De frituur

Iemand al eens een roodkapje geprobeerd?
Ziet er uit als een boulet met confituur(?) en gebakken uitjes. Al paar keer zien passeren op social media.

Edit: na wat meer opzoekingswerk is het dus een boulet met kriekensaus.
Hoe goor moet da nie zijn man. Ik vind warme krieken sowieso al niet te vreten.

Ja? Dat bestaat al +15 jaar in frituur Davy te Bissegem. Geen idee hoe dat bij jullie zit, maar hier in 't rond heb je per frituur makkelijk 5-6 verianten van de gewone bicky.
Ik ben het niet 100% zeker maar toch vrij zeker. En idd, al zeker 15 jaar.

Ale man, beste dat er is. Verse frikandon met warme kriekjes, beetje ingedikt met maizena! :drool:
Ik at het vlees altijd apart van de krieken. Tussen een goeie boterpistolet met extra boter en wat mosterd. En de krieken apart. Samen vond ik raar. Dat was toen, vandaag zou ik het wel samen kunnen eten. Ik ben avontuurlijker geworden.

Toen ik in Boechout woonde had de lokale sterrenchef zelfs een frituursnack gereed gemaakt.

Maar de "haute friture" ligt misschien gevoelig. Het is geen bedreiging hé mannekes, eerder een niche. Een aanvulling of eerbetoon aan onze frituurcultuur.

Dikke second. Straks komt hier iemand af die pleit om frieten zonder zout te eten omdat dat gezonder is. Azo niet é manne!
Idd! Ranzig frituurzout op de frieten. Tegen dat je thuis bent heb je gegarandeerd slappe dretsen. Beter thuis pas een kleine hoeveelheid zout op doen. Te veel is ongezond. Hier steevast friet bestellen zonder zout! Nu ook zonder satékruiden want dat hebben we thuis ook staan.

Idd! Ranzig frituurzout op de frieten. Tegen dat je thuis bent heb je gegarandeerd slappe dretsen. Beter thuis pas een kleine hoeveelheid zout op doen. Te veel is ongezond. Hier steevast friet bestellen zonder zout! Nu ook zonder satékruiden want dat hebben we thuis ook staan.
Godver, godver, godver, het begint hier al. Eruit!

Ik bestel ook altijd zonder zout en zonder mayonaise. Zonder zout want ik wil zelf bepalen hoeveel ik erop doe, alsof de frituur weet welke hoeveelheid mij bevalt. En zonder mayonaise want mayonaise moet koud zijn en eveneens de correcte hoeveelheid.

De satékruiden laat ik er normaal op doen maar ik zal eens een potje apart vragen om te zien wat voor verschil het kan geven.

Ik bestel ook altijd zonder zout en zonder mayonaise. Zonder zout want ik wil zelf bepalen hoeveel ik erop doe, alsof de frituur weet welke hoeveelheid mij bevalt. En zonder mayonaise want mayonaise moet koud zijn en eveneens de correcte hoeveelheid.

De satékruiden laat ik er normaal op doen maar ik zal eens een potje apart vragen om te zien wat voor verschil het kan geven.
Mayonaise moet koud zijn?
Ik heb hier mijn aparte pot mayonaise uit de frigo staan omdat ik die net op kamertemperatuur wil.

Godverdomme eh mannen, het is nog maar dinsdag en ik zit hier al terug met mega goesting naar fritten.
Ik was zelfs vergeten vermelden dat ik vorig weekend na vrijdag ook zondag nog eens langs de frituur ben geweest. Om hun te steunen want het zag er maar kalm uit de vrijdag.

Da's al 3 weekends op rij vrijdag en zondag fritten van de frituur. Mijn cholesterol stijgt even snel als mijn aanzien omtrent mijn frituuruitgaven.
Aan dit tempo laat ik deze maand ongeveer 120 euro achter in de frituur :unsure:

Bij de belastingen inbrengen , toch goedkoper dan éénmaal een drie stèren ding waarbij na bezoek toch nog naar de frituur moet spurten om toch iets binnen te hebben .

Vijand van de mensheid.
Seg seg, en dat omdat ik mijne mayo niet in de frigo zet?
Dat is hier wel serieus aan het ontsporen. Frieten bestellen zonder zout, komaan he.
Tuurlijk zonder zout, tenzij je ter plaatse eet.
Meeneem is altijd zonder zout anders worden uw frieten wak, da´s algemeen geweten. En dan eenmaal thuis zout erop naar hartelust.

Dit topic brengt eenheid, liefde, broederschap en een sterk verhoogde kost voor onze ziekenzorg samen. Laten we niet verdeeld geraken over de temperatuur van mayonaise of wel of niet zout op de frieten.

Laten we elkaar een hand geven.

Behalve die smeerlappe die blijven volhouden dat een :curryworst: een :curryworst: is!!! :angry:

Maja dat zijn dan van die mensen die hun stoofvleessaus op de frieten laten gieten ipv. in een potje. Kan je net zo goed vragen om alles in de blender te kieperen. Bij meeneem he!!!!

Maja dat zijn dan van die mensen die hun stoofvleessaus op de frieten laten gieten ipv. in een potje. Kan je net zo goed vragen om alles in de blender te kieperen. Bij meeneem he!!!!
Merci voor den tip, een friet-stoofvlees-mayonaise smoothie, kan niet slecht zijn! :love:

Al 2 weken geen frieten kunnen eten, nu ging ik vanavond eindelijk weer mezelf eens goed volproppen, maar zit ik met de buikgriep :angry:
Zou ik het toch riskeren?

Terug
Bovenaan