De frituur

Vrijdagavond stelde mijn vrouw voor om frietjes te halen i.p.v. zondag. Ik was game!

Mijn bestelling als volgt: groot pak frieten, potje stoofvleessaus, bicky cheese, crizzly, frikandel spécial met curryketchup en verse ui, frikandel spécial met andalouse en verse ui EN een pot warme pepersaus die niet op de eerste foto staat omdat ik te rap was, pas na 5 minuten gezien dat er nog iets in de verpakking zat. :wallbash: Dit alles vakkundig doorgespoeld met 2 Triple Leforts. Zalig van genoten!

Zondag bij de schoonfamilie voor de Sint wanneer m'n schoonmoeder zegt: gaan we frietjes halen op de middag? Ik eet uit principe 1x frieten per week, niet meer. Maar toen ik hoorde dat de frieten van een frituur kwamen die bekend stond om zijn 'loaded fries' en andere bereidingen gingen mijn oren flappen. Plots hoorde ik: 'ze hebben daar frieten met spaghettisaus op!' GODVERDOMME WAT? 'spaghettisaus...'

Ik dacht meteen aan jullie, dit moet ik gewoon proberen en verslag uitbrengen.

De meest gortige bestelling kwam aan, een bak frieten met spaghettisaus en kaas en m'n vrouw probeerde de loaded fries met pulled pork, bbq saus en cheddar saus. Ja, dat is nog een plastiekje op m'n frieten, ik was alweer te snel met mijn foto. Tijdens het eten zag het er zo uit.

Verdict: eerst en vooral moet ik erbij zeggen dat de frituur toch een 5-10 minuten rijden was, waardoor de frieten precies heel zompig geworden waren. De frieten van de kinderen (zonder saus) waren totaal niet meer krokant en waren wat slap. Te lang in de verpakking zonder gaten erin gok ik? De frieten waren bij iedereen zo, waardoor ik dus niet echt een oordeel kan vellen. Als ik dat even negeer dan was ik wel verrast van de combinatie. Met wat mayonaise erbij heel lekker eigenlijk. Ook de PP met cheddar en bbq saus was lekker. Ze hebben daar de meest absurde combinaties van een Julientje ook.

Deze week staat er elke dag sport geprogrammeerd en wordt het voedingsschema wat aangescherpt zodat ik terug klaar ben voor volgende week!
Godverdomme, godverdomme toch. Wat een posts hier toch altijd van u. Telkens zo goed dat de meest overtuigde en fanatieke dieet- en gezondheidsgoeroes na het zien zich de vernieling in eten en binnen het jaar een maagverkleining nodig hebben.

Ik denk dat we eerlijk moeten zijn en onze meerdere erkennen. Ik buig nederig voor de koning.
Pu1vW0v.gif

In het frituur topic kennen we geen taboes. Frieten op een bord, met spaghettisaus, met mes en vork, gecremeerde vlezekes en dito moeders... Alles moet kunnen.
Dat gezegd zijnde: mijn moeder maakte vroeger op woensdagmiddag quasi altijd verse frietjes. Met een spiegeleitje of een steak (soms een paardensteak). Altijd fijn thuis komen van school :love: .

Morgen is ze precies 17 jaar overleden. Toeme toch.

Godverdomme, godverdomme toch. Wat een posts hier toch altijd van u. Telkens zo goed dat de meest overtuigde en fanatieke dieet- en gezondheidsgoeroes na het zien zich de vernieling in eten en binnen het jaar een maagverkleining nodig hebben.

Ik denk dat we eerlijk moeten zijn en onze meerdere erkennen. Ik buig nederig voor de koning.
Pu1vW0v.gif
Ik zit met een krop in de keel! Bedankt, frietbroeder.

Mijn volgende bestelling, incl. wachtpinten, zal volledig ter ere van uw mama zijn!

Dat gezegd zijnde: mijn moeder maakte vroeger op woensdagmiddag quasi altijd verse frietjes. Met een spiegeleitje of een steak (soms een paardensteak). Altijd fijn thuis komen van school :love: .

