De beurs

Tussen kerst en nieuwjaar zitten in de USA enkel nonkel fat Fred en tante fat Fanny op de beurs te spelen, dus it makes total sense dat Baba, Nio en Xpeng sterk stijgen :biglaugh:
XmVlQa.jpg
 

Fannie Mae -63% YTD. Ik heb het aandeel al even niet meer gevolgd, ik heb in het verleden nog overwogen om in te stappen toen ze daalden van 4$ naar 2,2$. Nu staan ze 0,84$. Goed dat ik het aan me voorbij heb laten gaan, ik vond de hele bull thesis indertijd al te onzeker.
 
Iemand info met BHP unification (plc --> ltd)?

Als alles goed gaat worden alle plc aandelen in ltd aandelen omgezet 30 jan 2022. Dan is er geen dual structuur meer (zoals die bij shell ook bestaat. Vermoedelijk gaat shell hetzelfde doen gezien ze weggaan uit .nl).

Gaan ze dat in belgie weer volledig roerend belasten. 30% pikken dus, of niet?

De unification is via een "UK scheme of arrangement ", maar mij nog steeds onduidelijk wat de Belgische tax man als motivated gebruikt om in je zak te zitten...

 

Fannie Mae -63% YTD. Ik heb het aandeel al even niet meer gevolgd, ik heb in het verleden nog overwogen om in te stappen toen ze daalden van 4$ naar 2,2$. Nu staan ze 0,84$. Goed dat ik het aan me voorbij heb laten gaan, ik vond de hele bull thesis indertijd al te onzeker.
Ik heb ze nog staan... letterlijk gekocht aan 4$ de dag dat ze naat 2$ tankten ^^.
Deze laat ik staan als een herinnering van niet te beleggen in zaken dat ik onvoldoende begrijp.
 
Zwak jaar voor mij vooral omwille van laatste 5 weken.
Zal subiet of morgen keer de berekening maken.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Sir
+24.77% dit jaar.
Doel van 26% niet gehaald.
Ook verslaan door SPY dat 27.5% of zo heeft gedaan.
Dus redelijk teleurstellend jaar. Voornamelijk door de laatste vijf weken.

Exact 30% hier. Paul doet ook zijn best :ROFLMAO:
Zeer mooi.
Is dat incl cash toegevoegd (of aandelen als deel van loon), of puur de performance van aandelen?
 
Hier ook 25%. Een heel goed rendement maar S&P500 en IWDA hebben het beter gedaan dus kan ook niet tevreden zijn. Begin dit jaar mijn portfolio geleidelijk omgezet naar saas/tech, in oktober had ik ongeveer 70% rendement YTD maar november en december was er een correctie voor saas die er wel zat aan te komen. Ik ben nog altijd overtuigd van growth investing en we zitten nu op een goed startpunt voor het nieuwe jaar :)

Portfolio top5:
1) DDOG (19%)
2) MNDY (12%)
3) SNOW (12%)
4) ZI (11%)
5) ZS (11%)
 
+24.77% dit jaar.
Doel van 26% niet gehaald.
Ook verslaan door SPY dat 27.5% of zo heeft gedaan.
Dus redelijk teleurstellend jaar. Voornamelijk door de laatste vijf weken.


Zeer mooi.
Is dat incl cash toegevoegd (of aandelen als deel van loon), of puur de performance van aandelen?
Puur de return incl dividend
 
Hier +41%, ook wat lager dan ath maand geleden, dikke merci aan D’Ieteren, als je slechts 10 aandelen hebt dan is zo eentje wel kassa kassa natuurlijk :clap:

Voor 2022 mogen we hopelijk allemaal opnieuw genieten van mooie returns, bij mij zou het moeten komen van Pharma, Olie en Chinese Tech, fingers crossed!
 
Zal deze namiddag eens in excel moeten duiken om exacte resultaat te kennen.

Is er toevallig wat animo om jullie top 5 voor het komende jaar mee te delen?
 
Terug
Bovenaan