De beerput van het internet

Paniek in wappieland omwille van de insecten die in de voeding zitten.
Dus richten ze een onderzoeksgroep op, op FB met de naam 'meldgroep waar insecten allemaal in zitten'.
Er zitten daar weer parels tussen en zoals steeds worden de gekende sites (frontnieuws,...) daar gretig gedeeld. Die sites doen er telkens een schep bovenop door fake news te verspreiden:

"Het eten van krekels kan de brandstof zijn voor de volgende “pandemie” en miljoenen mensen uitroeien, zo niet een paar miljard. Ivermectine is een antiparasitair geneesmiddel met een verbazingwekkend hoog succespercentage bij het genezen van Covid-infecties. Kan het zijn dat chitineconsumptie de parasieten en virusmutaties van de volgende pandemie zodanig zal wapenen dat Ivermectine niet meer werkt? Weten de globalisten en hun verraderlijke wetenschappers dit? Is chitine de dodelijke schakelaar? Is deze nieuwe impuls voor de bevolking om insecten te eten allemaal onderdeel van het ontvolkingsplan? Dit vereist zorgvuldige overweging."

De vele commentaren onder zulke artikels wil ik zelfs niet meer delen, het is gewoon te triestig aan het worden.
Genoeg beer gepost voor een tijd.
Ik heb ooit de vuistregel gelezen dat als iets als vraag geformuleerd wordt, zeker in titels, het antwoord meestal gewoon neen is.

Dit ook is weer zo'n hoopje "ik gebruik woorden die ik niet begrijp". Jezus toch. Chitine is een polysaccharide, lees: een lange keten van gekoppelde suikermoleculen. Dat suiker is in dit geval N-acetylglucosamine. Moest het glucose zijn was het cellulose (plantaardige vezel) of zetmeel. Mensen die supplementen nemen voor hun gewrichten herkennen misschien glucosamine, wel dat krijg je dus door chitine te laten reageren met een zuur.

Ah en chitine zelf zit in de celwand van schimmels (dus ook de champignons die we eten) en het exoskelet van schaaldieren en insecten. Het idee dat zoiets een gevaar is voor de volksgezondheid is een beetje gek. Gaat ook nogal in tegen de gangbare wappie-doctrine dat "natuurlijk" beter is (geen vaccins ik heb natuurlijke weerstand!!).

Paniek in wappieland omwille van de insecten die in de voeding zitten.
Dus richten ze een onderzoeksgroep op, op FB met de naam 'meldgroep waar insecten allemaal in zitten'.
Er zitten daar weer parels tussen en zoals steeds worden de gekende sites (frontnieuws,...) daar gretig gedeeld. Die sites doen er telkens een schep bovenop door fake news te verspreiden:

"Het eten van krekels kan de brandstof zijn voor de volgende “pandemie” en miljoenen mensen uitroeien, zo niet een paar miljard. Ivermectine is een antiparasitair geneesmiddel met een verbazingwekkend hoog succespercentage bij het genezen van Covid-infecties. Kan het zijn dat chitineconsumptie de parasieten en virusmutaties van de volgende pandemie zodanig zal wapenen dat Ivermectine niet meer werkt? Weten de globalisten en hun verraderlijke wetenschappers dit? Is chitine de dodelijke schakelaar? Is deze nieuwe impuls voor de bevolking om insecten te eten allemaal onderdeel van het ontvolkingsplan? Dit vereist zorgvuldige overweging."

De vele commentaren onder zulke artikels wil ik zelfs niet meer delen, het is gewoon te triestig aan het worden.
Genoeg beer gepost voor een tijd.
Dan gaan ze ook niets meer mogen eten dat (fel)rood gekleurd is. Die kleurstof komt toch al zeer lang van één of andere schildluis als ik me niet vergis, maar daar hoor je ze niet over. :lol:

Ik had me voorgenomen om een tijd geen beer meer te posten, maar wil jullie deze 2 profielen niet onthouden:

1. De man van... (doe zelf maar onderzoek, haha). Ooit veroordeelt voor BTW-fraude en dus volledig tegen alles wat met de overheid te maken heeft. Leest ende huivert wat die allemaal uitkraamt i.v.m. de oorlog in Oekraïne. Kritische, doch nuchtere personen die hem met feiten confronteren worden zonder pardon met nog meer propaganda bekogelt.
Profiel: Klik

2. Opperhoofd Carine (Knapen ja).
Haar leden hebben inmiddels lidkaarten (I kid you not) en slikken de grootste bagger dat ik al gelezen heb (alhoewel....).

