De frituur

Oproep aan frietliefhebbers omgeving Mol!
Dit weekend zitten we in Sunparks in Mol met vrienden en in plaats van de typische spaghetti kwamen we met het idee om morgenavond frietjes te gaan halen. Grandioos idee natuurlijk maar no way dat ik naar die frituur in het park zelf ga om mijn blauw te betalen aan matige kwaliteit.
Welke frituur in de omgeving is een aanrader?
Paseo, bij Loes & Wim, is zeker een aanrader, kan daar alleen wel heel druk zijn, vooral in het weekend.

Ideaal eigenlijk om een hoop wachtpintjes naar binnen te werken.

Ja, het erge is dat de nieuwe eigenaars effectief een paar maanden hebben kunnen meelopen met de vorige, die hebben hen echt geleerd hoe het moest.
Alleen ging de kwaliteit zeer snel achteruit na die stage en de efficiëntie ook. De oorspronkelijke eigenaars deden dat zelf ook nog maar 2 jaar, maar dat was er niet aan te merken - dat was een geoliede machine.
In de Vaartstraat in Herentals was dat het geval. Ik heb daar dichtbij gewoond, was mijn vaste frituur toen. Die werd dan overgenomen en de eigenaar bleef nog een tijd meehelpen om die nieuwe mensen de stiel te leren. Na een tijdje begon die gewoon goedkoper vet te gebruiken, minder snel te verversen, ... En de kwaliteit werd gewoon crap, zo blijkt, ik ben er enkele jaren geleden eens geweest dan (moet al zeker meer dan 5 jaar geleden zijn) en heb de frieten gewoon weggegooid en ben er sindsdien nooit meer geweest.

Met zowat gans Meerhout zone 30 zijn dat dan wel gegarandeerd koude frieten voor hij daarmee terug in sunparks is :unsure:
Dat is snel te omzeilen natuurlijk. Terwijl je wacht trek je een marcelleke aan. Eens je uw frieten hebt spurt je naar den auto, je hangt een groot kruisteken aan uw achteruitkijkspiegel. En dan, heel belangrijk, leg je uw linkerhand helemaal bovenaan op uw stuur terwijl je een oneliner uitspuwt in de aard van: 'I don't have friends. I've got family' en trap je uw gaspedaal volledig tegen de vloer.

Valkuilen (vooral op basis van een zeer goeie frituur hier in de buurt die een paar jaar geleden is overgenomen en helaas steil bergaf ging/gaat):
- als je de kwaliteit van de vorige niet kan aanhouden
- inconsistente kwaliteit
- inefficiëntie zodat de wachttijden te lang oplopen
Daarnaast zit je inderdaad met late uren, weekendwerk. Van mijn "vaste" frituur hoor ik ook vaak dat het nogal alles of niets is: dagen waarop het te kalm is, afgewisseld met dagen waarop er constant een lange rij staat te wachten. Zeker tijdens feestdagen scheelt dat precies enorm van het ene jaar op het andere.

Los hiervan, voor de grote fanclub van borden en bestek hier :p ik zal wel al halverwege mijn kleine portie frieten voor ik op het idee kwam. En geen krop sla in huis om de foto compleet te maken. Een komkommer zou erover geweest zijn.
Bedankt voor de reactie! Echter uw foto met pure nightmare fuel heb ik aangegeven bij de mods.

J
Jawel, een fritmeeting in Brussel, dan ben ik er ook bij! Maar ben ik welkom met mijn klein frietje of ga ik toch wat scheef bekeken worden?
No worries maatje, ik heb de frietmeeting doorgebracht naast een veggie en durf te beweren dat ze zich op geen enkel moment bedreigd voelde. Enkel als je fristi neemt word je scheef bekeken en vriendelijk gevraagd om de frietmeeting te verlaten

Nee. Opstaan om 10u30. Krantje lezen. Genieten. Kwartiertje voor opening de ketel aanzetten. En wachten. En verdienen.
Een absoluut droomleven. Gedurende 25 jaar boven hete oliedampen vertoeven. Terwijl je draaiend en kerend op dezelfde m2 de hele tijd dezelfde bewegingen maakt waar menig knie en enkel niet voor gemaakt i. Even vriendelijk moeten zijn tegen de toffe IT’er, sls tegen de alcoholist die voor de zoveelste keer het verhaal van zijn ex-vrouw komt vertellen.

Ik trek het misschien op flessen, maar de impact op uwe fysiek is toch echt niet te onderschatten.

In de Vaartstraat in Herentals was dat het geval. Ik heb daar dichtbij gewoond, was mijn vaste frituur toen. Die werd dan overgenomen en de eigenaar bleef nog een tijd meehelpen om die nieuwe mensen de stiel te leren. Na een tijdje begon die gewoon goedkoper vet te gebruiken, minder snel te verversen, ... En de kwaliteit werd gewoon crap, zo blijkt, ik ben er enkele jaren geleden eens geweest dan (moet al zeker meer dan 5 jaar geleden zijn) en heb de frieten gewoon weggegooid en ben er sindsdien nooit meer geweest.
Da’s ondertussen wel fel verbeterd, het is niet zoals bij Marc en Hilde, maar dat was quasi de perfectie. In het begin was dat inderdaad niet te eten.

Mijn ouders gaan daar nog elke week hun frietjes halen en als ik dan bij hun ben eet ik mee en dat smaakt toch altijd heel erg.

