De frituur

Volgens een artikel van zevergazet HLN zou ne curryworst bestaan uit separatorvlees. Dat zijn kleine restjes die aan de botten blijven zitten nadat de filet, borst en andere grote stukken van de kip zijn afgesneden. Dit vlees wordt ook gebruikt om kipnuggets mee te maken. Normaal belandt het in de vuilbak, "maar wij redden het om er een kwaliteitsvol product mee te maken.”

Naast de kip wordt er ook varkensvlees toegevoegd aan een curryworst. “In België is dat varkensspek, opnieuw echt vlees dus. Tot slot werken we alles af met allerlei smaakstoffen, kruiden, specerijen en bindmiddelen.”

Tot zover het fabeltje dat het zou bestaan uit ogen en varkensstaarten? 😅
En ik had ergens gehoord dat er gemalen beenderen in zitten.
.. ooh ja en karton 🤣

Maar het kan toch smaken😊

Gisteren naart frituurke geweest. Dat hem weer gesmaakt heeft!

Ne grote me stoofsaus en verse pickels & mayo
Bouletje speciaal
Mexicano
Vuurvreter
Bicky cheese

Nomnomnom

Ik ben ook ne grote eter. Maar ik kan toch niet aan u tippen @DEN_DWOAZN
De grote, bicky cheese en mexicano zouden vlot binnengaan. Maar dan toch effe kijken of dat bouletje en vuurvreter er nog bij kunnen, mss na wat wachten :p

Doet ge die sauzen dan apart of is dat allemaal samen geklodderd op die frieten?

Het is hier vandaag serieus misgelopen. We wisten thuis nog niet wat we zouden eten vanavond, er was niets in huis en veel tijd was er ook niet. Het leek er sterk op dat we wel eens naar de frituur konden gaan.

Uiteindelijk gaan we een caprese salade eten. Want ja, dat is geen voorgerecht maar een volwaardig avondmaal blijkbaar :sop:

My Disappointment Is Immeasurable And My Day Is Ruined

Ik schrik de laatste tijd toch wel serieus van de prijzen. Ga ik voor m'n vrouw en mezelf lig ik aan +30 euro. Kinderen er bij zal dat rond de 52 euro zijn.
Vroeger vroeg men voor een klein potje saus 0,5 euro. Nu vragen ze daar al 1,20 euro voor.

Een bicky kostte vroeger 3 euro. Nu kost dat 5,60 euro.

Ik heb de indruk dat sinds corona en Poetin men echt kijkt tot hoe ver men kan pushen. In hoeverre zal men bepaalde prijzen blijven betalen.

Edit: ik moet er eerlijkheidshalve wel bijvertellen dat ik de zondagavond ga en dan graag een pintje of 3 drink tijdens het wachten. Ze vragen daar ook al 2 euro voor een flesje dus moet ik daar 6 euro vanaf trekken.

Het is hier vandaag serieus misgelopen. We wisten thuis nog niet wat we zouden eten vanavond, er was niets in huis en veel tijd was er ook niet. Het leek er sterk op dat we wel eens naar de frituur konden gaan.

Uiteindelijk gaan we een caprese salade eten. Want ja, dat is geen voorgerecht maar een volwaardig avondmaal blijkbaar :sop:

My Disappointment Is Immeasurable And My Day Is Ruined

Scheidingspapieren al getekend?

Edit: ik moet er eerlijkheidshalve wel bijvertellen dat ik de zondagavond ga en dan graag een pintje of 3 drink tijdens het wachten. Ze vragen daar ook al 2 euro voor een flesje dus moet ik daar 6 euro vanaf trekken.
En hoelang moet je zoal wachten? 3 pintjes op pakweg 20 à 30 min is toch wel stevig. Ale, ik ga ervanuit dat het geen adjes zijn :p

Ik schrik de laatste tijd toch wel serieus van de prijzen. Ga ik voor m'n vrouw en mezelf lig ik aan +30 euro. Kinderen er bij zal dat rond de 52 euro zijn.
Vroeger vroeg men voor een klein potje saus 0,5 euro. Nu vragen ze daar al 1,20 euro voor.

Een bicky kostte vroeger 3 euro. Nu kost dat 5,60 euro.

Ik heb de indruk dat sinds corona en Poetin men echt kijkt tot hoe ver men kan pushen. In hoeverre zal men bepaalde prijzen blijven betalen.

Dat zijn wel serieuze prijzen, hoor.
Ik ga naar de beste frituur van West-Vlaanderen en de bicky is hier maar 4,2€ Wat nog genoeg is.

