De beurs

Max marge, vollenbak gebruik van opties,... Al wat stress tests van uw portfolio gedaan?
Dit.

Welke risico's? ECB begint al zelfs met aankondiging van mogelijkse rente verlaging in de zomer.
Iedereen heeft hier +20-30% in de afgelopen 3 maand. Denk je dat renteverlagingen nog niet volledig in de koersen zitten?
Daarbij, dat is macro.
Mijn reden is specifiek.

Mijn allergrootste positie is oxy. Dat is dus de voornaamste collateral voor de posities op margin.

Buffett heeft niet bijgekocht aan 56 paar dagen geleden.
Maar vooral: vandaag gezien in de recentste cijfers dat de Russen de laatste weken mogelijks serieus cheaten met hun productiecuts.
Die 2 feiten verhogen de kans op tijdelijke shit.

Tijdelijke shit kan dodelijk zijn als je teveel margin hebt.
Dus simpele realiteit: positie oxy blijft, maar margin grotendeels of volledig weg.
 
Laatst bewerkt:
Max marge, vollenbak gebruik van opties,... Al wat stress tests van uw portfolio gedaan?
Ter verduidelijking: als ik zeg max marge dan bedoel ik mijn persoonlijke max, dit is maar de helft van wat mijn broker toelaat.

Ik wil gerust eens stress tests doen maar mijn optie posities zijn <30% van de portfolio.
2 van mijn 3 grootste posities (FFH en Nintendo, samen 30%) staan aan +/- ATH's en zou ik geen ramp vinden om te verkopen als er iets mis zou gaan,, deze coveren alle optie posities indien alles naar 0 gaat maar met voornamelijk 2j opties betwijfel ik dat dit kan gebeuren.

Maar iemand mag mij wel eens uitleggen hoe jullie stress tests doen. :)
 
Laatst bewerkt:
Er is een olie cap op Russische olie en Rusland is dorstig naar geld.
Iran zit in hetzelfde schuitje. Geen van beide is in een positie dat ze minder kunnen oppompen.

Resultaat: de markt wordt overspoeld door goedkope olie.

China en India kunnen alle olie krijgen die ze willen aan een spotprijsje.
Dus die gaan zeker geen dure vaatjes kopen.

Verder zijn lage/aanvaardbare olieprijzen essentieel om de EU recht te houden en dat is zowel in het voordeel van de US als SA.
Geld is belangrijk maar de vijand eens goed kloten is nog belangrijker.
Maar vooral: vandaag gezien in de recentste cijfers dat de Russen de laatste weken mogelijks serieus cheaten met hun productiecuts.
Die 2 feiten verhogen de kans op tijdelijke shit.

Rusland dat cheat, mijn broek zakt af.

Ironisch genoeg zullen de olieprijzen zodra de oorlog gedaan is vermoedelijk wel fameus stijgen.
 
Raiffeissen ook verkocht met een kleine 30% winst.
Bij stevige dip koop ik terug. Ik vind het nogal een riskante bank, wel goedkoop.
Als die renteverlagingen er niet komen gaat alles serieus den dieperik in en dan wil ik cash om te kopen.

Daarnaast nog gedoe in Midden-Oosten, China-Taiwan ook niet helemaal koosjer en een hoop verkiezingen dit jaar.
 
Raiffeissen ook verkocht met een kleine 30% winst.
Bij stevige dip koop ik terug. Ik vind het nogal een riskante bank, wel goedkoop.
Als die renteverlagingen er niet komen gaat alles serieus den dieperik in en dan wil ik cash om te kopen.

Daarnaast nog gedoe in Midden-Oosten, China-Taiwan ook niet helemaal koosjer en een hoop verkiezingen dit jaar.

Geen renteverlagingen zijn juist goed voor de banken 😉
 
Geen renteverlagingen zijn juist goed voor de banken 😉
Ja maar Raiffeissen vind ik een speciaal geval....

"Due to this background, Raiffeisen’s current valuation is among the lowest in the European banking sector, trading at only 0.36x book value. This clearly does not reflect the bank’s fundamentals and positive operating performance in recent quarters, being justified by negative investor sentiment related to its Russian and Polish operations. However, the Polish issue is almost fixed and even excluding the Russian unit, Raiffeisen is trading at an adjusted price-to-book value of only 0.47x. This is much lower than the sector’s average of 0.88x book value, thus Raiffeisen seems to be an interesting value play in the European banking sector for contrarian investors."

Goedkoop maar geen blue chip vind ik persoonlijk....
 
Ah OK.

Ik zie weinig risico's aan OXY zolang Buffet er toch een vloer onder heeft liggen maar goed.
Hier ook op max marge momenteel maar geen inflow dus het is wachten tot bepaalde items materialiseren alvorens er middelen vrij komen.
Nu als Nintendo zo blijft gaan kan ik daar wel beginnen trimmen.



Dat is ook hetgene wat ik zo frappant vind, het is verdomd snel gegaan op 2 weken... :)
Het spijtige is dat mijn grootste verlies eigenlijk op een positie was maar mijn sell order 2 weken geleden voor open stond maar hiervan maar 10% gefilled is geraakt... had ik dat toen iets lager gezet, had ik 15-20k minder verlies gehad.
 
Terug
Bovenaan