De Epstein files: Trumps vermeende betrokkenheid

Ik volg dit allemaal nu niet zo nauw als misschien wel nodig (deels bewust om mijn laatste beetje vertrouwen niet kwijt te spelen) maar ik heb toch sterk de indruk dat er een wereld van verschil is tussen hoe Europa en VS hier op reageren. In EU/UK zet precies de na de andere die iets te vaak voorkomt, al dan niet vrijwillig, een stap terug. Terwijl in de VS de reactie toch vnl *crickets* lijkt te zijn.
Of is dat nu echt puur perceptie?
Deze indruk heb ik ook. Maar vergeet ook niet, 'al dan niet vrijwillig een stap terug zetten' is allemaal wel een goede stap, maar het moet verder gaan dan dat natuurlijk. Er moeten rechtzaken gestart worden om de geimpilceerden echt te straffen. Hen dwingen een stap terug te zetten is relatief maar een tik op de vingers voor de meesten, terwijl diegenen die echt betrokken waren zware celstraffen moeten krijgen.
Tot zover heb ik weinig/niets gehoord over het opspannen van rechtzaken. Zoiets kost waarschijnlijk wel wat tijd dus misschien komt het nog, maar laat ons niet het kalf verkopen voordat het geboren is en er zomaar van uitgaan dat recht overal correct geschied in Europa. Er gaan er velen zijn die hun terechte straf zullen ontlopen vermoedelijk.

Ik volg dit allemaal nu niet zo nauw als misschien wel nodig (deels bewust om mijn laatste beetje vertrouwen niet kwijt te spelen) maar ik heb toch sterk de indruk dat er een wereld van verschil is tussen hoe Europa en VS hier op reageren. In EU/UK zet precies de na de andere die iets te vaak voorkomt, al dan niet vrijwillig, een stap terug. Terwijl in de VS de reactie toch vnl *crickets* lijkt te zijn.
Of is dat nu echt puur perceptie?
Neen, dit is geen perceptie: in de US doet men NIETS wezenlijks.
Democraten halen wat soundbites binnen, maar kunnen eigenlijk niets doen, want geen macht over FBI, DOJ en geen meerderheid in de Senaat en Congress.
Een paar Republikeinen worden een beetje verontwaardigd, maar als het op stemmen aankomt, dan durven ze niet tegen Trump in te gaan.
Leavitt heeft al gezegd dat we Epstein achter ons moeten laten.

Let wel: dit zijn heel duidelijk mensen die denken dat ze nooit meer de macht moeten afgeven.
Anders zouden ze dit zo niet aanpakken.

En dat is het verschil tussen de US en Europa...

- deze heeft zelfs geen woorden nodig, uit de ondervraging van gisteren (vanaf 5:45 tot 6:45):
Deflectie, tijd rekken, gaslighting, vlakaf niet antwoorden, en de ondervragers aanvallen ipv antwoorden op vragen is intussen de algemene aanpak van de Trump admin tijdens hearings (zie bvb Scott Bessent en Kash Patel). Maar Bondi spant wel absoluut de kroon en is idd hallucinant om te zien. Gewoon kwestie van de onvoorwaardelijke trouw aan Trump te blijven volhouden om te garanderen dat ze een pardon krijgt zeker.
Ook al niet de eerste keer dat notities in beeld komen bestaande uit aanvallen tegen ondervragers.

Ik weet veel te weinig van hoe dit werkt in de VS, maar buiten dat het op beeld staat voor het publiek heeft zo'n hearing eigenlijk geen gevolgen. Maar wat is het nut dan en wat moet er gebeuren om te zorgen dat zo iemand wél gestopt kan worden?

Let wel: dit zijn heel duidelijk mensen die denken dat ze nooit meer de macht moeten afgeven.
Idd. Er is geen weg terug.

Dat viel mij enorm op bij het gedrag van Bondi. Die zat daar zoals een rijkeluiskind dat "gestraft" wordt door de directeur van een school waarvan de vader de grootste sponsor is. Niveau middelbare school (zoals altijd met deze regering), boertig, venijnig, en totaal misplaatst, maar vooral ook compleet zonder iets van respect of zonder ook maar een beetje blijk te geven dat ze wel eens gestraft zou kunnen worden.

Ik hoop zo erg dat heel die kliek na deze episode de cel ingedraaid wordt voor de rest van hun leven, maar ik hoop er eigenlijk niet meer op.

wat moet er gebeuren om te zorgen dat zo iemand wél gestopt kan worden?
In het middelbaar leerde ik: checks and balances!

Maar met Republikeinse macht in Congress, Senaat, FBI, DOJ en Supreme Court, werken die dus niet meer.
Dan schieten er slechts 2 dingen over: militaire macht (niemand weet welke kant die gaan uitgaan) of 2nd Amendment.

Meest vredelievende manier om dit te stoppen is via de economische macht: boycot alle bedrijven die Trump steunen, en algemene landelijke staking. Maar zelfs dat kunnen ze kennelijk niet organiseren. Triestig.

Hoopgevend is dat de NFL het economisch kennelijk geen probleem vond om de door de Republikeinen verguisde Bad Bunny te programmeren. Dat zegt wel iets. Dat doet de NFL niet uit idealisme.

