De frituur

Hij eet ze tenminste op in het gras. Waarschijnlijk met bloemetjes in zijn haar.

OT: die vegi dingen: zijn die ok qua smaak? Nog nooit geprobeerd (om duidelijke redenen) maar ik gun het de vegi's wel.
Veggie vleeskroket/bitterballen zijn lekker, een veggie curryworst special ook (bij een curryworst proeft ge sowieso geen vlees meer). Bicky Bastard is ook wel goed. Een veggie curryworst, zonder de special, smaakt wat raar.

Ervaring opgedaan door de overschotten van mijn vriendin op te eten, en ge kunt mij zeker niet straffen met die bitterballen/‘vlees’kroketten.

Hij eet ze tenminste op in het gras. Waarschijnlijk met bloemetjes in zijn haar.

OT: die vegi dingen: zijn die ok qua smaak? Nog nooit geprobeerd (om duidelijke redenen) maar ik gun het de vegi's wel.

Hangt er beetje vanaf. In sommige frituren is het aanbod echt schraal: veggie bicky burger is dan gewoon een ranzige droge groentenschijf ipv een hamburger en voor de rest enkel kaasballen, miniloempia's en bamischijf (alhoewel ik meestal wel fan ben van de bamischijf oepsie).

De laatste jaren is het aanbod er echter een pak op vooruit gegaan, zelfs buiten de steden is er vaak een redelijk aanbod veggie/vegan snacks die imho de smaak & feel van de gewone frituursnacks heel erg goed benaderen (smaak komt idd toch vooral van kruiden en smaakversterkers). Sommige frituren (zeker in het Gentse hier een paar goeie te vinden) doen er sommigen nog een schepje bovenop en deze hebben een echt heel uitgebreid aanbod met veggie stoofvleessaus, vegan fried chicken, vegan vleeskroketten/kipcorns/bitterballen/... en een uitgebreid aanbod burgers.

De frituur is eigenlijk een van de plaatsen waar ik vlees bestellen het gemakkelijkst kan laten, zeker bij de betere.

Separatorvlees overklassen zal met kwaliteitsveggie-"vlees" op zich niet zo moeilijk zijn. Met wat goede kruiding en smaakversterkers kom je heel ver. Het is niet dat de gemiddelde vleessnack in het frituur bestaat uit kwaliteitsvlees hé.

Meestal neem ik een Mexicano en kippenboutjes, maar het vegetarische aanbod in mijn lokaal frituur is niet bepaald uitgebreid dus ik ben ook niet geneigd om daar iets van te nemen.

Ik heb buiten loempia's en kaasballekes eigenlijk nog niets vegetarisch zien liggen in onze lokale frituur. En maar goed ook, dat neemt anders plaats in hun frigo waar je anders vlees kan steken.

Olaa Frietje Misdadiger wil ik precies wel eens proberen.

Olaa Frietje Misdadiger wil ik precies wel eens proberen.

Gelezen maar ik kijk erover. Wat is dat nu, geheime saus en wat dan nog?

Julientje met extra bitterbal voor zover ik zie

Als ik dat zo zie, is dat de combinatie van een familiepack versie van: Julientje (viandel) + Rombautje (mexicano) + de andere

(Ik ken de lijst niet meer van buiten maar ik herinner mij een 6tal van die "specials" in de Gouden Saté.)

Beetje te massief om daarvan een hype te maken.

Ik snap nu de naam wel: Frietkot die dat verkoopt, ligt vlak aan de "Nieuwe wandeling"

Laatst bewerkt:
Natuurlijk is dat een van de eerste dingen die je wilt als je terug buiten komt.
En dan graag veel ook

Zou dus iets voor befferke zijn als hij terug is

Gisteren enkel een pak friet laten halen. Terwijl mn vriendin de bestelling deed, zette ik de mosselen op en waren ze klaar toen ze thuiskwam met de frieten 👌😋

Bord want door de doos geen papier.

Papaa:
- groot
- stoofvleessaus (potje)
- verse tartaar (potje)
- viandel special
- mix brochette

Mamaa
- klein (delen met kindjes 🧒🏼 👧🏼)
- potje mayo
- potje joppie
- kipcorn
- bicky cheese

kindjes
- elk een paar frieten
- chix fingers (delen)
- frikandel (delen)

alles op. Wat een hoop frieten man.

€44.

Bijlagen

• IMG_2746.jpeg
    IMG_2746.jpeg
    2 MB · Weergaven: 23
Bord want door de doos geen papier.

Papaa:
- groot
- stoofvleessaus (potje)
- verse tartaar (potje)
- viandel special
- mix brochette

Mamaa
- klein (delen met kindjes 🧒🏼 👧🏼)
- potje mayo
- potje joppie
- kipcorn
- bicky cheese

kindjes
- elk een paar frieten
- chix fingers (delen)
- frikandel (delen)

alles op. Wat een hoop frieten man.

€44.
Schoon pak, die frieten zien er perfect uit! Was jij van Gent? Zoja, waar kan ik ook eens zo een pak voor mezelf halen :)?

Schoon pak, die frieten zien er perfect uit! Was jij van Gent? Zoja, waar kan ik ook eens zo een pak voor mezelf halen :)?
Van Merendree, naast Drongen. Frituur Vollenbak. De naam komt wellicht van het feit dat de consistentie in kwaliteit vollenbak verschilt. Gisteren was een goeie avond.

Betere adresjes zijn voor mij:
- Chasse Patat, Gent (plantaardig vet)
- Frietkel, Gent (plantaardig vet)
- Botermarkt, Ledeberg (plantaardig vet)
- Zoutkorrel, Merelbeke (ossewit)
- Frietnestje, Melle (plantaardig vet)

Kwatongen zeggen echter dat:
- Fritstop, Gentbrugge

De allerbest in de buurt heeft.

Terug
Bovenaan