De frituur

Garnaalkroketten worden toch gefritureerd?
Gefritureerd eten halen uit een frietkot ... stel je voor :p.

Zolang dat je het niet begint te versieren op een bord alsof het haut cuisine is :p. Dat zou pas ridicuul zijn.
Oliebollen worden ook gefrituurd, wil toch niet zeggen dat ik da bij mn frieten ga eten 😡
Vis hoort tout court niet thuis in een frietkot IMO

Oliebollen worden ook gefrituurd, wil toch niet zeggen dat ik da bij mn frieten ga eten 😡

De Britten hebben hun barakken met fish'n chips dat je in gazettenpapier krijgt. Hoe volkser/authentieker kan je het nog krijgen?
Kan ook zijn dat als West-Vlaming dat ik dat normaler vind.

Smoutbollen is voor mij een dessert en desserts horen niet in een frietkot. Je frituurolie zou ook totaal een serieuze bijsmaak geven aan de frieten. Dus handig is het niet. En om nog een 4de ketel op te zetten... teveel werk :p.

Kzen veel op de vuist gegaan met degenen die onze Vaderlandsche friet hebben bespot e.g. ("Belgian fries are overrated" -> MEP, Belgian fries are too greasy -> KOPSTOOT, "stew sauce smells like shit" -> LINKSE CROCHET, "they are called French fries and not Belgian fries" -> COMBO LINKS RECHTS LINKS , "Heineken tastes better than Jupiler -> UPPERCUT(en ook ne accidentje met de quad ma we zijn geen pussies eh pé 💪...weeral goe bezig eh ket (khad van a niks anders verwacht) en dit alles zonder cola zero, perenhap, loempiasaas op ne fucking bord gevolgd met 3 doorspoelduvels neem ik aan? 👏
Machtig. :love:

't Zal wel zijn godverdomme! Doorspoelen met Duvel en blussen met nen dubbele whisky.

Ik neem altijd een visburger want van dat "frituurvlees" sterf ik

Edit: mss iets meer uitleg;
Als kind eens een na een frituurvleesje te eten naar spoed moeten gaan. Zou één of andere allergische reactie geweest zijn op het eten waardoor heel m'n keel en luchtwegen begon op te zwellen. Dus ja net op tijd geweest.
Zal wel toevallig een slecht stuk geweest zijn denk ik wel hoor maar ik ga het toch niet nog eens proberen.
Dus vanaf m'n 5-6 jaar heb ik nooit meer neppe hamburgers, mexicano's, curryworsten, ... gegeten.

Laatst bewerkt:
’t Specialleken in Ninof & Tolpoort in Gent staan wel terecht int lijstje. Frituur Tartaar in Gent daarentegen is echt brol, gigantisch dure frieten en hun vegetarische snacks zijn echt niet te vreten.

Laat toch ieder zijn goesting en bestelling, we zijn allemaal frietliefhebbers en moeten samenhorig zijn in plaats van verdeeldheid te zaaien :support:.
Dit hé.

In m'n vaste frituur hebben ze allerlei varianten op de bicky. Gaande van een kaaskroket er nog eens tussen geplet tot ene met een vleeskroket en samourai saus. Ze hebben mossels in azijn. Ze serveren in bakjes maar hebben ook borden als je dat wenst. Ze hebben er warme pepersaus maar ook warme loempiasaus. 't Is daar dat ik mijn Julientje zonder probleem kan pimpen en tunen tot een Andersonneke. Van 5 stukken vlees er extra bij tot cocktail, warme pepersaus en stoofvleessaus door elkaar. Zout op de frieten? Nee, pakt satékruiden aan de ene kant en peper op de andere kant.

Elk zijn goesting zonder dat iemand raar kijkt, net dat is het mooie aan de frituur. Huidskleur, geloof, leeftijd, gender en geaardheid spelen er geen rol. Eens binnen in de frituur begeef je je op heilige grond.

Enkel als iemand bij ons een curryworst vraagt kijken we al eens vreemd naar elkaar. Maar al snel steken we die een fluohesje aan en geven die persoon een parkeerplaats dichtbij en 't is opgelost.

’t Specialleken in Ninof & Tolpoort in Gent staan wel terecht int lijstje. Frituur Tartaar in Gent daarentegen is echt brol, gigantisch dure frieten en hun vegetarische snacks zijn echt niet te vreten.

Frituur Tartaar vind ik nog meevallen. Tis prijzig (locatie) maar hun porties zijn wel groot. (Hun middel is eigenlijk voor 2 man.),
Kwaliteit kan wel een keer varieren. Stoverijsaus is degelijk.
Het is niet de beste in Gent. Dat wel maar pal in het centrum is het wel één van de betere.

Die op de Vrijdagmarkt is duur en kleinere porties dan Tartaar,
Bij Sint-Jacobs ook kleine porties en hun stoverijsaus is niet te eten (wel snelste service dus dat is hun "voordeel").
Frans Hooiaard maar 1 keer uitgeprobeerd en was degelijk (bon voor takeaway en die doen takeaway.com.).
Frittur De Vlasmarkt heeft een slechte reputatie maar die is wel om 5u 's morgens open. 1 keer geprobeerd maar te veel gedronken om een eerlijke review te geven :p.

Dit hé.

In m'n vaste frituur hebben ze allerlei varianten op de bicky. Gaande van een kaaskroket er nog eens tussen geplet tot ene met een vleeskroket en samourai saus. Ze hebben mossels in azijn. Ze serveren in bakjes maar hebben ook borden als je dat wenst. Ze hebben er warme pepersaus maar ook warme loempiasaus. 't Is daar dat ik mijn Julientje zonder probleem kan pimpen en tunen tot een Andersonneke. Van 5 stukken vlees er extra bij tot cocktail, warme pepersaus en stoofvleessaus door elkaar. Zout op de frieten? Nee, pakt satékruiden aan de ene kant en peper op de andere kant.

Elk zijn goesting zonder dat iemand raar kijkt, net dat is het mooie aan de frituur. Huidskleur, geloof, leeftijd, gender en geaardheid spelen er geen rol. Eens binnen in de frituur begeef je je op heilige grond.

Enkel als iemand bij ons een curryworst vraagt kijken we al eens vreemd naar elkaar. Maar al snel steken we die een fluohesje aan en geven die persoon een parkeerplaats dichtbij en 't is opgelost.
´Ik ben gene racist, maar...´

Ik pak regelmatig een curryworst, wanneer krijg ik mijn gratis parkeerkaart?

Terug
Bovenaan