel weet je natuurlijk nooit wat je precies krijgt als je een mitraillette besteld.
Kmoet da hier oek altijd specifiëren dat het vo te fretten is, das hier altijd eerst van "ha Befferke, pas de problème, il y en a encore en stock. Tu vas donc enfin abattre Maarten et quelques coupe de brocollis?

Ik moet in ieder geval voor een lange tijd geen bitterballen meer hebben.
Zeer droog en zeer veel chapelure (nochtans voor Mora gekozen) vroeger waren die beter imo

Een jaar of 10-15 geleden heeft Mora iets veranderd aan zowel de vulling als het omhulsel (de chapelure) van haar bitterballen en vleeskroketten, ik vind ze het vreten niet meer waard sindsdien (waren nochtans bij mijn favorieten).

Hetzelfde, een verandering ten slechte dus, is gebeurd met de cervela een jaar of 10 geleden en een paar jaar geleden gvd ook met de kaaskroket (ook weer vulling & jas), mijn traditionele afsluiter :headshake:

De kl*terij van de uniformisering vh frituurlandschap = dat ze quasi allemaal hetzelfde merk snacks hebben, waardoor ik nu dus al jaren verstoken van bitterballen, vlees- & kaaskroketten moet rondlopen :angry::angry::angry:

Gelukkig wél 2 jaar geleden een frituur gevonden die "verse" cervela's koopt bij een slager in de buurt.

In de rand: ik zie hier veel saus in potjes op foto voorbijkomen. Een absolute no-go wat mij betreft want:
  • ge krijgt meestal minder
  • saus is niet op friettemperatuur
  • afwezigheid van decadent doordrenkte, smeuïge sausfrieten

Ik zou het bijna vergeten. Door de week naar de frituur gaan zit er hier niet vaak in, maar vandaag was de uitzondering. Naar de minder goeie frituur geweest want die hebben mitrailetten (ma die in Brussel zijn beter) en de goeie frituur was toe.

Bestelling: Grote, mayo, mitrailette mexicano en mayo en viandel (klik).

Laatste mocht harder gebakken zijn, en de friet was vooral veel kleine braggel. Morgen spetterpoep 101%.

Voor goeie mitrailleten moete in anderlecht zijn, aan clemenceau

Recht van t werk naar de hobby, frietje op mijn eigen.
Grote met curry ketchup, berepoot en curryworst, gaat hopelijk smaken, want is een vreemd frituur.

Is dat iets deftig, die Bicky Wrap?

Ne keer bij die instagramfrituur Congé in Berchem gepasseerd, niet slecht maar hebben nog wel wat werk aan hun frieten.

Ja jongens het is gebeurd... De Bel Crunch staat op de suggestiekaart bij de frituur! Ik weet dat de reacties hier gemixt zijn maar ik ga er toch eens ene proberen!

Bekijk bijlage 37855

Berepoot in plaats van sitostick, ik had van iemand hier al eens de combinatie joppie en mayonaise gezien en dat was top (@Mr.Anderson denk ik?). Deze keer voor een nieuwe combo gegaan. joppie (de echte), mayo met citroen (boni) en samurai (pauwels), hemelse combo!

En ja, wederom, ik heb nog frieten bijgepakt.

Dat het weer lekker was :drool:.
Ik geef u geen ongelijk. Mayo met citroen is da shit

Terug
Bovenaan