De meme-fabriek draait op volle toeren:

dow-50000-meme-2.png

images

images

bafkreicimmh3ivasvqi74h35yooq5x4mnd54hupqm3mz3t4c5qh3uipmie@jpeg

Niet te geloven hoe incompetent de republikeinen zijn. In de staat New Mexico hebben ze niet eens een kandidaat voor de senaat in november, omdat ze niet aan de voorwaarden voldeden.

De meme-fabriek draait op volle toeren:

bafkreicimmh3ivasvqi74h35yooq5x4mnd54hupqm3mz3t4c5qh3uipmie@jpeg
Deze is de beste :laugh:

De vertoning van Bondi was echt beschamend.
Beseffen die Trump ministers niet dat ze het onverdedigbare aan het verdedigingen zijn? Over een aantal jaar is die hun publieke carrière voorbij, wat gaan ze dan doen? Die gaan toch constant vragen krijgen over hun dagen in de Trump admin? En zeker vragen over de Epstein zaak.

Beseffen die Trump ministers niet dat ze het onverdedigbare aan het verdedigingen zijn? Over een aantal jaar is die hun publieke carrière voorbij, wat gaan ze dan doen? Die gaan toch constant vragen krijgen over hun dagen in de Trump admin? En zeker vragen over de Epstein zaak.
Who cares? De meesten waren al miljonair / miljardair en passeren ook nu geregeld langs de kassa. Daarna lekker rentenieren op de Bahama's.

Ik had het ook ergens gelezen, maar die verdedigen dus Trump die binnen een paar jaar compleet dement is of onder de zoden ligt. Dat is eigenlijk maf dat die daar hun carriere voor onder de bus smijten. Moest die nu 60 of 70 zijn, kan je dat nog begrijpen. Maar die gaan de geschiedenis in als pedofielenverdedigers. Is dat de moed der wanhoop? beseffen dat er geen weg terug is?

Ik had het ook ergens gelezen, maar die verdedigen dus Trump die binnen een paar jaar compleet dement is of onder de zoden ligt. Dat is eigenlijk maf dat die daar hun carriere voor onder de bus smijten. Moest die nu 60 of 70 zijn, kan je dat nog begrijpen. Maar die gaan de geschiedenis in als pedofielenverdedigers. Is dat de moed der wanhoop? beseffen dat er geen weg terug is?
Er zal nog wel een massaal collectief ‘wir haben es nicht gewusst’ moment aankomen onder de Republikeinen. Vroeg of laat gaat men zich daar van Trump afkeren met een media offensief om ieders publiek imago te herstellen, gezien de kneedbaarheid van hun kies publiek vrees ik dat men daar nog grotendeels in zal slagen ook. Hopelijk wel niet tot een niveau dat de GOP weer de president mag afleveren.

Laatst bewerkt:
Ik ben er vrij zeker van dat die niet enkel Trump verdedigen. Moest er nu in die files hebben gestaan dat het enkel Trump + Epstein was, dan had hij al lang op de offertafel gelegen denk ik. Maar we zien nu overal in de wereld machtige figuren (tot zelfs in Dubai toe) hun post verlaten en vernoemd worden, dus het zou mij absoluut niet verbazen dat er daar een paar stevige R sponsors in die files staan ook. Musk bijvoorbeeld al, de rijkste man ter wereld die miljoenen spendeert aan de Republikeinen. Als zo iemand zegt "hou dat potje maar dicht of ik gebruik mijn miljarden om jullie te begraven" dan doen die ruggengraatloze figuren dat. Geld en macht zijn belangrijker voor zo'n mensen dan rechtvaardigheid.

En langs de andere kant ook: sowieso dat er daar ook van de andere kant van de gang belangrijke figuren in staan. Dus ik denk dat "men aan de macht" gewoon hoopt dat het allemaal wel zal overwaaien, anders is het daar denk ik een soort van MAD situatie.

Ik hoop nog steeds dat er daar toch een paar moedige politici opstaan wiens geweten het niet meer houdt en die dat stinkende potje wijd openblazen, maar goed.

Ik ben er vrij zeker van dat die niet enkel Trump verdedigen. Moest er nu in die files hebben gestaan dat het enkel Trump + Epstein was, dan had hij al lang op de offertafel gelegen denk ik. Maar we zien nu overal in de wereld machtige figuren (tot zelfs in Dubai toe) hun post verlaten en vernoemd worden, dus het zou mij absoluut niet verbazen dat er daar een paar stevige R sponsors in die files staan ook. Musk bijvoorbeeld al, de rijkste man ter wereld die miljoenen spendeert aan de Republikeinen. Als zo iemand zegt "hou dat potje maar dicht of ik gebruik mijn miljarden om jullie te begraven" dan doen die ruggengraatloze figuren dat. Geld en macht zijn belangrijker voor zo'n mensen dan rechtvaardigheid.

En langs de andere kant ook: sowieso dat er daar ook van de andere kant van de gang belangrijke figuren in staan. Dus ik denk dat "men aan de macht" gewoon hoopt dat het allemaal wel zal overwaaien, anders is het daar denk ik een soort van MAD situatie.

