De frituur

Over de kwaliteit van de frieten ga ik niet klagen hoor. Maar de porties zijn serieus gekrompen tov vroeger (bij verschillende frituren).
Favoriet is momenteel "Den Tip" in oud-turnhout.

Binnenkort naar Mol verhuizen en dat wordt opzoek gaan naar een nieuwe frituur :p
@Avondland hulp gevraagd.

Over de kwaliteit van de frieten ga ik niet klagen hoor. Maar de porties zijn serieus gekrompen tov vroeger (bij verschillende frituren).

Binnenkort naar Mol verhuizen en dat wordt opzoek gaan naar een nieuwe frituur :p

Ik heb in Mol enkel ervaring bij Schaft! in Millegem (dichtste bij - en ik wil niet te ver gaan omdat mijn frieten anders lauw en zompig worden) en dat vind ik wel in orde. Alleen geen fan van de Bicky's daar, maar ik ben niet echt een Bicky-adept.

Ik heb in Mol enkel ervaring bij Schaft! in Millegem (dichtste bij - en ik wil niet te ver gaan omdat mijn frieten anders lauw en zompig worden) en dat vind ik wel in orde. Alleen geen fan van de Bicky's daar, maar ik ben niet echt een Bicky-adept.

Toevallig helemaal de andere kant van het uit de kluit gewassen dorp noch stad Mol :laugh: (15 min rijden van Gompel)

Laatst bewerkt:

Eén van de betere frituren in Mol is frituur de baan op de Turnhoutsebaan. Geen idee naar welk gehucht je juist gaat verhuizen. Het Rosalieke in Millegem vind ik ook best goei frieten, en frituur Paseo is al meermaals als beste frituur van Mol gestemd, maar dat ligt voor mij wat uit de richting dus ben ik zelf nog nooit geweest.

Toevallig helemaal de andere kant van het uit de kluit gewassen dorp noch stad Mol :laugh: (15 min rijden van Gompel)

Eén van de betere frituren in Mol is frituur de baan op de Turnhoutsebaan. Geen idee naar welk gehucht je juist gaat verhuizen. Het Rosalieke in Millegem vind ik ook best goei frieten, en frituur Paseo is al meermaals als beste frituur van Mol gestemd, maar dat ligt voor mij wat uit de richting dus ben ik zelf nog nooit geweest.
In de frituur gaan eten he mannekes. Retie is dik 20 minuten rijden maar van tijd tot tijd rijden we toch eens tot daar, gewoon ondat T'festijn echt goed is.

Thuis in de zetel met ne goeie film > in de frituur eten
Ik snap het, ik eet het allerliefst samen met de kinderen aan de salontafel frietjes, maar dan zonder TV aan.
Het frietjes in de frituur eten heeft gewoon ook wel iets, de frieten zijn sowieso het lekkerst als je ze daar opeet.

Als je minder dan 5 minuten moet rijden valt die zompigheid goed mee. Wij eten meestal geïsoleerd als we frieten halen: mijn dochter en ik aan tafel, zij voor de tablet en ik met mijn gazet of een weekblad en mijn vrouw voor de TV. Zone out en schranzen.

Dat is wel een uitzondering: andere maaltijden nuttigen we wel samen zonder TV of gazet of wat dan ook.

694

Wie durft... :unsure:

694

Ik durf nog niet op Marijke kruipen. Laat staan haar eigen topping proeven.

694

Hot Marijke of de frietjes? :unsure:

Ik hou wel van pikante sausjes op mijn frietjes of pikante snacks, chili cheese nuggets neem ik regelmatig en is eigenlijk alles behalve pikant.

Onlangs bicky spicy gegeten, bicky met jalapenos pepers in vermalen, aanrader.

Hot Marijke of de frietjes? :unsure:

Ik hou wel van pikante sausjes op mijn frietjes of pikante snacks, chili cheese nuggets neem ik regelmatig en is eigenlijk alles behalve pikant.

Onlangs bicky spicy gegeten, bicky met jalapenos pepers in vermalen, aanrader.
Als ik zelf hamburgers maak doe ik daar steevast schijfjes jalapeno bij (en rokerige bbq-saus, koriander, rode ajuin, ...). Ik moet wel zeggen dat een hamburger tussen een krokante pistolet eerder mijn voorkeur heeft. Die zachte buns vind ik niet altijd even goed.

Als je minder dan 5 minuten moet rijden valt die zompigheid goed mee.
Voila!

Als ik mij volprop doe ik dat het liefste in alle rust en comfort van m'n woning. Niet in een drukke frituur waar ik na het eten niet even achterover kan poefen. Ik zou nooit op m'n gemak zitten daar.

IMG-5156.jpg

Grote julien joppie (slechte keuze)
Bicky (helaas een crispy, voor de rest meer dan behoorlijk, wel teveel saus
Colaatje

Florafriet, Merelbeke
Al veel goeie dingen over die frituur gehoord. Wij wonen spijtig genoeg in sint amandsberg en das iets te ver ;).

Ik heb zelf liever een crisis eigenlijk :)

Een crispy natuurlijk :)

Laatst bewerkt:
Gisteren eens naar een andere frituur in de buurt gegaan en geleerd dat je niet te veel aan gewoontes moet blijven vast houden. Jarenlang altijd naar de dichtstbijzijnde frituur gegaan maar deze keer besloten eens een andere die iets verder ligt te proberen. Een heel goeie ervaring. Betere frieten, meer frieten, een echte puntzak in plaats van zo'n plastic bakje, makkelijker parkeren en snellere bediening/minder drukte. Iets minder keuze qua snacks maar de meest gebruikelijke zaken waren wel aanwezig.

En ook eens wat gevarieerd ten opzichte van mijn standaardbestelling van een friet met bicky burger. Gisteren een medium friet met een sitostick, een vleeskroket en nog wat overschot cervela special gegeten. Sausjes hadden we zelf (tartaar, bbq, mayonaise).

Terug
Bovenaan