De E-Bike thread

Heeft er iemand hier een leasefiets van zijn werk? Hoeveel kost jullie dit per maand en wat is de waarde van de fiets zelf?
Ik ga binnenkort ook een leasefiets mogen nemen maar heb geen idee hoeveel dit per maand kost.
Hangt wat af van de leasemaatschappij. Wacht even af en laat een berekening doen voor jou specifiek.

Er is nu echt een hele mooie promo voor een speedpedelec bij Bike Republic
Het nieuwe model wordt momenteel aan 5249 verkocht, dus 3599 is wel echt een scherpe prijs (uiteraard niet te vergelijken met Stromer, maar die kost letterlijk het dubbele)
Ik zie dat deze aanbieding nog steeds geldig is.. iemand ervaring met deze fiets? Wel geïnteresseerd om deze te kopen.. maar 0 ervaring met speedpedelec.

Zou voor woonwerk-verkeer zijn (5dagen/week)

Route is ofwel 15.6km enkel (vlak) of 11.7km enkel (3 pittige hellingen)

Ik kan deze op het werk opladen dus geen enkel probleem (radius 50km).. maar hoe zit dat met levensduur van een batterij :)

Heeft er iemand hier een leasefiets van zijn werk? Hoeveel kost jullie dit per maand en wat is de waarde van de fiets zelf?
Ik ga binnenkort ook een leasefiets mogen nemen maar heb geen idee hoeveel dit per maand kost.
Deze site geeft een goede indicatie indien 't via brutoloonruil is. https://www.lease-a-bike.be/calculator
Calculatie die de tool mij gaf, en de uiteindelijke berekening was verschil van €2 netto per maand, dus accuraat genoeg m.i.

Ik zie dat deze aanbieding nog steeds geldig is.. iemand ervaring met deze fiets? Wel geïnteresseerd om deze te kopen.. maar 0 ervaring met speedpedelec.

Zou voor woonwerk-verkeer zijn (5dagen/week)

Route is ofwel 15.6km enkel (vlak) of 11.7km enkel (3 pittige hellingen)

Ik kan deze op het werk opladen dus geen enkel probleem (radius 50km).. maar hoe zit dat met levensduur van een batterij :)
Bah ondertussen uitverkocht, jammer!

Ik ben hier ook aan het kijken voor een fiets om naar het werk te tsjaffelen. De rit is ongeveer 13km. Ben aan het twijfelen om een e-bike van max 25 kmph aan te schaffen (speed pedelec is me te duur). Maar na wat rondkijken, zit je al rap op €2500. Een deftige gewone fiets is maar een derde van die prijs (and than some). Maar ik kan totaal niet inschatten of je op een degelijke non-elektrische fiets ook relatief vlot 20 kmph kan aanhouden?

Ik rijd nog met gewone fietsen en 20kmph platte baan is geen enkel probleem.Ik doe 10 KM per dag (5enkel rit)
Als uw rit naar het werk platte baan is, dan zou ik dat nog met een gewone fiets doen.
Ik moet heel veel bergop.

Hmm, zou dus wel voor op de trein mee te nemen. Dus traject: thuis -> treinstation (1.5 à 2km) en vervolgens treinstation -> werk (1.5 à 2km).

Alternatief is een Brompton ofzo, maar dat is minstens even lomp/zwaar denk ik.
Zit met hetzelfde, dus wat is het geworden? Ervaringen om te delen?

Bah ondertussen uitverkocht, jammer!
Ze hebben nu een Cube Kathmandu voor 3360€, weliswaar enkel in maat 58 en 62

Bij hubo staat nog steeds die Baladeur maat 54 voor 2999€

Zit met hetzelfde, dus wat is het geworden? Ervaringen om te delen?

Brompton gekocht (met 6 versnellingen). Enorm tevreden van m’n aankoop: ding is oerdegelijk en fietst echt fantastisch! Ik verplaats mij minstens even snel als een step (vermoedelijk sneller) en ondertussen beweeg ik nog wat, win win imo. Ik gebruik die trouwens ook als ‘gewone’ fiets voor m’n verplaatsingen thuis.

Vergt wat routine en gewenning, maar eens je folding mechanisme onder de knie hebt, heb je hem zo in of uitgeklapt. Ik vind hem dan ook handig voor het treintraject (in sommige wagons kan je hem zelf tussen de zetel duwen). Ik neem nu wel bewust de trein op minder drukke momenten, dus dat speelt ook wel mee. Wel lijkt het mij veel minder lomp dan zo’n step. Blij dat ik dat uiteindelijk niet gekocht heb. Fiets is natuurlijk niet vederlicht, maar voor die paar trappen stoort het mij niet.

Ik kan het dus alleen maar aanraden. Enige ‘minpunt’ is dat het natuurlijk wel wat kost. Met wat toebehoren zit je snel tegen de 2000€. Anderzijds gaat dat ding natuurlijk heel wat jaren mee mits wat deftig onderhoud.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een degelijke E-bike. Nu heb ik 2de hands een mooie Dutch-ID zien staan van nog geen jaar oud met slechts 500 km op de teller. Deze zou nog meer dan een jaar garantie hebben volgens de verkoper.
Nu vraag ik mij af: is deze garantie overdraagbaar naar de volgende eigenaar (ik dus)?

