De Epstein files: Trumps vermeende betrokkenheid

Als zelfs satire geen satire meer wordt.
Hoe langer, hoe meer ik er van overtuigd ben dat er mensen daaraan gewerkt hebben die heel graag willen dat het uitgelekt wordt.

Die fixatie op de Clintons begint enorm overdreven te worden.

En dan de onschuldigheid hoe de aanklager het naar buiten brengt:
“Niemand beschuldigt Clinton van wangedrag. We zitten alleen met vragen.”

Wereldwijd stellen mensen zich de vraag wat er daar allemaal gaande was en wie deelnam aan al dan niet gortige zaken.
Hopelijk zijn er werkgroepen die alle documenten nauwkeurig bekijken en komt er een gedetailleerde conclusie waarin iedereen vernoemd wordt.

Die fixatie op de Clintons begint enorm overdreven te worden.

En dan de onschuldigheid hoe de aanklager het naar buiten brengt:
“Niemand beschuldigt Clinton van wangedrag. We zitten alleen met vragen.”

Wereldwijd stellen mensen zich de vraag wat er daar allemaal gaande was en wie deelnam aan al dan niet gortige zaken.
Hopelijk zijn er werkgroepen die alle documenten nauwkeurig bekijken en komt er een gedetailleerde conclusie waarin iedereen vernoemd wordt.
Het is idd 200% correct dat men maar al te graag Clinton viseert - maar zelfs dan lijkt me iedere getuigenis potentieel waardevol voor het geheel, al vrees ik dat het gewoon één grote doofpot -affaire zal worden.

Het is idd 200% correct dat men maar al te graag Clinton viseert - maar zelfs dan lijkt me iedere getuigenis potentieel waardevol voor het geheel, al vrees ik dat het gewoon één grote doofpot -affaire zal worden.
Ik voel me er persoonlijk wat dubbel over. Zou dat echt een getuigenis zijn, of gewoon een soort heksenjachtproces om de aandacht af te leiden? Ik denk dat de kans op dat tweede toch vrij groot is.

En als men dan toch zo serieus met die Epstein files bezig is, waarom blijft men er dan over liegen (ze zijn nog altijd niet vrijgegeven, bijvoorbeeld) en zich in allerlei bochten wringen?

Als Clinton geïmpliceerd wordt, moet dat onderzocht worden en als hij schuldig is, moet die vervolgd worden, simple as. Daar moeten we niet over discussiëren of flauw over doen.

Uiteraard moet daarna de rest ook onderzocht en vervolgd worden, spreekt voor zich.

Als Clinton geïmpliceerd wordt, moet dat onderzocht worden en als hij schuldig is, moet die vervolgd worden, simple as. Daar moeten we niet over discussiëren of flauw over doen.

Uiteraard moet daarna de rest ook onderzocht en vervolgd worden, spreekt voor zich.
Volledig akkoord. Maar dan moet het wel een volledig en eerlijk proces zijn. Als de Republikeinen enkel de Clintons (wie al jaar en dag de boeman zijn voor Republikeinen) in een soort 'schijnproces' gaan afmaken terwijl ze hun eigen rangen gesloten en beschermd houden, dan komen we nergens natuurlijk. En ik denk dat het wel eens zou kunnen dat ze zoiets van plan zijn.

Maar voor alle duidelijkheid: iedereen die in die files voorkomt en foute zaken heeft gedaan, mag wat mij betreft branden en opgesloten worden voor de rest van hun leven. Ook als dat artiesten of mensen zijn waar ik ooit fan van was. Ik zou niets liever zien dan dat dat dossier helemaal uitgespit wordt en alle verantwoordelijken hun straf zien.

Inderdaad. Maar ik kan mij goed voorstellen dat Clinton niet staat te springen om als eerste naar de brandstapel gebracht te worden, want het is hoogst onzeker dat er hem een faire en correcte behandeling te wachten staat.

Dit blijft een politiek schouwspel.

Als ik Clinton was (en ik ga ervan uit dat de sloeber seksueel wel eens uit de bocht gevlogen kan zijn) zou ik toch wel vragen dat het Huis eerst haar eigen wetgeving afdwingt (volledige vrijgave van het dossier) voordat er verdere stappen gezet worden.

