De Epstein files: Trumps vermeende betrokkenheid

Iemand al zijn interview gezien? Ik ben er nog niet helemaal doorgegaan, maar zal het een dezer dagen alleszins volledig bekijken.

Sommige personen die 1x in de files vermeld staan worden al aan de schandpaal genageld (zie Laurent).
Personen die meermaals in de tekst, mailverkeer, foto's en video's aan bod komen, die zijn in de val gelokt. Zoals Trump, uiteraard.

"Journalist Michael Wolff en Jeffrey Epstein speelden onder één hoedje om mij te beschadigen." Zo luidt de reactie van de Amerikaanse president Donald Trump op de vrijgave van de nieuwste lading Epstein-files. Hij dreigt er nu mee om de auteur voor de rechter te slepen.
"Ik was nooit bevriend met Epstein", schrijft Trump op zijn platform Truth Social. "Op basis van de info die vrijgegeven is door het ministerie van Justitie blijkt nu dat Epstein en de liegende gluiperd Wolff onder één hoedje speelden om mij en/of mijn presidentschap te beschadigen."
Trump ziet er bewijs in dat hem volledig vrijpleit in de zaak. "Tot zover de hoop van extreemlinks om mij tenonder te zien gaan. Enkelen onder hen zal ik trouwens ook aanklagen."
"Ik ben nooit naar het besmette eiland van Epstein gegaan. Bijna al die corrupte Democraten en hun donoren deden dat wel."
In 2018 bracht Wolff het controversiële boek 'Fire and Fury: Inside the Trump White House' uit. Onder meer de intellectuele capaciteiten van de president werden daarin scherp in vraag gesteld. "Op het meest basale niveau kan hij simpelweg oorzaak en gevolg niet verbinden", klonk het.

Iemand al zijn interview gezien? Ik ben er nog niet helemaal doorgegaan, maar zal het een dezer dagen alleszins volledig bekijken.

Ben door het eerste half uur gegaan... Die kerel is coocoo. Precies iemand die over alle topics eens een documentaire heeft gezien, of wat films genre Big Short, Zeitgeist, en dan probeert als expert over te komen. En van de hak op de tak springen..
Doet mij aan Musk denken.

De voormalige Amerikaanse president Bill Clinton en zijn vrouw Hillary zullen getuigen voor een onderzoekscommissie in het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden over de zaak rond de veroordeelde zedendelinquent Jeffrey Epstein. Dat heeft een woordvoerder van de Democratische oud-president maandag bekendgemaakt, nadat er een procedure was opgestart tegen het echtpaar wegens belemmering van het Congres.

Ik ben benieuwd...
Wat me opvalt: Clinton komt vaak voor in de files, maar nooit in combinatie met misbruik of andere vunzigheden.

De volgende die zijn ontslag geeft.
https://www.nieuwsblad.be/buitenlan...weinig-aan-de-verbeelding-over/128574247.html
“Groeten uit Kiev. Gewoon om te zeggen dat de meisjes hier verrukkelijk zijn, zoals altijd”, sms’te Lajcak naar Epstein begin oktober 2018. Enkele dagen later, vanuit Moskou: “De meisjes zijn ongelofelijk.” Epstein reageerde: “Hun beste exportproduct.” “Na ruwe olie”, riposteerde Lajcak, die eraan toevoegde dat er “momenteel geen meisje naast me zit, omdat er te veel ogen meekijken”.

In een ander bericht pocht Lajcak met zijn seksuele prestaties, nadat Epstein hem gemaild had over enkele jonge vrouwen in zijn zwembad.

Je moet hier toch wel bewondering hebben voor hoe Trump hij dit heeft aangepakt. Eerst was dit het allerbelangrijkste, de swamp en de pedofielen die hij ging aanpakken. Natuurlijk wist hij toen al dat hij er ook evenveel in zou zitten, maar is het omdat hij dacht dat niemand wou dat het zou uitkomen en hij zich veilig achtte? Of is het omdat hij toen al dit plan had? Dat weet ik niet. Want die bocht dat het plots totaal onbelangrijk was, was wel bijzonder raar.

Maar daarna zo veel en zo overduidelijk vervalsen, met AI-foto's, met valse beschuldigingen, met passages die totaal verzonnen zijn uit een officieel onderzoek en vrijgegeven documenten vanuit de staat aan het volk (wat doet dat ertoe?) waarbij alles en iedereen wordt zwartgemaakt met de belachelijkste sensatieverhaaltjes die uiteraard niet waar zijn, en hier en daar een feit. Echte feiten, fabeltjes, verzinsels, AI... hij heeft er op voorhand voor gezorgd dat zo goed als het hele dossier onbruikbaar is geworden.