Ik ben al een tijdje op zoek naar een degelijke E-bike. Nu heb ik 2de hands een mooie Dutch-ID zien staan van nog geen jaar oud met slechts 500 km op de teller. Deze zou nog meer dan een jaar garantie hebben volgens de verkoper.
Nu vraag ik mij af: is deze garantie overdraagbaar naar de volgende eigenaar (ik dus)?
Ja, die garantie is gewoon overdraagbaar indien in het bezit van de factuur.

Ik krijg ook de kans op een fiets te leasen van het werk dus denk ik ook aan een spedelec.
25 km enkel aan 25ct/km kan toch al tellen.

Ik heb heel het topic eens doorgelezen maar als ik zo de verhalen lees van de problemen die hier genoemd worden wordt ik toch een beetje huiverig.

Ik heb heel het topic eens doorgelezen maar als ik zo de verhalen lees van de problemen die hier genoemd worden wordt ik toch een beetje huiverig.
Elk merk zal zo zijn problemen hebben. Daar kun je jammer genoeg niet omheen. Koop een fiets waar jij je goed bij voelt. Kijk ook naar de service die je verkooppunt aanlevert. Bij mij ontvang ik een vervangfiets als mijn fiets binnen moet voor herstelling. Zo zit je toch al niet zonder fiets, mocht het onoverkomelijke voorkomen.

Hier ook vandaag een infosessie gehad ivm fietsleasing via het werk. Het ziet er wel interessant uit.

Enkel traject is 25km. Ik kan bijna volledig de rit langs het water doen (jaagpaden). Ik dacht eerst aan een speed pedelec maar ik zag net dat dit niet (meer) mag langs de vaart. Het zal dus een gewone elektrische fiets worden.

Enkel traject is 25km. Ik kan bijna volledig de rit langs het water doen (jaagpaden). Ik dacht eerst aan een speed pedelec maar ik zag net dat dit niet (meer) mag langs de vaart. Het zal dus een gewone elektrische fiets worden.
Wordt daar echt op gecontroleerd? Met de koersfiets mag je daar zogezegd ook maar 30 per uur rijden.

Blijkbaar wel. Is regio Kortrijk en is in het nieuws gekomen dat ze er regelmatig op controleren.

Ok ja. Het zal ook wel een beetje afhangen van de drukte op een bepaald traject. Of vaak beginnen zo'n controles als er eens een ongeluk gebeurt of iemand herhaaldelijk gaat klagen.
Hier in de buurt zie ik zeer vaak speedelecs langs de vaart Leuven Mechelen. Eigenlijk nooit aan gedacht dat dat verboden was.

Ik ben net gaan kijken bij mijn lokale fietshandelaar. Er zijn 2 modellen die me aanspreken:

• Norta B3020: Bosch Performance Line (65Nm), 625Wh
  • Batavus Finez E-go Power: 50Nm, 625 Wh
Iemand ervaring met deze merken? Norta zou Belgische makelij zijn en de handelaar is er vrij positief over. Ze zouden ook vlot verkrijgbaar zijn (half juni). Batavus zou eerder ten vroegste september/oktober zijn.

Zonet een ampler Juna XS besteld voor mijn vrouw.
Levering zou midden juni zijn, ik ben eens benieuwd

Specifiek gegaan voor deze : geen versnellingen (heb je volgens mij op een 25 km/h elektrische fiets niet nodig) en met riemaandrijving. Zou dus zo goed als onderhoudsvrij moeten zijn
Ze rijdt wanneer het niet te hard waait of regent afwisselend met een Koga damesfiets en haar mountainbike naar 't werk (2 x 25 km). Met deze zou ze nog wat extra dagen per jaar de leasewagen voor de deur laten staan.

image

Ik heb haar nu twee fietsen cadeau gekocht (vorig jaar de MTB, dit jaar deze ampler). Ik verwacht nu ook een nieuwe fiets voor mijn verjaardag :cool:

Zonet een ampler Juna XS besteld voor mijn vrouw.
Levering zou midden juni zijn, ik ben eens benieuwd

Specifiek gegaan voor deze : geen versnellingen (heb je volgens mij op een 25 km/h elektrische fiets niet nodig) en met riemaandrijving. Zou dus zo goed als onderhoudsvrij moeten zijn
Ze rijdt wanneer het niet te hard waait of regent afwisselend met een Koga damesfiets en haar mountainbike naar 't werk (2 x 25 km). Met deze zou ze nog wat extra dagen per jaar de leasewagen voor de deur laten staan.

image

Ik heb haar nu twee fietsen cadeau gekocht (vorig jaar de MTB, dit jaar deze ampler). Ik verwacht nu ook een nieuwe fiets voor mijn verjaardag :cool:
Waar zit de batterij?

Terug
Bovenaan