De frituur

Zo heeft mijn vrouw ook al eens voorgesteld om een groot te pakken zodat we kunnen delen, want ze krijgt geen kleintje op. Euh neen, ge neemt een kleintje en ik zal wel zien of ik nog kan helpen wanneer mijn middel verdwenen is.
Compromissen sluiten, he. Zij een klein, gij een middel. En dan nog een groot om te delen.

Beter tijd om deze thread naar pol&actua te verschuiven.
Er worden meer problemen gemaakt van frieten op bord of andere afwijkingen die in iemand zijn ideologie niet mogelijk zijn dan de genders,pronouns of ‘ik identificeer mij als…’ gekte die er heerst.

Puntzakken mogen idd wel verbannen worden.
Ola, we zitten met een frietjes-op-het-bord-eter.

Hier al eens iemand gewoon frieten geprobeerd met inplaats van een saus gewoon een rauw ei erover ?

Inderdaad heel vroeger als kind aten wij dat ook rauw geklutst ei met peper en zout over de frietjes en dan gesneden zwan worsten onder mengen en dan nog een goeie drets ketchup

Vortig boeltje maar wel lekker

Zaterdag quasi altijd standaard friet-dag, maar onze vaste frituur waar we met onze vriendengroep gaan was dicht.

Ander frituur dus moeten nemen, maar godverdomme. Daar komen we niet meer. Frieten veel te licht gebakken en geregeld die smerige patatzaak in uw mond. Alsook, een boulet-special zonder ajuin??? Gelukkig was de stoofvleessaus nog redelijk ok waardoor ik toch nog ongeveer de helft van mijn frieten heb kunnen opeten. :unsure:

Dikke teleurstelling dus, mijn verdriet weggedronken met een paar duvels achteraf.

Ik zie een trend, geen (wacht)pinten meer voor of na het frieten, maar wel een duvelke... Ach waarom ook niet :love:

Gisteren voetbal op café ... dus perfecte uitvlucht om een bonus frietje te stekken. Maar na veel te lang aan de toog te blijven plakken met vuile jupilles (echt, volgens mij pissen ze in de biertanks) , was de enige maandagfrituur al dicht.
Dus deze met zijn zatte kloten op weg naar onze halalbroeders. Durum'ke met frietjes en looksaus.
Voelde me ergens toch ongemakkelijk want ... ondanks de vettigheidsfactor , zijn dat geen echte frieten.

Soit, kom ik thuis , tv aanzetten en in de zetel ploffen met een stella (oh ik keek er naar uit, jammer dat die vooral diende om de vettigheid door te spoelen)
Die ingepakte durum woog precies anderhalve kilo, oogjes begonnen te blinken.
Teleursteling: ze waren mijn frieten vergeten. OF ik moet iet gemompeld hebben wat ze anders begrepen hadden want ik heb meer betaald dan anders , geen frieten & precies zo'n halve pittablok erop.

's nachts wakker geworden, meer dan ne liter water gedronken. De stank is niet te harden vandaag & mijn darmen zijn nog niet gekalmeerd sindsdien. Maar dat kan ook van die vuile jupie's zijn. Echt fuck you Rode Duivels & promoten van dat pisbier

Enfin, mijne collega zit hier al ganse voormiddag met zijn neus in zijne trui weggestoken :love:

Gisteren voetbal op café ... dus perfecte uitvlucht om een bonus frietje te stekken. Maar na veel te lang aan de toog te blijven plakken met vuile jupilles (echt, volgens mij pissen ze in de biertanks) , was de enige maandagfrituur al dicht.
Dus deze met zijn zatte kloten op weg naar onze halalbroeders. Durum'ke met frietjes en looksaus.
Voelde me ergens toch ongemakkelijk want ... ondanks de vettigheidsfactor , zijn dat geen echte frieten.

Soit, kom ik thuis , tv aanzetten en in de zetel ploffen met een stella (oh ik keek er naar uit, jammer dat die vooral diende om de vettigheid door te spoelen)
Die ingepakte durum woog precies anderhalve kilo, oogjes begonnen te blinken.
Teleursteling: ze waren mijn frieten vergeten. OF ik moet iet gemompeld hebben wat ze anders begrepen hadden want ik heb meer betaald dan anders , geen frieten & precies zo'n halve pittablok erop.

's nachts wakker geworden, meer dan ne liter water gedronken. De stank is niet te harden vandaag & mijn darmen zijn nog niet gekalmeerd sindsdien. Maar dat kan ook van die vuile jupie's zijn. Echt fuck you Rode Duivels & promoten van dat pisbier

Enfin, mijne collega zit hier al ganse voormiddag met zijn neus in zijne trui weggestoken :love:
Gisteren +/- 12 jupilers gedronken en vandaag heel fit eigenlijk. Stella en Jupiler zijn mijn favorieten.