Iedereen zegt: achja, wat is er ook van waar? Ook van de zaken die erin stonden van hem met dertienjarige meisjes, ook van de getuigenissen die gedaan zijn over zijn grensoverschrijdend gedrag die passen binnen een hele reeks waarbij zelfs een veroordeling. "Maar ja, gaan we ooit weten wat echt is?" Kortom: er staat veel in over hem, en hij heeft er foto's van Clinton zelf in geplakt, dus ja, both sides, hè!

Dat is hoe het eruitziet voor mij op dit moment.

Je moet hier toch wel bewondering hebben voor hoe Trump hij dit heeft aangepakt. Eerst was dit het allerbelangrijkste, de swamp en de pedofielen die hij ging aanpakken. Natuurlijk wist hij toen al dat hij er ook evenveel in zou zitten, maar is het omdat hij dacht dat niemand wou dat het zou uitkomen en hij zich veilig achtte? Of is het omdat hij toen al dit plan had? Dat weet ik niet. Want die bocht dat het plots totaal onbelangrijk was, was wel bijzonder raar.

Maar daarna zo veel en zo overduidelijk vervalsen, met AI-foto's, met valse beschuldigingen, met passages die totaal verzonnen zijn uit een officieel onderzoek en vrijgegeven documenten vanuit de staat aan het volk (wat doet dat ertoe?) waarbij alles en iedereen wordt zwartgemaakt met de belachelijkste sensatieverhaaltjes die uiteraard niet waar zijn, en hier en daar een feit. Echte feiten, fabeltjes, verzinsels, AI... hij heeft er op voorhand voor gezorgd dat zo goed als het hele dossier onbruikbaar is geworden.

Iedereen zegt: achja, wat is er ook van waar? Ook van de zaken die erin stonden van hem met dertienjarige meisjes, ook van de getuigenissen die gedaan zijn over zijn grensoverschrijdend gedrag die passen binnen een hele reeks waarbij zelfs een veroordeling. "Maar ja, gaan we ooit weten wat echt is?" Kortom: er staat veel in over hem, en hij heeft er foto's van Clinton zelf in geplakt, dus ja, both sides, hè!

Het lijkt inderdaad hierop. We worden overspoeld door mensen die in "de files" worden vernoemd, zonder enige context vaak of die nu werden genoemd door iemand als een dader van misbruik, of die gewoon bij naam werden genoemd ergens in een mail van Epstein (die duidelijk graag deed alsof iedereen een persoonlijke vriend was). Ik vind het ongeloofelijk vreemd eigenlijk hoe deze zaak voortkabbelt zonder dat er veel pertinente vragen worden gesteld.

Flood it with shit, het werkt echt.

Laatst bewerkt:

Het is iets persoonlijk, maar domheid uitbuiten vind ik weinig bewonderenswaardig. Eerder een vies en weinig moreel kantje.

Ik vind weinig bewonderenswaardig aan zo een narcistische leugenaar.

Echt wel materiaal voor een dijk van een film, intrigerend op zoveel vlakken
Ik hoop dat we over 10 jaar echt weten hoe de vork in de steel zit. Nu is er zoveel ruis op alles want politiek geladen gecombineerd met de strategie om gewoon álles te dumpen, inclusief duidelijk mentaal onstabiele mensen die de tiplijn bellen met een verzonnen getuigenis. Werkt wel om alles in diskrediet te brengen... Er is zoveel shady stuff rond zijn dood en links met Israël, ik hoop dat deftige onderzoeksjournalisten dat allemaal kunnen uitspitten.

*edit* Ohja, heeft Kash Patel niet in een getuigenis onder eed verteld dat er geen Epstein files zijn?

Laatst bewerkt:
Het is iets persoonlijk, maar domheid uitbuiten vind ik weinig bewonderenswaardig. Eerder een vies en weinig moreel kantje.
Ik vind weinig bewonderenswaardig aan zo een narcistische leugenaar.
Uiteraard had ik het daar niet over, hè. Zoals ik dus al schreef.
Probeer eens onder één van de grotere schandalen van de laatste jaren uit te komen, waar jij een van de grotere rollen in speelt, als een van de grootste namen erin ook nog eens. Het is wel een indrukwekkende strategie als je daar nog uit geraakt.

Dat het walgelijk is, laakbaar, past binnen het fascistische idee dat al in 1984 werd beschreven, teruggrijpt naar strategieën van de bekendste dictaturen, dat staat vast. Maar als je ziet hoe efficiënt het is op amper een paar maanden tijd, vind ik dat wel objectief indrukwekkend.

