De frituur

Wat is er eigenlijk met de Kraker gebeurd? Vroeger had je die in de frituur, maar heb die al een tijd niet meer gezien precies...

images
Mora maakt die niet meer, dacht ik. Dat zei men toch in het frituur toen ik daar nog eens naar vroeg.

Vandaag voor de eerste keer een XXL frikandel curryworst besteld, omdat ik goesting had in een curryworst, maar geen curryworst wou bestellen.

Door de omvang is de XXL ook wat dikker, waardoor die minder smaakt. En ik heb ´m zelfs niet op gekregen. Zwaar teleurgesteld.

In mezelf.

Wat een plat weekend hier seg...

Ter compensatie van de mindere ervaring op vrijdag ben ik vandaag maar terug mijn lokale frietheld gaan steunen.
Tegelijk ook mijn grootste bestelling tot nu toe gedaan: grote frit, mexicano, mega saté en BBQ burger. Met heel veel moeite alles binnen gestoken, zelfvertrouwen is terug opgekrikt.

En het was weekend van de klant. Twee keer een goei zakske snoepkes mee gekregen, da´s voor straks :cool:

Vrijdag is mijn schoonvader om frieten voor mij gereden. De madam had een event waar de schoonouders ook naartoe gingen en ik ging op onze baby letten. Als geste gingen ze dus frieten voor mij halen...gratis frieten!!! :)

Een groot (perfect gebakken met veel frieten naast het pak, yes!), 2 bouletten en een bicky.
Sauskes: veel mayonaise, samoerai en tomaten ketchup.

Het weekend was goed gestart:)

Vandaag voor de eerste keer een XXL frikandel curryworst besteld, omdat ik goesting had in een curryworst, maar geen curryworst wou bestellen.

Door de omvang is de XXL ook wat dikker, waardoor die minder smaakt. En ik heb ´m zelfs niet op gekregen. Zwaar teleurgesteld.

In mezelf.
Vandaag vastgesteld dat er ook een xxl viandel bestaat. Ik ben fan. 👌

Vanavond een grote rombout en bicky gegeten.
Erna nog een proteine shake gedronken.

Laat ons zeggen dat m’n vriendin er niet mee kon lachen toen ik even het interne luchtverkeer moest regelen.

Voor de mensen hier die vroeger naar
‘t Liefken in Wondelgem gingen.

De oude eigenaars (Alain & Lindsay) zijn veranderd van concept en hun restaurant wordt terug een frituur-eethuis.
Opening 16 oktober in Evergem :)

In mezelf.

ik vind dat die net voller smaakt door zijn grootte :)

Gisteren frietjes, stoofvleessaus, verse "roze" saus (eerste keer geprobeerd en zeer lekker), berehap, stuk koude boulet en een paar kippets.

:drool:

Hier eet kersvers minister-president Diependaele tot 10 keer frietjes per week: “Zijn bestelling is al jaren dezelfde”
https://www.hln.be/zottegem/hier-ee...ijn-bestelling-is-al-jaren-dezelfde~a91625ca/
Jezus Christus...

Het is niet het beste frietkot in Gent maar het is wel het beste frietkot in Gent die om 5u 's morgens open is/was :p.
Ik weet nu niet of de echte spirituele opvolger "Stefano's Place" ook die uren volhoudt?

Wat ik vooral "vreemd" vond. In Leuven en Antwerpen zijn er niet van die "legacy"-frietkoten ondanks al de studenten. In Mons heb je er wel één met een serieuze Gouden Saté vibe. (Chez Bily als ik mij goed herinner.
Jawééééél in Antwerpen de Number 1 en de Las Vegas. In Leuven de Chick Away met de Nuggis. In beide toch een paar keer redelijk laat gestaan met een flink stuk in mijn kloten.

Terug
Bovenaan