Ik hoop nog steeds dat er daar toch een paar moedige politici opstaan wiens geweten het niet meer houdt en die dat stinkende potje wijd openblazen, maar goed.
Die moedige politici zijn er, dat zijn Thomas Massie en Ro Khanna, en ooit zal het allemaal wel opengeblazen worden, al zullen we waarschijnlijk wel moeten wachten tot na de Trump administratie en er een nieuwe DOJ is. Of tot Trump gestorven is.

De lijkschouwer die zegt dat het hem eerder moord dan zelfmoord leek, een minuut van de camerabeelden verdwenen rond het tijdstip van zijn dood, de cipiers die hem snel verlegd hebben,…

Dat leest als een slechte aflevering van CSI.

De lijkschouwer die zegt dat het hem eerder moord dan zelfmoord leek, een minuut van de camerabeelden verdwenen rond het tijdstip van zijn dood, de cipiers die hem snel verlegd hebben,…

Dat leest als een slechte aflevering van CSI.
Mja.
https://www.nieuwsblad.be/buitenlan...rder-verstikking-dan-ophanging/132081536.html

Dr. Michael Baden (91) heeft de autopsie op Jeffrey Epstein niet zelf uitgevoerd, maar hij was wel aanwezig tijdens het onderzoek als waarnemer op verzoek van de oudere broer van Epstein.

Ben wel niet goe meer mee om te conformeren. Pizzagate is real of niet? Epstein didnt kill himself of niet? Wat wordt als wappie aanschouwd tegenwoordig? :unsure:

Daarmee geven ze imo alleen maar duidelijker aan dat ze er in geloven dat de volgende verkiezingen niet fair zullen verlopen en Trump aan de macht zal blijven. Want zoals je zegt, ze vrezen helemaal geen repercussies.

Bondi heeft al toegegeven dat er daar héél machtige personen in staan met haar statement dat als ze iedereen zouden aanklagen, dat de hele maatschappij ineen zou storten.

Bondi heeft al toegegeven dat er daar héél machtige personen in staan met haar statement dat als ze iedereen zouden aanklagen, dat de hele maatschappij ineen zou storten.
Dat lijkt mij eerder zelfpreservatie van het Trump regime.
De beerput zou volledig opengetrokken moeten worden. Goed dat hier in Europa (en de UK) de rotte appels (zoals Prins Andrew, Peter Mandelson, Miroslav Lajčák etc) eruit gehaald worden (of ontslag nemen).

Mja.
https://www.nieuwsblad.be/buitenlan...rder-verstikking-dan-ophanging/132081536.html

Ben wel niet goe meer mee om te conformeren. Pizzagate is real of niet? Epstein didnt kill himself of niet? Wat wordt als wappie aanschouwd tegenwoordig? :unsure:
Pizzagate?

Dat er onder het clienteel hoge piefen van beide zijden waren is ondertussen wel duidelijk, kan je moeilijk ontkennen. Heeft op het eerste zicht wel niks met Hillary te maken, terzijde.

Maar ik hecht wel wat meer belang aan echte interviews en bedenkingen van een patholoog die met naam en toenaam zijn bedenkingen aan onderzoek toelicht, dan aan footballerke3816 die op reddit wat sappige roddels loopt te initiëren en achteraf recht uit de Sint Peterburgse trollenfabriek blijkt te stammen.

Ergo: niemand vraagt dat jij je conformeert hoor. Die zieligdoenerij altijd. Dit is best opmerkelijk nieuws en gezien de vele topmensen betrokken bij dat Epstein-gedoe is moord zo hard weer niet uitgesloten.

Pizzagate?

Dat er onder het clienteel hoge piefen van beide zijden waren is ondertussen wel duidelijk, kan je moeilijk ontkennen. Heeft op het eerste zicht wel niks met Hillary te maken, terzijde.

Maar ik hecht wel wat meer belang aan echte interviews en bedenkingen van een patholoog die met naam en toenaam zijn bedenkingen aan onderzoek toelicht, dan aan footballerke3816 die op reddit wat sappige roddels loopt te initiëren en achteraf recht uit de Sint Peterburgse trollenfabriek blijkt te stammen.

Ergo: niemand vraagt dat jij je conformeert hoor. Die zieligdoenerij altijd. Dit is best opmerkelijk nieuws en gezien de vele topmensen betrokken bij dat Epstein-gedoe is moord zo hard weer niet uitgesloten.
Even ademen... twas maar een grapje... Das geen zieligdoenerij maar gewoon een tongue in cheek hoe de perceptie veranderd is over de jaren.
E.g. Die dr baden had indertijd wel de wind van voor van gerenommeerde media zoals de new york times en magazine.
Allez dat is toch nog wat ik er van herinnner dat dit allemaal met een korreltje zout moest genomen worden.

Epstein’s Autopsy ‘Points to Homicide,’ Pathologist Hired by Brother Claims

Why You Might Not Want to Believe Michael Baden, Celebrity Pathologist, on Epstein’s Death

Terug
Bovenaan