De frituur

De burgers van het huis, zoals wrs die Texasburger, moet je altijd links laten liggen. Daarvoor ga je niet naar een frituur.

Sommige, zoals Frituur 1853 in Grimbergen, zijn een uitzondering op de regel. Die heeft waanzinnig goeie smashburgers en verkoopt daarnaast ook supergoeie frieten en de typische snacks.

Waarom? :thinking:

Ik vond die in ieder geval zeker niet slecht en eens iets anders dan mijn klassieke bicky. Het is wel een goeie frituur waar ik ga, heb ik me toch laten vertellen door de kenners uit de buurt.

Onlangs was ik in Brugge. Het is eigenlijk spijtig dat toeristen de 'Belgische frieten' leren kennen a.d.h.v. die 2 kutfrituren op de grote markt. Dat is helemaal geen weerspiegeling van onze typische lekkere Belgische frituur.
Welke frituren zijn er dan wel de moeite waard? @stowaway je kan hier wa helpen vermits je vant Brugse bent dacht ik

Heb de indruk dat in regio Kempen de frietjes kleiner zijn geworden.
Vroeger kon je met een grote friet een gezin voeden. Vandaag mag je blij zijn dat er naast het bakje ook nog friet in de zak ligt.
Spijtige evolutie :headshake:

Is het nog altijd zo dat de 1 een stuk beter is dan de andere, of de andere nog een stuk slechter? Dat was toch altijd wat ik hoorde van mensen uit Brugge, maar dat is al jaren geleden...

Iets dat hier los van staat: mijn goed voornemen voor 2024 is van iets vaker in de frituur te geraken én eens iets anders te bestellen dat mijn klassieke "bicky + kleintje met mayonaise". Januari al begonnen met een texas burger (+ kleintje met mayonaise) wat voor mijn doen al heel avontuurlijk was :p
Wel, 't is ook van horen zeggen. Ik heb daar lang geleden eens frieten besteld en schrok van de prijs/kwaliteit. Totaal niet vriendelijk ook.

Altijd als 'k passeer schijt ik die uit. 'EI, SLAPPE SITO!' of iets in die aard.

De burgers van het huis, zoals wrs die Texasburger, moet je altijd links laten liggen. Daarvoor ga je niet naar een frituur.

Sommige, zoals Frituur 1853 in Grimbergen, zijn een uitzondering op de regel. Die heeft waanzinnig goeie smashburgers en verkoopt daarnaast ook supergoeie frieten en de typische snacks.
Hoh, bij ons in de buurt niet. Ik vraag soms eens zo ene + ne gewone bicky.
Maar dat zal ook aan de regio liggen. In West-Vlaanderen heb je 8 goede frituren op 10 per dorp. Eens daarbuiten zakt dat naar 10 goede per provincie.

Frituur Steve Pannenhuis copain, bediening int Brussels en zwans er gratis bij. And last but not least "à l'achat de dix paquets de frites le onzième GRATUIT" :clap:
Bij ons is 't een stempel per aankoopschijf van € 5. 20 stempels en je hebt € 5 korting.

M.a.w. 5 euro korting per 100 euro uitgegeven. Ik vind de actie bij u dan beter.

Omdat dat dan noch een echte frituurburger is, noch een echte smash/gourmetburger.

Vaak ook gewoon patties in het frietvet, een harder broodje (of toch gewoon het standaard bickybroodje) en slecht gekozen sauzen. De echte horror is als ze er groenten op gooien.

Elk zijn goesting natuurlijk, maar (ook in West-Vlaanderen ;)) zijn die quasi altijd ondermaats. Gewoon een manier om meer geld te vragen voor een quasi identiek product (want andere saus en een ZIZ-kazeke).

Burgers zijn life voor mij, dus mij overtuigen van het tegendeel is onmogelijk. En terecht ook.

Omdat dat dan noch een echte frituurburger is, noch een echte smash/gourmetburger.

Vaak ook gewoon patties in het frietvet, een harder broodje (of toch gewoon het standaard bickybroodje) en slecht gekozen sauzen. De echte horror is als ze er groenten op gooien.

Elk zijn goesting natuurlijk, maar (ook in West-Vlaanderen ;)) zijn die quasi altijd ondermaats. Gewoon een manier om meer geld te vragen voor een quasi identiek product (want andere saus en een ZIZ-kazeke).

Burgers zijn life voor mij, dus mij overtuigen van het tegendeel is onmogelijk. En terecht ook.

Ik zal de volgende keer extra opletten wat er precies in die burger zit - het was trouwens in Oost-Vlaanderen :p

Dat het geen gourmetburger is, is een feit, dat verwacht ik sowieso niet in een frituur...

IMG-5156.jpg

Grote julien joppie (slechte keuze)
Bicky (helaas een crispy, voor de rest meer dan behoorlijk, wel teveel saus
Colaatje

Florafriet, Merelbeke

Sorry, dat is waar.

Maar alles daarbuiten, HO HO HOOOOOO.
Genoeg goeie frituren in de Kempen toch wel.

@Li1quid waar haalt gij frieten in de Kempen? De Big Express in Olen is echt wel goed, ook keigoeie Bicky's.
Frituur Maggy in Noorderwijk vind ik persoonlijk ook heel goed en daar krijgt ge echt héél veel.
T'festijn in Retie is ook superlekker en dat moet de beste Bicky zijn die ik al gegeten heb.

@Li1quid waar haalt gij frieten in de Kempen? De Big Express in Olen is echt wel goed, ook keigoeie Bicky's.
Frituur Maggy in Noorderwijk vind ik persoonlijk ook heel goed en daar krijgt ge echt héél veel.
T'festijn in Retie is ook superlekker en dat moet de beste Bicky zijn die ik al gegeten heb.
Ja, ok, West- en Oost-Vlaanderen en de Kempen. Alles daarbuiten, HO HO HOOOOO.

Over de kwaliteit van de frieten ga ik niet klagen hoor. Maar de porties zijn serieus gekrompen tov vroeger (bij verschillende frituren).
Favoriet is momenteel "Den Tip" in oud-turnhout.

Binnenkort naar Mol verhuizen en dat wordt opzoek gaan naar een nieuwe frituur :p

Terug
Bovenaan