Maar allee, de nieuwe frituur die vandaag zou openen is dicht. Die uitbater postte gisteren nog op FB dat ze vandaag open gingen. Kzal dan sebiet een foto proberen posten van de bestelling bij de gewoonlijke frituur

De nieuwe frituur is vandaag weer niet open door de kassa die niet werkt...

Ffkes mijzelf quoten.

Ik ben daarnet het afgetrapt: er lag ver niets meer van vlezekes (om 18u45) en de frituur was open van 17u, de frieten begonnen te slinken en er kwam nog een digitale besteller binnen. Kwas al aan het sturen met mijn madam dat ze de kaaskroket (1ste keus), bitterballen (2e keus), viandel (3e keus) al kon vergeten. Er was geen vierde keus, maar oké, mss kon die gast nog wel iets uit zijn mouw of vriezer schudden? Niet dus, de frieten waren zelf op! Er lag begot nog een middel met bijschepke op zijn rek. Kheb gezegd dat de volgenden in rij het mogen hebben en het mochten opfretten als Lady en de Vagebond en dak naar mijn vaste frituur in Oostakker ging! Daar keuze in overvloed. Mijn madam kan nu zelf Amsterdamse kaasballetjes eten, die ze niet eens bij de eerste frituur kon krijgen!
... enige issue, de frieten in de vaste frituur zijn de laatste tijd nogal fishy. Ik denk dat er enen zijn snackvet verkeerd heeft overgepompt samen met de fish sticks...

Ffkes mijzelf quoten.

Ik ben daarnet het afgetrapt: er lag ver niets meer van vlezekes (om 18u45) en de frituur was open van 17u, de frieten begonnen te slinken en er kwam nog een digitale besteller binnen. Kwas al aan het sturen met mijn madam dat ze de kaaskroket (1ste keus), bitterballen (2e keus), viandel (3e keus) al kon vergeten. Er was geen vierde keus, maar oké, mss kon die gast nog wel iets uit zijn mouw of vriezer schudden? Niet dus, de frieten waren zelf op! Er lag begot nog een middel met bijschepke op zijn rek. Kheb gezegd dat de volgenden in rij het mogen hebben en het mochten opfretten als Lady en de Vagebond en dak naar mijn vaste frituur in Oostakker ging! Daar keuze in overvloed. Mijn madam kan nu zelf Amsterdamse kaasballetjes eten, die ze niet eens bij de eerste frituur kon krijgen!
... enige issue, de frieten in de vaste frituur zijn de laatste tijd nogal fishy. Ik denk dat er enen zijn snackvet verkeerd heeft overgepompt samen met de fish sticks...
Euh wat. Na goed 2 uur zijn de frieten op? In een frituur? :wtf::wtf:

Gisteren een groot pak frieten, stoofvleessaus + warme pepersaus, bicky burger, huisburger bacon cheese, kalkoenbrochette, 3 chix fingers en 2 garnaalballen. Doorgespoeld met een ijskoud biertje. Als dessert een tiramisu met aardbeien en een goede whisky.

2 uren niet meer kunnen bewegen.

Gisteren een groot pak frieten, stoofvleessaus + warme pepersaus, bicky burger, huisburger bacon cheese, kalkoenbrochette, 3 chix fingers en 2 garnaalballen. Doorgespoeld met een ijskoud biertje. Als dessert een tiramisu met aardbeien en een goede whisky.

Gij hebt toch een schoon leven.

Ik doe ook mijn duit in het zakje: Voor de verandering eens op de zondag frieten gaan halen: Grote met stoofvleessaus en mayo. Bickey burger en boulet special met curry ketchup. Thuis nog in de rapte een extra ajuintje gesneden en erop gezwierd.

Koude kasteel rouge 0.0 erbij genuttigd.

Inderdaad heel vroeger als kind aten wij dat ook rauw geklutst ei met peper en zout over de frietjes en dan gesneden zwan worsten onder mengen en dan nog een goeie drets ketchup

Vortig boeltje maar wel lekker
Een H teveel maar toch toepasselijk:
1997937075.jpeg

Ge zijt in t zak gezet jong. Garnalen hebben helemaal geen ballen!

Hier ook fervent fan van een medium friet te delen en op een bord te leggen.
We delen ook elkaars frituurhapjes. Schat, mag ik een bitterballetje van je?? Natuurlijk snoes, als ik van jou een mini loempiaatje mag.

Terug
Bovenaan