De Epstein files: Trumps vermeende betrokkenheid

Dat stond hier twee pagina's terug ook al vermeld.

Het valt toch op dat alle nieuwsmedia erg terughoudend zijn om daar mee naar buiten te komen (het zijn natuurlijk ook "maar" klachten en beschuldigingen, waarvan onduidelijk is hoe geloofwaardig ze zijn).
Het gaat nu eenmaal voor zover ik weet over een anonieme klacht die telefonisch aan de FBI werd gegeven vlak voor de verkiezing van 2020. Niet over bevestigd mailverkeer van Epstein of een getuigenis in een rechtbank. Het is volgens mij goed dat er niet te veel gewicht aan wordt gegeven.

Ik denk dat we ook niet mogen vergeten dat de macht van de zwarte marker in deze documenten ook wel zal uitgebuit worden. 9 Democraten stemden mee om de Clintons in contempt of Congress te verklaren wegens het weigeren van een uitnodiging om voor het Congres te verschijnen.

Is het tinfoil hat om te denken dat de epsteinfiles gewoon gebruikt kunnen worden om bepaalde mensen te 'overhalen'.
-Kijk je staat hier in de documenten met dit en dat maar dit kan allemaal 'redacted' worden als je instemt met volgende.
Er mag niks redacted worden. De bipartisan motion om het publiek te maken is gestemd.

Het was niet of het daarvoor wel iets waard was, als je gelijk welk groot gerechtelijk onderzoek zou vrijgeven gaan daar allemaal sporen, tips, getuigenissen en feiten in staan die niet waar en niet bewezen zijn of die wel sappig maar niet strafbaar zijn. Het idee dat wij daarover moeten oordelen als publiek nadat het gerecht zijn werk gedaan heeft en het maar normaal is dat wij daar als publiek misdaden in kunnen vinden die het gerecht genegeerd heeft vertrekt al van de premisse dat er een soort deep state of andere samenzwering zou bestaan. En da’s een vrij straffe claim, het soort claims dat je tot voor kort bijna uitsluitend van de maga kant hoorde
Maar het gaat om iets anders, hè. Het gaat om de verslagen te mogen lezen, niet om een deep state samenzwering te bewijzen. Er zit nog een level tussen, namelijk gewoon dat Epstein een man was met héél veel connecties in de jetset-wereld, en dat hij daarbij inderdaad mensen aan seksfeestjes heeft geholpen, waarschijnlijk ook met minderjarigen.

Het is geen deep state conspiracy om te bedenken dat sommige mensen daarin gaan staan met zaken die niet vervolgd zijn omwille van andere redenenen dan gewoon "geen bewijzen voor". Zie de diplomaat. Zie de president. Als de president dan als grote verkiezingsclaim heeft gehad dat hij die beerput publiekelijk ging uitkuisen, dan is dat geen conspiracy?

Er mag niks redacted worden. De bipartisan motion om het publiek te maken is gestemd.

Maar het gaat om iets anders, hè. Het gaat om de verslagen te mogen lezen, niet om een deep state samenzwering te bewijzen. Er zit nog een level tussen, namelijk gewoon dat Epstein een man was met héél veel connecties in de jetset-wereld, en dat hij daarbij inderdaad mensen aan seksfeestjes heeft geholpen, waarschijnlijk ook met minderjarigen.

Het is geen deep state conspiracy om te bedenken dat sommige mensen daarin gaan staan met zaken die niet vervolgd zijn omwille van andere redenenen dan gewoon "geen bewijzen voor". Zie de diplomaat. Zie de president. Als de president dan als grote verkiezingsclaim heeft gehad dat hij die beerput publiekelijk ging uitkuisen, dan is dat geen conspiracy?
Maar da's niet echt de insteek van wat je leest, dat het publiek aan het zoeken is naar details over diplomatieke redenen waarom bepaalde mensen niet vervolgd zijn omdat ze immuniteit hebben. Er wordt wel degelijk ergens vanuit gegaan dat er uit het gerechtelijk dossier gaat blijken dat er overduidelijk allerlei schuldigen zijn die het gerecht gewoon heeft laten passeren. Je hoort zelfs hier af en toe dat het feit dat er geen staalharde bewijzen in het dossier staan van mensen die schuldig zijn aantoont dat ze dingen achterhouden, er wordt door velen dus wel degelijk vanuit gegaan dat er een soort samenzwering is.

Ik weet niet zeker of ik je laatste zin goed begrijp maar uiteraard is dat een conspiracy theorie van Trump, of toch Trump die dat goed bespeelt. Hij heeft die belofte om de files vrij te geven gedaan samen met de belofte om de JFK files en die van area 51 vrij te geven, al die vrijgaves zaten in diezelfde conspiracy sfeer.