Neemt niet weg dat de prijzen toch gevoelig gestegen zijn. Dat zal ik zeker niet ontkennen.

3 pinten is wel echt epic veel tijdens het wachten :D

En hoelang moet je zoal wachten? 3 pintjes op pakweg 20 à 30 min is toch wel stevig. Ale, ik ga ervanuit dat het geen adjes zijn :p
Soms zijn het er 4-5. Meestal spreek ik af met een kameraad die dan ook frietjes gaat halen voor z'n vrouw. We laten dan heel de tijd mensen voor want onze bestelling is binnen een 5-tal minuten klaar. Als ik alleen ga sla ik een babbel met de uitbater die dan ook eentje trakteert en laat ik ook mensen voor.

Ja, m'n vrouw is daarvan op de hoogte. 't Is zondagavond.

Een andere kameraad van mij heeft eens een foto getrokken van een serieuze wachtrij aan de frituur. Diezelfde foto wordt gebruikt om door te sturen wanneer hij ene staat te drinken. Die z'n vrouw heeft dat niet door.

Wat ik vooral merk is het prijsverschil tussen sommige frituren. Onlangs verschoot ik van de prijs in frituur X en dan eens in de app van frituur Y dezelfde bestelling gezet en ik kwam op 8 euro minder uit.

Frikandel XXL kost in de ene frituur 3 euro en in de andere 6, hetzelfde met een lookworst.
Potje saus in de ene 50 cent en in de andere 1,5 euro. Echt crazy.

Wat ik vooral merk is het prijsverschil tussen sommige frituren. Onlangs verschoot ik van de prijs in frituur X en dan eens in de app van frituur Y dezelfde bestelling gezet en ik kwam op 8 euro minder uit.

Frikandel XXL kost in de ene frituur 3 euro en in de andere 6, hetzelfde met een lookworst.
Potje saus in de ene 50 cent en in de andere 1,5 euro. Echt crazy.
Dan moet je ook nog de afweging prijs-kwaliteit en afstand bekijken. Als ik tien minuten verder moet rijden voor mijn frieten zijn die wak en iets lauwer bij thuiskomst en dat is ook niet plezant.

Van sommige prijzen schrik ik wel. Bij ons heb je een goede frituur, met eerlijke prijzen en die blijft frieten erop kappen tot het eraf valt. Bij ons (2 personen) zitten we meestal aan €15/€17 zoiets. En dan is die al omhoog gegaan tov vroeger.

Van sommige prijzen schrik ik wel. Bij ons heb je een goede frituur, met eerlijke prijzen en die blijft frieten erop kappen tot het eraf valt. Bij ons (2 personen) zitten we meestal aan €15/€17 zoiets. En dan is die al omhoog gegaan tov vroeger.
de prijsverschillen zitten hem meestal in de vlezekens eh.

een grote bak varieert tussen de 3 euro en 5.5 ongeveer. Dat is €2,5 op de totale bestelling (per man - edit). Als er echter vleesjes zijn die 2-3 euro per stuk meer kosten loopt het serieus op.

Zo vraagt mijn friturist €7 voor een garnaalkroket.

de prijsverschillen zitten hem meestal in de vlezekens eh.

een grote bak varieert tussen de 3 euro en 5.5 ongeveer. Dat is €2,5 op de totale bestelling. Als er echter vleesjes zijn die 2-3 euro per stuk meer kosten loopt het serieus op.

Zo vraagt mijn friturist €7 voor een garnaalkroket.
Geen idee van de prijzen in onze frituur. Meestal is het een middel (stoofvleessaus en mayonaise of special), een klein met mayonaise (of special), een Bicky en een twijfelaar of kroket of mini loempia's. In het duurste geval rond de €17. Heb het eigenlijk nog nergens zo goedkoop gezien voor die hoeveelheid aan frieten.

Geen idee van de prijzen in onze frituur. Meestal is het een middel (stoofvleessaus en mayonaise of special), een klein met mayonaise (of special), een Bicky en een twijfelaar of kroket of mini loempia's. In het duurste geval rond de €17. Heb het eigenlijk nog nergens zo goedkoop gezien voor die hoeveelheid aan frieten.
Die bestelling zou bij ons in Merendree €21.7 kosten (heb er ook nog eens een garnaalkroket bij gestoken, is ook weer 30ct gestegen). Een grote pak kost daar €5,2 en écht groot zijn ze niet.

Naamloos.jpg

Terug
Bovenaan