Voorbeeld:
"Er circuleert op Twitter een compilatievideo met fragmenten van de toespraak van Marc Van Ranst in Chatham House van 2019, waarin hij met een lach uitlegt hoe hij in 2009 ( met de Mexicaanse griep ) de wereld belazerd heeft en minachtend spreekt over ons, de gewone mens.
Marc beweert dat de mensen beter de volledige toespraak zouden bekijken en dan zouden zien dat " eigenlijk exact het omgekeerde wordt gezegd ". Hij heeft er zelfs een link naar de volledige versie aan toegevoegd maar die link is geen link naar de volledig versie maar naar een spelletje.
Dat Marc zijn hand niet omdraait voor een leugen meer of minder weten we al langer dan vandaag. Dat hij zo vol is van zichzelf dat hij denkt dat, hij eender wat kan zeggen, ook, maar ... dat is dan zonder Dame Justitia gerekend ( en dat ben IK in dit geval )."

Verder o.a. nog video's van Belgische artsen die beweren dat de ziekenhuizen tijdens corona nagenoeg leeg waren en nog van dat lekkers.
Profiel: Klik

Dat Staatsveiligheid een paar weken geleden verkondigde dat ze meer en meer (geradicaliseerde) profielen in het oog houden, omdat het serieus de extremistische toer opgaat en de groep steeds groter wordt wil ik gerust geloven. Deze 2 profielen illustreren dat ze redelijk wat volgers hebben en dat er geen tientallen, maar soms honderden mensen reageren.

Genoeg beer om jullie een tijd zoet te houden.
- Peace out -

Ik had me voorgenomen om een tijd geen beer meer te posten, maar wil jullie deze 2 profielen niet onthouden:

2. Opperhoofd Carine (Knapen ja).
Haar leden hebben inmiddels lidkaarten (I kid you not) en slikken de grootste bagger dat ik al gelezen heb (alhoewel....).

Het gaat zelfs verder dan lidkaarten, ze hebben nu een eigen platform waar het échte kritische nieuws verschijnt en waar iedereen vrij is om zonder enige vorm van censuur over dat nieuws commentaar te geven. Enige voorwaarde is natuurlijk wel dat ge een betalend lidmaatschap neemt ;)

Laatst bewerkt:
Het gaat zelfs verder dan lidkaarten, ze hebben nu een eigen platform waar het échte kritische nieuws verschijnt en waar iedereen vrij is om zonder enige vorm van censuur over dat nieuws commentaar te geven. Enige voorwaarde is natuurlijk wel dat ge een betalend lidmaatschap neemt ;)

Heb die frontpage eens snel gelezen. Afgeven op de huidige social media en dan onderaan de website “volg ons” met links naar alle bekende social media 😂🤪

Ik kwam net ook nog deze tegen. Krijg zo maar eens iets aan uw kassa... :laugh:
Ik ben vandaag wat inkopen gaan doen bij de kleine carrefour. Ik heb aan de kassa gevraagd of ze al mijn produkten kunnen nakijken of er geen ingrediënten afgeleid van insecten inzaten.
Of ze ook een lijst met alle produkten zonder insecten of een met alle produkten met insecten konden aanvragen om hun juist klanten te kunnen informeren

Ze plannen trouwens een actie tegen de supermarkten en cash:
Lekker tof natuurlijk voor de tienduizenden mensen werkzaam in die sector die ge daarmee ook raakt. Enfin, of "zou kunnen raken", want het is nu niet dat daar meer dan twee man en een paardenkop aan zal meedoen natuurlijk.

Lekker tof natuurlijk voor de tienduizenden mensen werkzaam in die sector die ge daarmee ook raakt. Enfin, of "zou kunnen raken", want het is nu niet dat daar meer dan twee man en een paardenkop aan zal meedoen natuurlijk.
Actievoerders: "Het zijn dieven, we gaan een maand lang actievoeren om hen duidelijk te maken dat ze te hoge prijzen vragen."

Dezelfde actievoerders: "STEUN DEZE ACTIE EN DONEER 5€ OF MEER"

Klagen dat de supermarkten de boeren etc uitmelken door hun schandalige prijszettingsstrategie, maar laat ons de supermarkten een maand boycotten zodat ze hun prijzen nog verder moeten laten zakken🤔😂
Wat ge daar allemaal leest man🤪
En dan die doneer knop om het af te maken.