...

Trump (of ja, zijn aanhang) speelt het slim, geslepen, en snel, maar het valt mij toch op hoe enorm weinig weerstand er wordt geboden in alle lagen van de bevolking en regering tegenover deze charlatan. Ze staan er bij en ze kijken er naar.
Omdat we het verleerd zijn hoe we zo'n bullebak en zo'n gortige beschuldigingen (of feiten?) moeten aanpakken.
We hielden onszelf voor dat er rode lijnen zijn en oh wee wanneer je die zou overtreden.
Wel kijk... .
De peilers in de samenleving en bij uitbreiding de wereldorde waarvan we dachten dat ze sterk genoeg zijn om zulke zaken tegen te houden, houden amper stand. Die man heeft in Davos vele andere landen en personen uit staan k*kken en nadien weerklonk er nog applaus.
Deze files zijn veel zwaarder dan wat Clinton effectief heeft gedaan met een volwassen vrouw. Of dat zouden ze zijn wanneer blijkt dat er zelfs maar een klein deel klopt van die gortigheden.
Maar hey. Trump zegt dat hij in de val is gelokt en Epstein amper kent en dat er belangrijkere dingen zijn in de wereld.
OK dan zeker?

Ik vind het trouwens maar moeilijk om dit te bestempelen als "domheid uitbuiten". Dat is hetzelfde als zeggen: daar zijn wij te slim voor. Of iedereen die erin trapt, is er te dom voor. Maar zo werkt het niet, dat is het net. Op dit moment mag je zo slim zijn als je wilt, alles wat erin zit, is onbruikbaar geworden. Want je eigen zijde kan altijd zeggen "ahja, maar goed, wat klopt ervan en wat niet?". Het is niks meer waard.

Mja, gij hebt het over alsof dat allemaal zo geniaal is wat hij doet. Want hij komt ermee weg.
Ik vind openlijk en nogal heel duidelijk liegen, jezelf tegenspreken, hypocriet zijn, en iedereen die een beetje kritische vragen stelt uitschelden, bedreigen en aanklagen nu niet echt bewonderenswaardig. Als je dat allemaal slikt, en velen doen dat, vind ik dat gewoon dom hoor. Sue me.

Kijk eens naar van die willekeurige filmpjes waar ze naar zijn rally's gaan en die mensen een paar van die tegenstrijdigheden voor de neus werpen, en je het bijna in hun hoofd ziet ontploffen.

Ik blijf bewonderenswaardig een nogal ongelukkig woord vinden daarvoor, maar soit.

Mja, gij hebt het over alsof dat allemaal zo geniaal is wat hij doet. Want hij komt ermee weg.
Ik vind openlijk en nogal heel duidelijk liegen, jezelf tegenspreken, hypocriet zijn, en iedereen die een beetje kritische vragen stelt uitschelden, bedreigen en aanklagen nu niet echt bewonderenswaardig. Als je dat allemaal slikt, en velen doen dat, vind ik dat gewoon dom hoor. Sue me.

Kijk eens naar van die willekeurige filmpjes waar ze naar zijn rally's gaan en die mensen een paar van die tegenstrijdigheden voor de neus werpen, en je het bijna in hun hoofd ziet ontploffen.

Ik blijf bewonderenswaardig een nogal ongelukkig woord vinden daarvoor, maar soit.
Maar het punt is dat je dat helemaal niet hoeft te slikken. Ik slik dat niet. Bijna iedereen ziet dat hij liegt, hypocriet is en zichzelf tegenspreekt. Maar met deze aanpak is er gewoon geen pak op te krijgen. Het is niet dat hij overal mee wegkomt omdat mensen denken dat hij niét zou liegen. Hij komt ermee weg, omdat het totaal onbruikbaar is geworden dòòr zijn leugens.

Trump valt idd niet meer te verdedigen , benieuwd wanneer en of dat deksel van die stinkende beerput ooit helemaal opengaat. Die Epstein had wel echt connecties bij heel veel elites zo te zien.

Trump valt idd niet meer te verdedigen
En toch zijn er zelfs mensen op dit forum die het doen.

Marjorie Taylor Greene is nu ook al volledig zich aan het indekken. Ze komt er nu voor uit dat MAGA een leugen is en dat het doel vooral is om de miljardairsclub rijker te maken. Iets wat Trump heel goed lukt jammer genoeg.

Ik blijf het wel raar vinden waarom Trump die Epstein files zo’n aandacht gaf tijdens zijn verkiezingen. Veel van zijn miljardairsvriendjes lijken daar toch een link mee te hebben.

Marjorie Taylor Greene is nu ook al volledig zich aan het indekken. Ze komt er nu voor uit dat MAGA een leugen is en dat het doel vooral is om de miljardairsclub rijker te maken. Iets wat Trump heel goed lukt jammer genoeg.

Ik blijf het wel raar vinden waarom Trump die Epstein files zo’n aandacht gaf tijdens zijn verkiezingen. Veel van zijn miljardairsvriendjes lijken daar toch een link mee te hebben.
Klopt... Dat lijkt voor een groot stuk inderdaad het doel. En het lukt. 4 miljard heef Trump nu al gestolen.

Dat is wel bizar idd. Als je er zelf zo mee verbonden met(dat wordt toch geclaimd) dan zou je daar normaal geen aandacht aan geven.

Wat een smerig wereldje aan de top. Lijken vooral om Russische meisjes te gaan? Makkelijkere slachtoffers?

Eens ze haar pensioen binnen had heeft ze haar kar gekeerd.
Dat geeft toch een bittere nasmaak, omdat ze eerst zovelen naar Trump zijn kamp heeft gelokt (en die views/populariteit zullen ook voor inkomsten gezorgd hebben).

Tijdens de verkiezingen deed hij aan het simpele, maar populaire (bij de 'wakkeren') 'connect the dots':
Democraten, satanisten, pedo's, elite, deep state, zelfverrijking, terreur tegen eigen bevolking... alles op 1 hoop smijten.
Alleen...alles wat hij ging blootleggen daar zijn hij en zijn aanhang vandaag de verpersoonlijking van.

Diegenen die nog achter hem staan na dit alles zijn zoals leden van een sekte. Verblind door groteske woorden en beloften. Blind voor wat de grote leider aanricht. Blind blijven geloven dat hij de 'Verlossing' kan forceren.

Die bewuste 6 januari had het signaal moeten zijn, maar....hier zijn we dan.

Eens ze haar pensioen binnen had heeft ze haar kar gekeerd.
Volgens mij was het vooral door de epstein files. Ze heeft misschien gewacht tot haar pensioen binnen is, kan je hier trouwens meer info over geven? Maar het lijkt toch echt rond de periode te zijn dat er heel veel druk was rond de epstein files en ze er misschien is achter gekomen wat er echt in stond.
Ze is dan wel een verachtelijk mens, maar de pedofilie en verkrachtingen was misschien voor haar een stap te ver.

Volgens mij was het vooral door de epstein files. Ze heeft misschien gewacht tot haar pensioen binnen is, kan je hier trouwens meer info over geven? Maar het lijkt toch echt rond de periode te zijn dat er heel veel druk was rond de epstein files en ze er misschien is achter gekomen wat er echt in stond.
Ze is dan wel een verachtelijk mens, maar de pedofilie en verkrachtingen was misschien voor haar een stap te ver.
On November 21, 2025, Greene announced that she will resign from her seat in the U.S. House of Representatives, with the resignation going into effect on January 5, 2026.

Representative Marjorie Taylor Greene’s surprise retirement, announced via social media, is set for January 5, 2026—just two days after she meets the five-year minimum service requirement for a congressional pension. The timing is no accident; it ensures she vests in the Federal Employees Retirement System (FERS), a detail that’s drawn sharp criticism from political opponents who see it as gaming the system.

Los van wie effectief wat gedaan heeft en wat er daar dan effectief illegaal van is en wat er dan ook nog te bewijzen valt.. is het niet aanstootgevend hoeveel mensen dat soort geruchten, feiten, etc gewoon negeert zolang er maar aan te verdienen valt?

Epstein is in 2008 veroordeeld wegens een kind "te verwerven" voor gebruik in prostitutie. Wij doen een google search voor we iemand uitnodigen voor een interview voor een low level job. En hier waar het over miljarden en diplomatie op hoog niveau gaat wist plots "niemand" van iets.

Los van wie effectief wat gedaan heeft en wat er daar dan effectief illegaal van is en wat er dan ook nog te bewijzen valt.. is het niet aanstootgevend hoeveel mensen dat soort geruchten, feiten, etc gewoon negeert zolang er maar aan te verdienen valt?

Epstein is in 2008 veroordeeld wegens een kind "te verwerven" voor gebruik in prostitutie. Wij doen een google search voor we iemand uitnodigen voor een interview voor een low level job. En hier waar het over miljarden en diplomatie op hoog niveau gaat wist plots "niemand" van iets.
+waar ik werk doen we voor elke scheet een "ethical / legal background check", maar die gast zou dan overal zonder problemen door geraken, en deal na deal kunnen afsluiten? Het verhaal stinkt toch...

Terug
Bovenaan