De frituur

Gisteren, na 3 wachtpinten eindelijk kunnen beslissen:

Middel + pot stoofvleessaus
Bicky cheese
frikandel special met curryketchup
een 'olgelik' dat is een brochette met allerlei verschillende vlezekes (zoals een twijfelaar zeker?)
bamischijf (eerste keer dat ik dat nam)

Twas lekker!
Geen foto ofwa?

Bijlagen

• Screenshot_2025-01-06-21-30-58-76_3d9111e2d3171bf4882369f490c087b4.jpg
    Screenshot_2025-01-06-21-30-58-76_3d9111e2d3171bf4882369f490c087b4.jpg
    48,4 KB · Weergaven: 13
Gisteren, na weken te wachten ook eindelijk nog is frieten gegeten. Bij mijn ouders met de rest van de familie en voor 'k het wist lag alles op een bord :oink: Was ook niet van mijn vaste frituur

een middelke
een belcrunch (wou het eens geprobeerd hebben. Niet slecht maar er is beter gerief)
Pikante twijfelaar (helemaal niet goed hier. Duidelijk de overschot van de dag voordien)
En dan nog een halve curryworst en boulet opgegeten van de kindjes.
En een potje pepersaus. (koud. Bij ons hebben ze nergens warme pepersaus helaas).

Gisteren, na 3 wachtpinten eindelijk kunnen beslissen:

Middel + pot stoofvleessaus
Bicky cheese
frikandel special met curryketchup
een 'olgelik' dat is een brochette met allerlei verschillende vlezekes (zoals een twijfelaar zeker?)
bamischijf (eerste keer dat ik dat nam)

Twas lekker!
Amai, diene olgelik zou ik direct bestellen. Goe gebakken met extra kruiden!

Wat zit daar dan nog op buiten rund en kip?

heerlijke naam vooral!

Een twijfelaar of "mix" brochette is meestal een stukje frikandel, een stukjes mexicano, een stukje lookworst, een stukje kipcorn. Een beetje zoals Raz El Hanout - elk huis heeft zijn eigen recept.

Maar een olgelik. Machtig.

Amai, diene olgelik zou ik direct bestellen. Goe gebakken met extra kruiden!

Wat zit daar dan nog op buiten rund en kip?

heerlijke naam vooral!

Een twijfelaar of "mix" brochette is meestal een stukje frikandel, een stukjes mexicano, een stukje lookworst, een stukje kipcorn. Een beetje zoals Raz El Hanout - elk huis heeft zijn eigen recept.

Klopt zoals Poepeskeetje zegt, er zit daar een stuk lookworst op, kipcorn, mexicano, frikandel, kipnugget, bitterbal, enz. 't Is nog een serieus spel.

heerlijke naam vooral!

Een echte man neemt natuurlijk van al die vleesjes een volledig exemplaar. Misschien slaagt die 'twijfelaar' op de eigenaar zijn visie op zijn eigen mannelijkheid?

Aaaah de Ron. Gingen we vroeger ook vaak. Meestal mega goed, maar soms ook echt slappe frieten. Maakt ook veel zelf (kipsaté is top) maar heeft dan weer wat mindere keuze in snacks.
Exact de reden waarom ik in mijn favoriete frituur altijd hardgebakken frieten vraag, ondertussen moet ik het zelfs niet meer vragen :coolbrows: .

Aaaah de Ron. Gingen we vroeger ook vaak. Meestal mega goed, maar soms ook echt slappe frieten. Maakt ook veel zelf (kipsaté is top) maar heeft dan weer wat mindere keuze in snacks.

Dat is idd met momenten, ik kom er nog maar weinig aangezien wij meestal op woensdag frietjes eten en hem dan gesloten is.

In't weekend is daar ook enorm veel volk omdat hij alles alleen doet, wel altijd vriendelijk en bij grote bestellingen krijgt ge pintje gratis.

Die zijn zelf gemaakte garnaalkroketten zijn ook top maar ook soms veel te hard gebakken.

Terug
Bovenaan