Ik vind het trouwens maar moeilijk om dit te bestempelen als "domheid uitbuiten". Dat is hetzelfde als zeggen: daar zijn wij te slim voor. Of iedereen die erin trapt, is er te dom voor. Maar zo werkt het niet, dat is het net. Op dit moment mag je zo slim zijn als je wilt, alles wat erin zit, is onbruikbaar geworden. Want je eigen zijde kan altijd zeggen "ahja, maar goed, wat klopt ervan en wat niet?". Het is niks meer waard.

Ik vind het trouwens maar moeilijk om dit te bestempelen als "domheid uitbuiten". Dat is hetzelfde als zeggen: daar zijn wij te slim voor. Of iedereen die erin trapt, is er te dom voor. Maar zo werkt het niet, dat is het net. Op dit moment mag je zo slim zijn als je wilt, alles wat erin zit, is onbruikbaar geworden. Want je eigen zijde kan altijd zeggen "ahja, maar goed, wat klopt ervan en wat niet?". Het is niks meer waard.
Het was niet of het daarvoor wel iets waard was, als je gelijk welk groot gerechtelijk onderzoek zou vrijgeven gaan daar allemaal sporen, tips, getuigenissen en feiten in staan die niet waar en niet bewezen zijn of die wel sappig maar niet strafbaar zijn. Het idee dat wij daarover moeten oordelen als publiek nadat het gerecht zijn werk gedaan heeft en het maar normaal is dat wij daar als publiek misdaden in kunnen vinden die het gerecht genegeerd heeft vertrekt al van de premisse dat er een soort deep state of andere samenzwering zou bestaan. En da’s een vrij straffe claim, het soort claims dat je tot voor kort bijna uitsluitend van de maga kant hoorde

Ik denk dat we ook niet mogen vergeten dat de macht van de zwarte marker in deze documenten ook wel zal uitgebuit worden. 9 Democraten stemden mee om de Clintons in contempt of Congress te verklaren wegens het weigeren van een uitnodiging om voor het Congres te verschijnen.

Is het tinfoil hat om te denken dat de epsteinfiles gewoon gebruikt kunnen worden om bepaalde mensen te 'overhalen'?
-Kijk je staat hier in de documenten met dit en dat maar dit kan allemaal 'redacted' worden als je instemt met volgende.

Uiteraard had ik het daar niet over, hè. Zoals ik dus al schreef.
Probeer eens onder één van de grotere schandalen van de laatste jaren uit te komen, waar jij een van de grotere rollen in speelt, als een van de grootste namen erin ook nog eens. Het is wel een indrukwekkende strategie als je daar nog uit geraakt.

Dat het walgelijk is, laakbaar, past binnen het fascistische idee dat al in 1984 werd beschreven, teruggrijpt naar strategieën van de bekendste dictaturen, dat staat vast. Maar als je ziet hoe efficiënt het is op amper een paar maanden tijd, vind ik dat wel objectief indrukwekkend.

Ik weet nu wel niet zozeer of het te maken heeft met de (inderdaad: slim gespeeld) strategie van Trump dan wel met het feit dat hij bij zijn achterban niets fout kan doen en iedereen anders de billen spreidt voor Trump. Zijn uitspraak dat hij zei dat hij iemand kon neerschieten op Times Square en nog geen volgers zou verliezen, ik geloof dat dus echt. Wie nu Trump nog die-hard steunt is zodanig in een sektementaliteit gekropen dat hun grote leider niets meer fout kan doen.

En omdat alle mensen met nog een beetje macht in de VS ofwel Trump hielenlikkers zijn ofwel compleet ruggengraatloos, wordt er gewoon niets gedaan met die files. Iemand die daar zijn nek voor durft uitsteken, die wordt sowieso begraven.

De media, die speelt het ook gretig mee. Buiten Collins onlangs zie ik maar bijzonder weinig vragen over dat dossier. Wie het wel waagt om de grote leider in vraag te stellen, krijgt de wind van voren en wordt uitgescholden, en dat is het dan. Geen vervolgvragen, geen andere journalisten die de vraag die Trump weigerde te beantwoorden herhalen. Die staan daar maar te gapen terwijl een zittende president "quiet piggy" zegt tegen een collega.

Trump (of ja, zijn aanhang) speelt het slim, geslepen, en snel, maar het valt mij toch op hoe enorm weinig weerstand er wordt geboden in alle lagen van de bevolking en regering tegenover deze charlatan. Ze staan er bij en ze kijken er naar.

Terug
Bovenaan