De frituur

Zo heeft mijn vrouw ook al eens voorgesteld om een groot te pakken zodat we kunnen delen, want ze krijgt geen kleintje op. Euh neen, ge neemt een kleintje en ik zal wel zien of ik nog kan helpen wanneer mijn middel verdwenen is.

Dit topic blijft toch de max hé.

Maar wtf @ frieten delen met iedereen en een groot pak in het midden leggen? Waar zijn jullie in godsnaam mee bezig.
Buiten het obvious ongemak dat iedereen aan uw frieten zit zie ik nog enkele serieuze problemen:
  • Wat met stoofvlees- of pepersaus op de frieten? De één wilt dat, de ander niet
  • Zout? Voor iedereen of voor niemand. 'Ah, maar ik wil satékruiden' BAM --> discussie
  • Eten aan de salontafel voor TV, hoe ga je dat doen met 4 personen zodat iedereen er vlot aankan en het niet onhandig/onaangenaam wordt
Waarom doen jullie dat? Is dat om de prijs te drukken? Is dat om bewust dwars te liggen in de maatschappij?

Ge moogt bij m'n schoonbroer en schoonzus gaan zitten. Als er met de familie frieten moeten besteld worden kunnen ze niet kiezen zonder met elkaar te overleggen. Alles wordt gedeeld, tot de sauzen en vleesjes toe. Geen kat die weet waarom. Zo goed als altijd hetzelfde, maar 't duurt altijd 10 minuten vooraleer ze knopen doorhakken. Ze leggen dan gezellig alles open en zitten lekker naast elkaar te eten. Ze steken nog net de frieten niet in elkaars mond. Bende godverdomse psychopaten.

Weetje wat er daar nog ontbreekt? Een bord. Want ja, frieten krijg je in een handige verpakking waaruit je kan eten. Dus laten we dat daar uithalen en op EEN FUCKING BORD GAAN SCHIKKEN. EN WE GAANT IN DE MIDDEN ZETTEN ZODAT IEDEREEN ERIN KAN BEGINNEN KOTEREN.
Hier ook meestal 2 maxi's die we dan verdelen over borden. De kinderen eten mee. Een volledig bakje, zelfs ne mini, is veel te veel.
Dus dan hebt ge al een pak minder opties.

Saus -> kapt ge er gwoon over op uw bord. Bonus is dat ge uw bord nadien nog is kunt proper likken.
Zout -> geen zout hier op de frieten.
Salontafel -> de drie bengels op een rij aan de salontafel. Wij met ons bord in de zetel.

Frieten zonder kinderen is wel ieder voor zich en gewoon uit het pakje.

Ik neem altijd saus apart, anders krijg ik zompige frieten. Vroeger liet ik er wel eens stoofvleesaus over doen, maar dan wordt de helft van mijn bakje friet puree.

ik groot, vrouw klein, kinderen (4 & 2) delen een kleintje op een bord.

Vrouwlief wil ook een bord, ik walg ervan. De hele frituurervaring is imho naar de kloten met een bord (en bestek).

ik groot, vrouw klein, kinderen (4 & 2) delen een kleintje op een bord.

Vrouwlief wil ook een bord, ik walg ervan. De hele frituurervaring is imho naar de kloten met een bord (en bestek).
't Kan heel snel bergaf gaan vanaf er voor een bord gekozen wordt. Het zou mij niet verbazen dat er hier plots ene een 'curryworst' (frikandel voor de normale mens) besteld, thuiskomt, die op een bord legt, er een rauw ei over kletst en heel den boel begint op te eten met mes en vork terwijl hij on the side zijn BMI aan het berekenen is.

Wat ik hier al gelezen heb.

't Kan heel snel bergaf gaan vanaf er voor een bord gekozen wordt. Het zou mij niet verbazen dat er hier plots ene een 'curryworst' (frikandel voor de normale mens) besteld, thuiskomt, die op een bord legt, er een rauw ei over kletst en heel den boel begint op te eten met mes en vork terwijl hij on the side zijn BMI aan het berekenen is.

Mijn vorige relatie is tamelijk snel bergaf gegaan toen ik ontdekte dat mevrouw wel mijn gewoonte van ´eten voor tv´ wou overnemen, maar wel telkens een bord nam om haar frieten op te doen. Da´s idd een afknapper.
En zoals ik hier ooit al eens heb vermeld is frieten delen een no-go. Mijn kinderen later leren egocentrisme door als familie naar de frituur te gaan.

Of nog erger, tomattenketchup kiest voor zijne curryworst special :rofl:

Onlangs kwam ik op Instagram een filmpje tegen van een "influencer" die elke frituur snack test (naam ff kwijt) en van Jelle Beeckman, kok die af en toe op TV komt en die hadden alle sausen uit de frituur op elkaar gekapt en gemengd

resultaat: DE TWIJFELSAUS

Ziet er eigenlijk best nog wel lekker uit en volgens die kerels hun reactie was het ook lekker.

Hier ook meestal 2 maxi's die we dan verdelen over borden. De kinderen eten mee. Een volledig bakje, zelfs ne mini, is veel te veel.
Dus dan hebt ge al een pak minder opties.

Saus -> kapt ge er gwoon over op uw bord. Bonus is dat ge uw bord nadien nog is kunt proper likken.
Zout -> geen zout hier op de frieten.
Salontafel -> de drie bengels op een rij aan de salontafel. Wij met ons bord in de zetel.

Frieten zonder kinderen is wel ieder voor zich en gewoon uit het pakje.
Geen zout op de frieten en frieten op een bord. Nu al medelijden met die kinderen want hier kan gewoon niks goed uit voort komen.

Dat komt allemaal wel goed. Laatste keer zijn ze alle drie mee naar't frituur geweest omdat ze dan onderweg al frietjes uit de zak konden pikken.

Mijn vaste frituur heeft een nieuw logo met daarop een puntzak met frieten. Maar die geven helemaal geen puntzak. :wallbash:

Dat gezegd zijnde begrijp ik de 'oooh lekker, frietjes uit een puntzak zoals vroeger' niet echt. Dat is toch gewoon heel onhandig om uw frieten vanuit een puntzak op te eten? Dat komt enkel van pas als je ergens op een paasfoor al wandelend uw frieten moet opeten.

Mijn vaste frituur heeft een nieuw logo met daarop een puntzak met frieten. Maar die geven helemaal geen puntzak. :wallbash:

Dat gezegd zijnde begrijp ik de 'oooh lekker, frietjes uit een puntzak zoals vroeger' niet echt. Dat is toch gewoon heel onhandig om uw frieten vanuit een puntzak op te eten? Dat komt enkel van pas als je ergens op een paasfoor al wandelend uw frieten moet opeten.

+ bovenaan is het eerder saus met frieten , middelste van de puntzak is nog ok. En onderaan sausloze fritten maar uw handen wel vol saus

Beter tijd om deze thread naar pol&actua te verschuiven.
Er worden meer problemen gemaakt van frieten op bord of andere afwijkingen die in iemand zijn ideologie niet mogelijk zijn dan de genders,pronouns of ‘ik identificeer mij als…’ gekte die er heerst.

Puntzakken mogen idd wel verbannen worden.

Och, gewoon uit een puntzak is het beste, maar dan wel aan tafel en die langzaam openscheuren en vreten. Heelijk. Dan kunt ge de frieten zonder mayonaise deppen in die klodder en de laatste frieten eet ge lekker helemaal doordrenkt in die saus op.

Terug
Bovenaan