De frituur

Holy damn, mij voor de eerste keer serieus mispakt: grote friet, lucifer, Bicky Royal en Playboy special. Allemaal nieuwe dingen voor mij. Maar zo’n Royal en playboy zijn gigantisch. :eek: Denk eerste keer ooit dat ik de helft van m’n vleesjes niet op krijg.
Wat is een lucifer en wat een Playboy speciaal? De laatste doet denken aan friet met allerleisauzen er op behalve curry, dat wordt locaal hier ook wel een Paay genoemd (Patricia was getrouwd met Adam Curry en sinds lange tijd alweer gescheiden).

Heeft de frituur in Belgie doorgaans een vrij standaard assortiment of heeft elke frituur ook zo z’n eigen specialiteit?
Bij het waarderen van de frituur, gaat het dan om de specialiteiten of eerder om het standaard assortiment?

Wat is een lucifer en wat een Playboy speciaal? De laatste doet denken aan friet met allerleisauzen er op behalve curry, dat wordt locaal hier ook wel een Paay genoemd (Patricia was getrouwd met Adam Curry en sinds lange tijd alweer gescheiden).

Heeft de frituur in Belgie doorgaans een vrij standaard assortiment of heeft elke frituur ook zo z’n eigen specialiteit?
Bij het waarderen van de frituur, gaat het dan om de specialiteiten of eerder om het standaard assortiment?
Playboy is of een grote cervela of een lange curryworst/frikandel.

Als de basis niet goed is interesseert het mij niet hoe goed de rest is, slechte frieten, slechte frituur.

Ik dacht dat een lange curryworst/frikandel die frikandel XXL was.
Elke frituur waar ik ooit ben geweest is een Playboy idd gewoon een langere versie van de cervela.

Nou, laat die playboy vs frikandel xxl discussie maar komen.

Ik heb het idee dat een Playboy toch net ander vlees is dan een Cervela, iets steviger.

Lucifer is een soort kipcorn met een pittige kop, heerlijk snackske.

Jawel, heb het weer klaargespeeld. Normaal ging ik morgen naar de frituur, maar ik kon niet wachten en heb nu al besteld. Binnen 10 minuten de auto in springen, 200 meter rijden, en een kleintje, bbq burger, saté met extra kruiden en curryworst afhalen. Ondanks dat ik dat eigenlijk weer niet op ga krijgen sta ik hier toch te kwijlen.

Sloeber dat ik ben :scream:

Voor mijn eerste vaderkesdag kreeg ik porseleinen friet kunstwerkjes :)

Bijlagen

• 00F99B65-DE47-47F0-AE8E-89C18158554D.jpeg
    00F99B65-DE47-47F0-AE8E-89C18158554D.jpeg
    4,2 MB · Weergaven: 12
Vrijdag op verplaatsing frieten gaan halen, met zeker 5man bezig, bestelling had ik op 5tal minuten wat echt wel gek was.
Naar vriendin thuis minuutje verder dus niet lang, meest slappe frieten ever, minst krokante viandel ever, en de vleeskroket viel gewoon uit elkaar bij het vastnemen. Zware teleurstelling, geen idee waar het zo fout gelopen is. :cry2:

Bro’kes, als ik de nacht niet overleef, weet dat ik heb afgezwaaid met:

- Friet
- Bicky Rib
- Bicky snackballs (geen aanrader imo)
- Boulet special
- Viandel

Bekijk bijlage 30083
Zeer sterke saus-ratio op die Bicky Rib. Maar toch 2 zaken die niet door de beugel kunnen:
- Wie eet er nu frieten op een bord???
- Begrijpelijk dat je 'friet' in enkelvoud schrijft met die 16 frieten op het bord. Ik mag hopen dat de extra schep naast het bord lag.

Zeer sterke saus-ratio op die Bicky Rib. Maar toch 2 zaken die niet door de beugel kunnen:
- Wie eet er nu frieten op een bord???
- Begrijpelijk dat je 'friet' in enkelvoud schrijft met die 16 frieten op het bord. Ik mag hopen dat de extra schep naast het bord lag.
Uiteraard waren er nog veel meer frieten! Frieten altijd op een bord. Saus moet apart, kan niet tegen saus op mijn frieten zelf.

Terug
Bovenaan