Waarom Clinton vragen willen stellen wanneer is er iemand op dit moment aant regeren is die monsterlijke dingen heeft gedaan.

Als ik gewoon al de snipets hoor van sasha riley dan is het echt dieper dan ik mij kan inbeelden.

Als ik gewoon al de snipets hoor van sasha riley dan is het echt dieper dan ik mij kan inbeelden.
"William Sasha Riley (born Manuel Sasha Barros), says he was trafficked in the Trump/ Epstein network and witnessed multiple trafficked children murdered, once by his own adoptive parents. His adoptive parents tried to kill him multiple times to cover up their crimes."
Waar vind ik meer informatie?

Waarom Clinton vragen willen stellen wanneer is er iemand op dit moment aant regeren is die monsterlijke dingen heeft gedaan.

Omdat een zittende president verhoren bijna onmogelijk is. Dat kan niet. Er is ook geen openbare aanklager die zich gaat wagen aan het aanklagen van een zittende president. Ook dat kan niet, omdat je hem nooit in een rechtszaal zult kunnen dwingen.

Dat wil niet zeggen dat je hem daarom moet laten gaan, maar als zittend president kun je nu niet aan hem beginnen. En dan vind ik niet dat andere verdachten ook maar links moeten blijven liggen in afwachting daarvan. Natuurlijk, alleen op basis van feiten en niet op basis van de -vele- verzinsels die de GOP erover spuit.

Omdat een zittende president verhoren bijna onmogelijk is. Dat kan niet. Er is ook geen openbare aanklager die zich gaat wagen aan het aanklagen van een zittende president. Ook dat kan niet, omdat je hem nooit in een rechtszaal zult kunnen dwingen.

Dat wil niet zeggen dat je hem daarom moet laten gaan, maar als zittend president kun je nu niet aan hem beginnen. En dan vind ik niet dat andere verdachten ook maar links moeten blijven liggen in afwachting daarvan. Natuurlijk, alleen op basis van feiten en niet op basis van de -vele- verzinsels die de GOP erover spuit.
Tijdens het presidentschap van Clinton werd deze toch verhoord naar aanleiding van het Clinton - Lewensky schandaal?
Er werd toen zelfs een impeachmentprocedure opgestart.

Tijdens het presidentschap van Clinton werd deze toch verhoord naar aanleiding van het Clinton - Lewensky schandaal?
Dat was nog wel in het tijdperk van fatsoenlijke politici, waarin er nog enig eergevoel en decorum in de politiek was. Een Trump die in dat klimaat deze fratsen probeerde uit te halen, die was al honderdtwintig keer impeached en zat hoogstwaarschijnlijk ook al in de cel. In tijden waarin "de andere kant ownen" en zichzelf verrijken ten koste van alles belangrijker is dan regels en wetten volgen en zich fatsoenlijk gedragen, zie ik dat niet snel gebeuren.

Dat was dan ook de eerste, en bij mijn weten enige keer dat een zittende president een verklaring heeft afgelegd in een civil case als defendant. Hij heeft dat vrijwillig gedaan, en de aanklagers wisten goed genoeg dat als hij het niet zou doen, ze hem ook niet gingen kunnen dwingen. Je moet je zaak ontzettend sterk maken, want veel van de mensen die je gaat ondervragen, kunnen zeggen dat iets 'classified' is gewoon omdat het om de president gaat, en de president kan weigeren om te komen. Dat is allemaal juridische onzekerheid, in die mate dat het onmogelijk is om af te dwingen.

Lijkt me dan ook ijdele hoop dat men Trump momenteel ook maar iets kan maken.
Maar zoals gezegd, iedereen anders in deze zaak moet gewoon onderzocht en berecht worden.
Al lijkt het er meer en meer op dat het uiteindelijk op niks zal uitdraaien.

Hier zie!

'Ook deze keer zijn de documenten eerst bewerkt door het ministerie, om slachtoffers te beschermen.'

Daarzie. Het feit dat..om eender welke reden dat ze er aan geven...bewerkingen zijn gebeurd door een ministerie dat er ondertussen om bekend staat graag een loopje met de waarheid te nemen, maakt deze vrijgave per definitie ongeloofwaardig.

Terug
Bovenaan