De beurs

EVS is zo 1 van die bedrijven waarvan je excel sheet zegt WTF. >10% fcf yield, geen schulden, 4-5% dividend met lage payout. Het is basically wachten voor iemand de cash machine opkoopt.

Zit in het grootte segment waar geen enkele buitenlander naar kijkt...

Beetje zoals CFE 10y geleden aan 35... maar ackermans heeft aan de boom geschud en het is toch rap x4 x5 gegaan dan.
 
EVS is zo 1 van die bedrijven waarvan je excel sheet zegt WTF. >10% fcf yield, geen schulden, 4-5% dividend met lage payout. Het is basically wachten voor iemand de cash machine opkoopt.

Zit in het grootte segment waar geen enkele buitenlander naar kijkt...

Beetje zoals CFE 10y geleden aan 35... maar ackermans heeft aan de boom geschud en het is toch rap x4 x5 gegaan dan.
Ik hou ze ook stevig bij en verbaas me er ook steeds over dat de koers zo laag blijft, ga eventueel nog wat bijkopen als de koerswinst tot 5% beperkt blijft vandaag
 
EVS is zo 1 van die bedrijven waarvan je excel sheet zegt WTF. >10% fcf yield, geen schulden, 4-5% dividend met lage payout. Het is basically wachten voor iemand de cash machine opkoopt.

Zit in het grootte segment waar geen enkele buitenlander naar kijkt...

Beetje zoals CFE 10y geleden aan 35... maar ackermans heeft aan de boom geschud en het is toch rap x4 x5 gegaan dan.
Maar het groeit niet.
 
hoezo? Zelfs nu in een oneven jaar zonder grote sportevenementen groeien ze wel, volgend jaar gaat weer jackpot zijn met OS dichtbij huis in Parijs.
Kijk gewoon de voorbije 10 jaar.
Fundamentals flat.

Van een bedrijf met 5% dividend en 10% fcf yield zou ik minstens 10-15% jaarlijkse groei willen zien voor zeer lange termijn (>10 jaar).
 
Evergrande vraag het faillissement aan. Dit zal ook wel weer een serieuze impact hebben op de markt.
Over '21 & '22 81 miljard USD verlies geboekt. Is een serieuze eerste dominosteen.
Ten tijde van de hausse in China was een kwart van GDP real estate gerelateerd :crazy:.

Evergrande alleen geeft tewerkstelling (direct en indirect) aan 3,5 miljoen man :oink: Ongelooflijke grote cijfers altijd in China.

Problemen rond Country Garden zullen investeerders alleen maar nerveuzer maken. Beijing laat precies die bedrijven ook gewoon op de fles gaan.
Toch benieuwd hier.
 
Over '21 & '22 81 miljard USD verlies geboekt. Is een serieuze eerste dominosteen.
Ten tijde van de hausse in China was een kwart van GDP real estate gerelateerd :crazy:.

Evergrande alleen geeft tewerkstelling (direct en indirect) aan 3,5 miljoen man :oink: Ongelooflijke grote cijfers altijd in China.

Problemen rond Country Garden zullen investeerders alleen maar nerveuzer maken. Beijing laat precies die bedrijven ook gewoon op de fles gaan.
Toch benieuwd hier.
Ja, het zal sowieso grote gevolgen hebben. Zo weet ik nog van 2021 hoe caterpillar en deere serieus duikelden toen er ook slecht nieuws ivm met evergrande naar buiten kwam. Sowieso is het toch een teken dat de chinese markt niet is wat hij zou moeten zijn.
 
Leverage weggedaan door de posities die (deels) op margin waren licht af te bouwen (ubs, oxy) of te verkopen (vitesse energy, bti).

Te dure en risicovolle margin met imploderend China en 30y UST richting 5%.

100% in aandelen lijkt mij genoeg, dat hoeft niet 160% te zijn :laugh:
 
Laatst bewerkt:
IVM PayPal , is dat nu nog relevant? Vroeger kon ik dat wel nog eens gebruiken om online iets aan te kopen als ik Bancontact niet kon gebruiken. Of is dit puur voor mensen die veel moeten reizen ?
 
IVM PayPal , is dat nu nog relevant? Vroeger kon ik dat wel nog eens gebruiken om online iets aan te kopen als ik Bancontact niet kon gebruiken. Of is dit puur voor mensen die veel moeten reizen ?

Ik heb de indruk dat het nu wijder verspreid is dan vroeger, inderdaad gedreven door online verkoop - vooral websites die niet met Bancontact werken en enkel de keuze bieden tussen Paypal en kredietkaarten. De garantie bij fraude, faillissement van de verkoper, etc. is denk ik ook wel een reden?

Als ik kijk naar het aantal gebruikers is dat inderdaad maal 4 gegaan in de laatste 10 jaar maar de laatste 2 jaar stagneert of krimpt het zelfs. Omzet stijgt wel 7-8% per jaar en voor zo'n platform betekent dat een veel grotere stijging in EBITDA (double-digit)

Maar om nu specifiek te zeggen, ik ga mijn geld inzetten op dat specifieke aandeel. De link tussen EBITDA en koersverloop is al lang zoek op de aandelenmarkt :)
 
Die gaan dat toch al hebben aangezien iedere JNJ aandeelhouder een deel gekregen heeft?
:rofl:
En dat nieuws dat het in de S&P500 gaat opgenomen worden dateert al van 10 dagen geleden.

En ook: "Between 1995 and 1999, stocks that were added to the S&P 500 delivered median excess returns of 8.32%. During the period between 2000 and 2010, the median excess returns fell to 3.64%. From 2011 through 2021, the level dropped to a decline of 0.04%. S&P Global believes that multiple structural changes in the stock market and financial industry have changed the game."
 
Van ee

Die gaan dat toch al hebben aangezien iedere JNJ aandeelhouder een deel gekregen heeft?
Als JNJ aandeelhouder “krijg” je niet automatisch Kenvue stock hè… je kan kiezen om in te tekenen op een uitwisseling, maar dan geef je dus JNJ stock weg in ruil voor kvue (incl kleine discount).
Lijkt mij dus zeker geen evidente keuze…
 
Terug
Bovenaan