De E-Bike thread

Ik ben aan het kijken om er een op de zaak te kopen waarmee mijn vrouw ook af en toe kan rijden. Ik zou dan een maat 53 nemen (hoogstwss). Het gaat om de R&M Nevo GT vario 51 (dus model van vorig jaar): € 4.459. Een andere die ik op het oog heb is de Koga E-NOVA EVO-PT Pro 625Wh 53, kostprijs van deze is € 4.599.
 
Ik hem mijn oog laten vallen op de Ridstar Q20 PRO. Die gaat wel tot een 55km/u, krijg je dat hier zelfs verzekerd als ebike/speedpedelec?

Iemand ander suggesties, wil graag een 'fiets' die met een gashendeltje toch wel die 45km/u kan halen die eventueel ook rechtstreeks in belgische winkels verkocht worden?

Ik weet dat je dan wel een nummerplaat/helm/verzekering moet hebben, dat is geen issue.
 
Laatst bewerkt:
Ebikes met een gashendeltje zijn gewoon illegaal in België. Als je zonder iets te doen 50 per uur wil rijden moet je een brommer kopen.
 
Ebikes met een gashendeltje zijn gewoon illegaal in België. Als je zonder iets te doen 50 per uur wil rijden moet je een brommer kopen.
Neen, dat is niet helemaal juist, het zijn gewoon geen ebikes, het zijn motorfietsen klasse B wanneer ze 45 km/h max rijden . En als ze 55 km/h max halen zijn zijn het volgens mij moto's.
 
Neen, dat is niet helemaal juist, het zijn gewoon geen ebikes, het zijn motorfietsen klasse B wanneer ze 45 km/h max rijden . En als ze 55 km/h max halen zijn zijn het volgens mij moto's.
Das waar. Een loodjesgeweer is legaal, maar een loodjesgeweer dat 600 schoten per minuut kan afvuren niet want dat noemen ze een AK-47.
 
Ik ben de afgelopen weken door problemen met de auto gaan werken met een e-bike van mijn schoonvader. Het beviel mij wel, en ben ook aan het overwegen om er één aan te schaffen. Mijn schoonvader heeft een fiets van het merk Trek, waarmee ik zonder problemen 25km/u haalde. Maar specificaties van de fiets weet ik niet.

Waar moet ik zelf op letten bij de aankoop? Mijn vader zag er één staan in promotie bij zijn plaatselijke Hubo van het merk Minerva, was afgeprijsd naar 900€. Is dat een beetje een deftig merk? Specificaties van die fiets weet ik morgen pas als ik zelf ga kijken.
 
Ik ben de afgelopen weken door problemen met de auto gaan werken met een e-bike van mijn schoonvader. Het beviel mij wel, en ben ook aan het overwegen om er één aan te schaffen. Mijn schoonvader heeft een fiets van het merk Trek, waarmee ik zonder problemen 25km/u haalde. Maar specificaties van de fiets weet ik niet.

Waar moet ik zelf op letten bij de aankoop? Mijn vader zag er één staan in promotie bij zijn plaatselijke Hubo van het merk Minerva, was afgeprijsd naar 900€. Is dat een beetje een deftig merk? Specificaties van die fiets weet ik morgen pas als ik zelf ga kijken.
Minerva was een iconisch merk vroeger (luxewagens, fietsen en bromfietsen), maar dat bestaat al jaren niet meer. De merknaam is nu opgekocht /gerecycleerd en wordt gebruikt om opnieuw fietsen aan de man te brengen.
Website van minerva geeft weinig detail over componenten, maar aan de prijzen te zien gaan die fietsen niet uit toponderdelen zijn opgebouwd. Dat wil niet zeggen dat je per definitie geen jarenlang plezier van zo'n fiets kan hebben. Mijn broer rijdt ondertussen al 3-4 jaar rond met een elektrische fiets van net iets boven de 1000€
 
Bedankt voor je antwoord! Heb het uiteindelijk niet gedaan, fietsen zagen er wat goedkoop uit, en klein. Was ook een voorwielmotor, wat niet zo aangenaam reed.
 
Bedankt voor je antwoord! Heb het uiteindelijk niet gedaan, fietsen zagen er wat goedkoop uit, en klein. Was ook een voorwielmotor, wat niet zo aangenaam reed.
Er bestaan wel goedkope, degelijke elektrische fietsen hoor.

Ik denk dan onmiddellijk aan https://www.tenways.com/nl

Dat zijn fietsen die blijkbaar aangenaam rijden. Reken ook de fietsvergoeding die je misschien kan ontvangen op je werk in, daar kan je die investering ook ten dele mee terugverdienen.

Uitgerust met riem, dus geen last van ketting onderhoud (die riem moet wel om de zoveel 1000 km vervangen worden)
 
Terug
Bovenaan