De beurs

Mensen die hier eigenlijk ook beleggen in kunst?
Niet zozeer specifieke stukken maar zaken zoals master works bijv?

Nooit eerder van gehoord, maar ziet er wel interessant uit. Is er een minimumbedrag vereist om hier aan deel te nemen? Hoe zit het met belastingen op de winsten uit verkoop van kunst?
 
Met oxy moet je oppassen, dit is veel speculatiever ivg met brkb enzo....als opec de kraan volledig opendraait kan dit wel eens slecht aflopen...

Idd en bij verlenging van toepassing op heel veel olie - aandelen, samen met Shell is olie 6% van portefeuille, Shell was een van de eerste aandelen die ik 4 jaar terug aankocht. Ik denk ook dat olie en grondstoffen wel eens een tijdje relatief hoog en mss zelfs nog veel hoger zouden kunnen gaan, investeringen hebben lange tijd op een laag pitje gestaan en in combinatie met een aantrekkende vraag. Volgend jaar zal nooit het rendement van 2021 benaderen (dat denk ik alvast) waardoor ik graag wat meer spreiding, ondergewaardeerde aandelen, holdings .. wil opnemen of uitbreiden.

Oxy blijft achter, met reden maar biedt ook kansen op rendement op relatief korte termijn - als en eens we dat punt bereiken kan ik nog verder evalueren. Dat is de theorie, de praktijk zal wellicht anders zijn :)
 
Laatst bewerkt:
Zou investeren in een EV tracker interessant kunnen zijn? Bijvoorbeeld IEVD.
Elektrische voertuigen is toch wel een van de grootste veranderingen dat we de komende jaren zullen zien, met de nodige investeringen van zowel bedrijven als particulieren.
 
Idd en bij verlenging van toepassing op heel veel olie - aandelen, samen met Shell is olie 6% van portefeuille, Shell was een van de eerste aandelen die ik 4 jaar terug aankocht. Ik denk ook dat olie en grondstoffen wel eens een tijdje relatief hoog en mss zelfs nog veel hoger zouden kunnen gaan, investeringen hebben lange tijd op een laag pitje gestaan en in combinatie met een aantrekkende vraag. Volgend jaar zal nooit het rendement van 2021 benaderen (dat denk ik alvast) waardoor ik graag wat meer spreiding, ondergewaardeerde aandelen, holdings .. wil opnemen of uitbreiden.

Oxy blijft achter, met reden maar biedt ook kansen op rendement op relatief korte termijn - als en eens we dat punt bereiken kan ik nog verder evalueren. Dat is de theorie, de praktijk zal wellicht anders zijn :)
Oxy kun je vergelijken met conocophilips, maar oxy heeft 30% lagere productie en meer schulden. Conoco geeft dividend en ook inkoop aandelen.
Echter marktwaarde oxy 27.5B, conoco 100B.... ik denk dat ik nog oxy ga bijkopen aan deze prijs maar is er niemand op het forum die argumenten heeft en kan zeggen dat ik een fout maak? Iemand?Janus kloppen deze berekeningen?
 
Tussen kerst en nieuwjaar zitten in de USA enkel nonkel fat Fred en tante fat Fanny op de beurs te spelen, dus it makes total sense dat Baba, Nio en Xpeng sterk stijgen :biglaugh:
 
Terug
Bovenaan