Da’s ondertussen wel fel verbeterd, het is niet zoals bij Marc en Hilde, maar dat was quasi de perfectie. In het begin was dat inderdaad niet te eten.

Mijn ouders gaan daar nog elke week hun frietjes halen en als ik dan bij hun ben eet ik mee en dat smaakt toch altijd heel erg.
Gelukkig is het dan terug beter, was echt absolute smerige boel op een gegeven moment, vroeger echt heel vaak geweest en was destijds inderdaad gewoon een absolute topfrituur én ongeveer één minuutje wandelen van mijn deur toen.

Jawel, een fritmeeting in Brussel, dan ben ik er ook bij! Maar ben ik welkom met mijn klein frietje of ga ik toch wat scheef bekeken worden?

Geen discriminatie op basis van de hoeveelheid frieten, maak je geen zorgen! Ik houd het al jaren bij een klein frietje zodat er nog een goed gebakken stukje vlees bij kan :)

Dat is snel te omzeilen natuurlijk. Terwijl je wacht trek je een marcelleke aan. Eens je uw frieten hebt spurt je naar den auto, je hangt een groot kruisteken aan uw achteruitkijkspiegel. En dan, heel belangrijk, leg je uw linkerhand helemaal bovenaan op uw stuur terwijl je een oneliner uitspuwt in de aard van: 'I don't have friends. I've got family' en trap je uw gaspedaal volledig tegen de vloer.

Vergeet de ruitenwissers niet…..

Ik trek het misschien op flessen, maar de impact op uwe fysiek is toch echt niet te onderschatten.
Elke dag van 9-5 in een slechte houding achter een pc en dan savonds nog wat gamen aan een pc of in de zetel liggen is denk ik slechter dan elke dag actief bezig zijn in een frituur.

Elke job zal wel zijn voor en nadelen hebben.

Valkuilen (vooral op basis van een zeer goeie frituur hier in de buurt die een paar jaar geleden is overgenomen en helaas steil bergaf ging/gaat):
Daarnaast zit je inderdaad met late uren, weekendwerk. Van mijn "vaste" frituur hoor ik ook vaak dat het nogal alles of niets is: dagen waarop het te kalm is, afgewisseld met dagen waarop er constant een lange rij staat te wachten. Zeker tijdens feestdagen scheelt dat precies enorm van het ene jaar op het andere.

Los hiervan, voor de grote fanclub van borden en bestek hier :p ik zal wel al halverwege mijn kleine portie frieten voor ik op het idee kwam. En geen krop sla in huis om de foto compleet te maken. Een komkommer zou erover geweest zijn.
luxf34L.jpeg
Frieten in een aluminium bakje :cry:

luxf34L.jpeg
I have so many questions... zoals: wat zoek je exact te scheppen met die lepel? Hoewel ik het antwoord eigenlijk al weet a.d.v. de hoeveel mayonaise op die frieten. :tongue: Maar vooral waarom heb je zo'n mes nodig? Als ik niet beter wist zou ik bijna denken dat het klaar ligt om die Bicky in twee te snijden... ik ben niet zeker of dat ok/frowned upon is maar ik ben er zeker van dat iemand ons dat hier wel kan komen vertellen :unsure:

Elke dag van 9-5 in een slechte houding achter een pc en dan savonds nog wat gamen aan een pc of in de zetel liggen is denk ik slechter dan elke dag actief bezig zijn in een frituur.

Elke job zal wel zijn voor en nadelen hebben.

Bwah, ik heb één een frituur zien opstarten een 4tal/5tal jaar geleden, die is toch zodanig bijgekomen dat die waarschijnlijk al wat gevolgen eraan heeft.
Dat zou mij ook voorkomen als ik 5/6 dagen per week in een frietkot sta, dan ga je op de duur 3 keer per week frieten binnenspelen. It would kill me.

Today is the day, eerste van het jaar, ik schaam mijzelf.

Edit : diep.
Die boze reaction onder deze post is onnodig. We moeten blij zijn dat de Ruigen eindelijk de stap gezet heeft en we hem in ons midden kunnen sluiten. Het is nu niet aan ons om boos te zijn over het verleden, maar om hem mee te trekken in de toekomst. Een betere toekomst voor hem en voor de maatschappij.
Je kan het Ruigen. Je kan het.

5bGeBNE.jpeg

Eerste vh jaar, en of ze gesmaakt hebben... Van Frituur Terminus in Berchem.

Voor 2 man:
3 brochetten, waarvan 2 voor mezelf. Bicky 'tje dabei, en een viandel spicy, met een middel, met stoofvleessaas.

De middel is half leeg gebleven, al de rest netjes binnen gestoken...frietjes zien er wat bleek uit op de foto, maar mooi goudgeel... :drool:

Die boze reaction onder deze post is onnodig. We moeten blij zijn dat de Ruigen eindelijk de stap gezet heeft en we hem in ons midden kunnen sluiten. Het is nu niet aan ons om boos te zijn over het verleden, maar om hem mee te trekken in de toekomst. Een betere toekomst voor hem en voor de maatschappij.
Je kan het Ruigen. Je kan het.
NOPE, we moeten hard zijn.

Schande van het forum is em!

Maar ik zie hem nog even graag hoor :hug:
Tenzij ie van gedachten veranderd is...

Terug
Bovenaan