De frituur

Bij ons is het altijd rond de €15 met 2 geweest. Dan heb ik het over een middel speciaal, een klein speciaal, vleesje en hamburger. Nu is die frituur sowieso wel goedkoper dan de rest hier in de buurt en goede frieten.

Dat is het nadeel aan mijn hipster frituur in het Gentse met uitgebreid veggie aanbod... Zit gemakkelijk aan meer dan 15 euro voor mezelf 💸
Maar het is het meer dan waard :love:

Komend weekend ergens bijna tegen Frankrijk een frituurbezoek gepland, ik hou jullie op de hoogte, de foto's op Google Reviews zien er veelbelovend uit.

Inderdaad toch sterk afhankelijk van wat je eet hé.

Crizzly - 6
middel - 3,40
potje stoofvleessaus - 2,5
potje warme peper - 2,5
bicky cheese - 5
boulette special - 4

Is een bestelling die ik veel neem. Maar ook:

Julientje - 9
+ 2 extra frikandellen erbij - 2x 2
bicky cheese - 5

Tel daarbij 2 wachtenpinten aan 2,5 / beest en kom je aan

bestelling 1:
28,4 euro

bestelling 2:
23 euro

En dan zitten de frieten van m'n vrouw (en soms de kinderen) er nog niet bij.
Ik zit altijd rond de 50 euro, met kinderen erbij onlangs 76 euro. Maar dat ligt aan de dochter, die bestelt graag 2 porties garnaalballetjes.

+ m'n vaste frituur geeft zo'n herbruikbare tasjes aan 0,5 euro. Ik gooi dat altijd weg en bestel een nieuw. 't Is zondag en ik ga mij niet bezighouden met zakjes te stockeren om dan mee te tsjolen naar de frituur.

Meestal krijg ik wel een wachtpils cadeau van den uitbater. Indien niet ga ik de week erop naar een andere.

t is een rustige week geweest in het friettopic, hopelijk dit weekend enkele foto’s!
Zelfs al members die het niet meer aankunnen en 2/3e van hun frieten moeten wegsmijten.
Blijven doorzetten frietkompanen!

In afwachting. een gemiddelde frituurbestelling volgens AI. Dat kan beter hé.

9af75b1d-0d95-4b14-bc8c-608c490256b8.webp

Laatst bewerkt:
Dit wordt de standaard om te achterhalen of we te maken hebben met AI of niet. Beginnen over frieten. Menselijker kan het niet, en dat is eraan te zien.

Had ik dat in m'n jonge dagen geweten had ik niet zo'n miserie gehad om Agent Smith te verslaan.

Wat zijn die 2 vierkante blokken in´t midden? En die frieten zien er nu toch ook niet zo top uit. En is dat koffie in de drankbeker?

Vreeeeeeemd.

Die 2 vierkante blokken zijn om met je zesde vingers ook iets te kunnen eten :thinking:
Die ersatz ketchup rechts met "cheese" op lijkt me ook maar iets verdacht.

B9DD50C3-1E83-40D3-90C6-0EBA26838CEC.jpeg

Slechte foto, goeie frieten. Fritstop Gentbrugge

Niet alleen handgesneden, maar ook handgeschild!

Eerste frituur ooit waar ik kan kiezen tussen zoete en zoute stoofvleessaus.

Ik werd op voorhand gewaarschuwd voor de grote porties (“een grote krijgt niemand op”) en toen ik dan maar toegaf en een middel bestelde zei ze: “ge weet toch dat ‘t grote porties zijn eh, uw vrienden delen een middel”.

Toen ik er haar attent op maakte dat een middel al sub-par-poeperman is, werd mijn vraag ingewilligd.

Met honger van tafel is veel gezegd, maar proppen moest ik zeker niet doen.

- middel
- zoete stoofvleessaus
- verse tartaar (top!)
- bicky

Terug
Bovenaan