De beurs

Mijn eerste stappen op de beurs gewaagd.
Een paar aandelen gekocht bij EVC broad Eq. al vielen de schommelingen mij vandaag wel tegen.
Weinig ervaring. Al doende leert men denk ik dan...
 
Geen due diligence gedaan 🤠
Ik kan die eerlijkheid wel appreciëren eigenlijk.

Anderen zien een goed "project" in crypto, tekenen lijntjes op de grafiek, of hebben -hou u vast om niet kapot te gaan van het lachen- 'een model'.

Het is dan 100x beter om uzelf niets wijs te maken en gewoon te zeggen "ik yolo in dit aandeel" dan om uzelf wijs te maken dat je een soort pseudoanalyse gedaan hebt.
Dat tweede is op termijn veel gevaarlijker.
 

Occidental’s CEO Sees Oil Supply Crunch from 2025​



De toekomst voorspellen mbt olie: kan ze beter tarotkaarten voor gebruiken :smile:

Voorspelling van CEOs, altijd 'wij van WC eend'...

Als ik de onze moet geloven, is ons bedrijf 'beating the competition', 'the best still needs to come', 'taking market share'. En bij de andere bedrijven luisteren, daar zegt de CEO dat ook :laugh:
 
deze coveren alle optie posities indien alles naar 0 gaat maar met voornamelijk 2j opties betwijfel ik dat dit kan gebeuren.
Maar dat kan je toch niet menen :)

De beurs kan toch perfect gewoon 2 jaar na elkaar 10% dalen nu, waardoor uw opties waardeloos zijn.

En elk Japans aandeel is de laatste maanden in een rechte lijn naar boven, geen idee hoelang dat duurt.
 
Rusland dat cheat, mijn broek zakt af.
Niet in grote mate gecheat sinds 2016.

ook niet zeker dat ze het in de rest van het kwartaal niet kunnen goedmaken.
Maar korte termijn risico's nemen toe.
Ironisch genoeg zullen de olieprijzen zodra de oorlog gedaan is vermoedelijk wel fameus stijgen.
Niets ironisch aan, oorlog was contraintuĂŻtief megaslecht voor supply demand op 1-2 jaar basis.

Anders stond Brent al lang boven de 100.
Nu alles paar jaar opgeschoven.

Onverwachte zaken gebeuren, welkom op de beurs.
 
Maar dat kan je toch niet menen :)

De beurs kan toch perfect gewoon 2 jaar na elkaar 10% dalen nu, waardoor uw opties waardeloos zijn.

En elk Japans aandeel is de laatste maanden in een rechte lijn naar boven, geen idee hoelang dat duurt.
De beurs wel ja, elk aandeel dat ik heb in verscheidene sectoren? Doubt it maar alles kan.

Maar mijn verwoording was fout: betwijfel of dit 'zal' gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan die eerlijkheid wel appreciëren eigenlijk.

Anderen zien een goed "project" in crypto, tekenen lijntjes op de grafiek, of hebben -hou u vast om niet kapot te gaan van het lachen- 'een model'.
Lijntjes trekken op zich en enkel daaruit conclusies trekken? Mijn eerlijkheid heeft altijd gezegd dat combineren best is. Als ik enkel naar de lijntjes zou kijken, had ik OXY nog niet gekocht. Maja, mijn eerlijkheid moet mij zeggen dat ik, net als iedereen, fouten maak 🤷‍♂️.
 
Markt gaat weer richting retard niveau.
Melexis staat aan quasi 5% dividend.
Een van de best presterende en goedkoopste chip designers die ge kunt vinden.
 
PTSB vandaag in eerste instantie mooi gezakt om weer bij te kopen. Average aan 1,68€. Tijdens einde van de sessie zijn er zelfs 308000 van de 483000 aandelen van vandaag verhandeeld. Rekening houdend met vooral Wartan zijn analyse van PTSB en de indicatoren van dit moment, is PTSB aan deze prijs wat mij betreft zeker een buy! 6 maart staan de resultaten van 2023 op het programma. Let the beast go 💪.
Weer mooi volume voor PTSB naar het einde van de handelsdag toe. Duidelijk dat er zijn die van de licht dalende prijs doorheen de dag op het einde gretig gebruik maken.
 
BRKB ook verkocht aan 360 (16/17% winst).
China doet het niet goed en apple heeft daar veel inkomsten en worden meer en meer geboycot. Geloof ook niet echt in hun nieuwe vr headset wat wel eens een flop zou kunnen zijn.

Ga wel terugkopen bij stevige dip.
 
BRKB ook verkocht aan 360 (16/17% winst).
China doet het niet goed en apple heeft daar veel inkomsten en worden meer en meer geboycot. Geloof ook niet echt in hun nieuwe vr headset wat wel eens een flop zou kunnen zijn.

Ga wel terugkopen bij stevige dip.
BRKB heeft een mooie cashpositie. Die zullen er op het juiste moment wel iets mee doen indien de beurzen doorzakken.
 
Niet in grote mate gecheat sinds 2016.

ook niet zeker dat ze het in de rest van het kwartaal niet kunnen goedmaken.
Maar korte termijn risico's nemen toe.
Rusland en opec zijn nog altijd goede vriendjes dus die cuts zullen wel in orde komen.
Niets ironisch aan, oorlog was contraintuĂŻtief megaslecht voor supply demand op 1-2 jaar basis.

Anders stond Brent al lang boven de 100.
Nu alles paar jaar opgeschoven.
Onzin. Zonder oorlog zou olie niet boven de 100 staan.
 
Terug
Bovenaan