"Ja mijnheer, ik zie dat er sporen van een WEFinar en Gates-krekel in kunnen zitten. Geen idee waarom het zo noemt, maar zo staat het op het papier met Big Secret op, dat ik hier heb liggen en zeker aan niemand mag laten zien".

Toch een voorbeeld van hoe die gekke ideeën/waanvoorstellingen zich als een virus verspreiden. Allez, insecten in de voeding...who give fuck?

Ik heb al meelwormen, krekels, sprinkhanen, ... gegeten. Het grote verschil met de ingeburgerde "tomate crevette" ontgaat me.

Maar cash kan je ook al niet meer vertrouwen. :unsure:

Keeper overleden op 25-jarige leeftijd. Ik zie dat op FB. Ik open die comments en denk te weten wat er komt, maar het is eigenlijk nóg erger. Echt triestig.

Keeper overleden op 25-jarige leeftijd. Ik zie dat op FB. Ik open die comments en denk te weten wat er komt, maar het is eigenlijk nóg erger. Echt triestig.
Het is een minderheid die zich luidruchtig roert. Alleen groeit die minderheid telkens wanneer er een nieuwe crisis zich voordoet en wanneer meer en meer mensen last beginnen ondervinden van die crisis. Blijkbaar bestaat dan de kans dat de mens zich afzet van de realiteit en zoeken ze hun heil in alternatieve feiten.

Ajax speler trekt shirt over hoofd om overleden landgenoot Atsu te eren

Atsu is gestorven in de aardbeving in Turkije. Normaal levert zo'n actie een gele kaart op, maar de scheids zag in dat dat hier niet op zijn plaats was en gaf een schouderklopje ipv geel. Mooi en menselijk. En de hln-commentatoren vinden dat ook, behalve de Ronny. De Ronny is van het principe dura lex, sed lex.

• Ronny Cypers​

19 minuten geleden
    Regels gelden voor iedereen. Had geel moeten krijgen.

Iemand die op de Velt fb-pagina trots toont hoe ze een "scrumbled" eitje heeft kunnen maken...zonder eieren. Ze had er maar voor nodig:
Had geweldig veel zin in een scrumbled eitje.
🥚

Maar je ei, mmm die eet ik dus niet meer.
Maar….. het is gelukt. Ik had vanavond naast een dovenetelsoepje
🌱
mijn eerste vegan scrumbled eitje
🥚
gemaakt met kraailook als wildpluk bieslook, en ook deze komt in de lesbrief van Wilderpad.
En de smaak en geur was ook nog eens als een ei.
🥚

Daar heb o.a ik kala namak zout voor gebruikt die heeft namenlijk een zwavelgeur. De smaak was fantastische. Echt een fijn alternatief voor ei.
Ben nu bezig met paasrecepten te bedenken met vegan ei.
Heb zelfs al een (hardgekookt) ei
🥚
bedacht met
🟡
eigeel erin en een schaal eromheen. Ben een dag lang aan het brainstormen geweest en denk dat het gaat lukken.
Hiha. Dat zou toch te gek zijn.!!!!!
Zie je het voor je, een vegan eitje tikken!
Dit scrumbled eitje heb ik gemaakt met o.a . Biologische Europese Tofu en nog 8 ingrediënten
die ik graag deel met mijn lieve cursisten.
Wil je nooit meer een recept missen? Wordt dan cursist.
Uit de jaarcursus van www.Wilderpad.nl
https://wilderpad.nl/jaarcursus-wildplukken-digitaal/
Je kunt kiezen uit 2 verschillende verantwoorde wildpluk jaartrainingen.
Warme wildergroet Will van Wilderpad
Ik ben sowieso al een beetje sceptisch voor het hele concept, want twee kippen in de tuin lijkt me precies ecologischer, maar goed mensen moeten hun geld verdienen zeker.

Daar reageert dan iemand op dat hij liever een echt ei eet, en dat gezond is. Maar wat dacht je, meteen iemand die duidelijk stelt dat een ei gewoonweg vergif is:
daar moet ik eens goed mee lachen
🤣
🤣
🤣
. Vieze slijmballen die uit een kieke hun gat komen zijn dat. Wist ge dat het covid virus op eieren gekweekt is?
Nu goed, onder een ander recept voor vegan kaas staat ook het volgende stukje proza:
Kaas komt van de koe. Schaap. Gijt....... is niet vegan.
Niet te vreten

Waarom moet ecologie toch altijd van die waanzinnige hippies aantrekken?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan