Wallfish
Member
Deze indruk heb ik ook. Maar vergeet ook niet, 'al dan niet vrijwillig een stap terug zetten' is allemaal wel een goede stap, maar het moet verder gaan dan dat natuurlijk. Er moeten rechtzaken gestart worden om de geimpilceerden echt te straffen. Hen dwingen een stap terug te zetten is relatief maar een tik op de vingers voor de meesten, terwijl diegenen die echt betrokken waren zware celstraffen moeten krijgen.Ik volg dit allemaal nu niet zo nauw als misschien wel nodig (deels bewust om mijn laatste beetje vertrouwen niet kwijt te spelen) maar ik heb toch sterk de indruk dat er een wereld van verschil is tussen hoe Europa en VS hier op reageren. In EU/UK zet precies de na de andere die iets te vaak voorkomt, al dan niet vrijwillig, een stap terug. Terwijl in de VS de reactie toch vnl *crickets* lijkt te zijn.
Of is dat nu echt puur perceptie?
Tot zover heb ik weinig/niets gehoord over het opspannen van rechtzaken. Zoiets kost waarschijnlijk wel wat tijd dus misschien komt het nog, maar laat ons niet het kalf verkopen voordat het geboren is en er zomaar van uitgaan dat recht overal correct geschied in Europa. Er gaan er velen zijn die hun terechte straf zullen ontlopen vermoedelijk.