Bij ons was dat vroeger de zaterdagmiddag :) Moeder was weg van huis dus pa maakte frietjes met steak :love:

Vanmiddag nog eens naar de frituur geweest, want het was toch weer van maandag geleden. Bovendien ga ik bijna altijd de donderdagmiddag voor een kleine bestelling. Het werd dus een tussenslag, koude lookworst en bicky cheese. Dat gaat er altijd in.
Maandag eens met de madam die een dag vrij had (ik heb elke dag vrij) eens een compleet onbekende frituur binnengestapt. Passe Vite in Veurne. Heel leuke zaak en toffe zaakvoerders. Daar was het ook weer een tussenslag, maar daarbij een Bicky Rib (of Mexicano) en nog iets dat ik al vergeten ben :unsure:. Toch ook makkelijk 8-8.5 voor het eten. Bediening fenomenaal snel en vriendelijk, dus ik klop af op 9/10. Eentje om nog eens langs te gaan. Open op een maandag is ook uitzonderlijk in de regio, dus altijd handig.
Nu dus even de frituren links laten liggen, want zondagmiddag gaan we frieten eten met mijn schoonouders in Wingene. Hopelijk weer een nobele onbekende om van te genieten.

Vanmiddag nog eens naar de frituur geweest, want het was toch weer van maandag geleden. Bovendien ga ik bijna altijd de donderdagmiddag voor een kleine bestelling. Het werd dus een tussenslag, koude lookworst en bicky cheese. Dat gaat er altijd in.
Maandag eens met de madam die een dag vrij had (ik heb elke dag vrij) eens een compleet onbekende frituur binnengestapt. Passe Vite in Veurne. Heel leuke zaak en toffe zaakvoerders. Daar was het ook weer een tussenslag, maar daarbij een Bicky Rib (of Mexicano) en nog iets dat ik al vergeten ben :unsure:. Toch ook makkelijk 8-8.5 voor het eten. Bediening fenomenaal snel en vriendelijk, dus ik klop af op 9/10. Eentje om nog eens langs te gaan. Open op een maandag is ook uitzonderlijk in de regio, dus altijd handig.
Nu dus even de frituren links laten liggen, want zondagmiddag gaan we frieten eten met mijn schoonouders in Wingene. Hopelijk weer een nobele onbekende om van te genieten.
“Gesloten op maandag” is idd hatelijk.
Was deze week toevallig in Vleteren (als ik me niet vergis ben jij van daar), ervaring met Patador?

“Gesloten op maandag” is idd hatelijk.
Was deze week toevallig in Vleteren (als ik me niet vergis ben jij van daar), ervaring met Patador?
Ik woon net boven Vleteren, maar ga daar idd naar de frituur.
Patador is in Woesten, we gingen daar vroeger regelmatig omdat dat op de baan lag van werk naar huis, maar we werken sinds een jaar of drie beiden in Veurne, dus dat is een omweg geworden.
We vonden dat ook altijd top, maar die zijn een jaar of 2 terug van eigenaars veranderd. We zijn er wel nog een drietal keer gestopt toen we van Ieper kwamen, de eerste 2x was niet zo positief. Zeer chaotisch en minder vriendelijk dan voordien. De derde keer was dan weer dik in orde. Ik ga er dus van uit dat de eerste 2x nog de stress van het begin was, dat is een vrij drukke zaak en als je het dan nog niet lang doet, zal dat geen cadeau zijn.

Jawel boys. Vorige zondag frieten gaan halen maar ze smaakte me echt niet. Heb gemakkelijke 2/3e van de portie weggesmeten. Misschien wat te veel frietjes de laatste tijd en durfde het hier niet te posten uit schrik voor uitsluiting en represailles.

Maar daarstraks kwam ik thuis met een geur die ik al opvallend lang niet meer had mogen ruiken. Stoofvlees met verse frietjes! (klik)

Amai dat heeft gesmaakt. Het is geen frituur maar hoop dat ik zo toch nog een beetje bij de groep mag horen.

Ik ga nog naar een echt frituur, ne caravan op de parking van het voetbalterrein. De vent bakt de frieten, marcelleke met vlekken en daaronder een goeie bierton. De vrouw wat te lang onder de zonnebank maar praatgraag en extreem vriendelijk.

Voor 2 personen komen wij aan 13 a 14 euro.

Terug
Bovenaan