Nog een om eens goed bij te zuchten (of om van verbazing omver te vallen). Deze zie ik redelijk veel gedeeld worden in de wappie-middens:
“Nog nooit, in de geschiedenis van de mensheid, is iemand aan kanker gestorven. Waar men aan sterft is een foute diagnose.”Brecht Arnaert
Mijn moeder is overleden op 49 jarige leeftijd aan een iatrogene behandeling. Mijn moeder had volgens de oncologen destijds longkanker dat uitgezaaid was naar de botten. Toen was ik zelf absoluut nog niet mondig genoeg en wist ook nog niets over wat kanker feitelijk is. Wat ik wel wist is dat het intuïtief niet klopte hoe ze mijn moeder hadden behandeld. Nu weet ik veel beter dankzij de Germaanse geneeskunde en de Ayurveda.
Vroeger konden oncologen mij voor de gek houden door te zeggen dat kanker zich uitzaait naar andere delen van het lichaam. Maar nu weet ik dat het uitzaaien van kanker in het geheel nog niet bewezen is. Weer de zoveelste aanname en hypothese van de reguliere geneeskunde in plaats van een bewezen stelling. Denk even na, lieve mensen. Longkanker (dat is feite hulpweefsel zodat het lichaam kan overleven tijdens de conflict-actieve fase) staat bekend als cellen, eigenlijk weefsel dat groter wordt en snel toeneemt (celproliferatie). Maar weet je dat botkanker absoluut geen kanker is??? Nee het is geen kanker, er ontstaan gaten in het bot, het is necrose. En dan zaait long of borstkanker uit naar de botten? Hoe kan dit nou??? Een kankercel van de longen op reis met een eersteklas ticket door de bloedbaan op weg naar de botten beseft dat plots: “oei, in plaats van mijzelf groter te maken en mijzelf explosief te vermenigvuldigen moet in nu in mijzelf een putje maken en zodanig klein maken dat niemand mij nog ziet en vooral mij niet meer vermenigvuldigen, want in de botten speelt zich het proces van osteolyse af. Osteo betekent bot. Lyse is een woord uit het Latijn en betekent: oplossen. Hoe gaan oncologen mij met een plausibel antwoord kunnen uitleggen dat long- of borstkanker kan uitzaaien naar de botten? De oncologie zit net als de virologie vol met tegenstellingen of contradicties.
Kanker is een woord dat geconnoteerd is met veel negativiteit en doodsangst. Doodsangst slaat juist neer op de longen en de darmen. De diagnose schok van kanker veroorzaakt devaluatie conflicten, zelfs ook existentie conflicten en dat slaat neer op de botten. Het zijn allemaal aangestuurde biologische zinvolle speciaalprogramma’s die door de medische wetenschap niet worden begrepen. In feite hoef je absoluut niet bang te zijn voor kanker, ikzelf heb ook al kanker gehad, net als iedereen. Het heeft mij geholpen om te overleven. De komende tijd ga ik nog veel meer uitleggen hoe de biologie en ecologie van het menselijke lichaam precies in elkaar zit. Hoe archaïsche overlevingsprogramma’s eigenlijk volledig “zinvol” zijn. Eens je dat begrijpt, verdwijnt de angst voor elke ziekte en ga je beseffen dat de ziekte (eigenlijk het herstelproces na het oplossen van de desoriëntatie in de geest) onderdeel uitmaakt in een proces dat leidt naar algehele gezondheid.
Ziekte is absoluut niet het dualistische tegendeel van gezondheid. Holistisch denken is de uitweg die we hebben om uit de impasse van het dualistische nihilistische gedachtegoed te kunnen ontsnappen en gezondheid als een transcendentale notie te zien. Gezondheid is voor iedereen bereikbaar als men de juiste kennis heeft. Deze kennis begin ik nu onder de knie te krijgen en daar ben ik enorm blij om. Mijn moeder is er niet meer, maar ik heb ondertussen dankzij mijn moeder wel zeer veel geleerd en ik draag mijn moeder nog altijd in mijn hart. Dankbaar omdat ik haar in mijn levenservaring heb mogen kennen. Mijn moeder is niet gestorven aan kanker, mijn moeder is gestorven aan BIOLOGICAL FATIGUE veroorzaakt door de foute diagnose en verkeerde behandeling.
Dankbaar dat ik Brecht Arnaert heb leren kennen, mijn inspirator waar ik enorm veel van heb geleerd. Brecht is een echte leraar. Een mooie eigenschap van een leraar is niet degene die de meeste leerlingen heeft, nee, een echte leraar is iemand die de meeste leraren voortbrengt.
HET LICHAAM GENEEST ZICHZELF, ALLE MEDISCHE SUCCESSEN ZIJN AFHANKELIJK VAN HET ZELFGENEZEND VERMOGEN VAN HET MENSELIJKE LICHAAM. PRIMUM NON NOCERE
Warme groet
Daniël The Healthman
Vertrouw op je lichaam en genees jezelf
Je bent veel meer dan je denkt
Het lichaam staat altijd aan jouw zijde
Alle medische successen zijn afhankelijk van het zelfgenezend vermogen van het lichaam. Grondbeginsel van de medische wetenschap: “Het lichaam niet schaden”. Primum non nocere
Iemand antwoordde op bovenstaande post dat die uitleg niet klopt:
"Kanker van heel dicht bij meegemaakt, vreet het lichaam kapot..."
Antwoord van die 'The Healthman':
Ik ook, heb het al vele malen van dichtbij gezien. Mijn moeder is vermoord door het ziekenhuis, ze hebben haar constant bang gemaakt, vergiftigd waardoor de kanker niets anders kan doen dan blijven groeien. kankergroei stopt van zodra er innerlijke vrede is bereikt en dat heb ik ondertussen ook al gezien. kanker heeft een biologische doelstelling in het lichaam, het zit er niet zomaar. De causale oorzaak begrijpen is nodig om het conflict te kunnen oplossen. Warme groet