Ik heb ooit de vuistregel gelezen dat als iets als vraag geformuleerd wordt, zeker in titels, het antwoord meestal gewoon neen is.Paniek in wappieland omwille van de insecten die in de voeding zitten.
Dus richten ze een onderzoeksgroep op, op FB met de naam 'meldgroep waar insecten allemaal in zitten'.
Er zitten daar weer parels tussen en zoals steeds worden de gekende sites (frontnieuws,...) daar gretig gedeeld. Die sites doen er telkens een schep bovenop door fake news te verspreiden:
"Het eten van krekels kan de brandstof zijn voor de volgende “pandemie” en miljoenen mensen uitroeien, zo niet een paar miljard. Ivermectine is een antiparasitair geneesmiddel met een verbazingwekkend hoog succespercentage bij het genezen van Covid-infecties. Kan het zijn dat chitineconsumptie de parasieten en virusmutaties van de volgende pandemie zodanig zal wapenen dat Ivermectine niet meer werkt? Weten de globalisten en hun verraderlijke wetenschappers dit? Is chitine de dodelijke schakelaar? Is deze nieuwe impuls voor de bevolking om insecten te eten allemaal onderdeel van het ontvolkingsplan? Dit vereist zorgvuldige overweging."
De vele commentaren onder zulke artikels wil ik zelfs niet meer delen, het is gewoon te triestig aan het worden.
Genoeg beer gepost voor een tijd.
Dit ook is weer zo'n hoopje "ik gebruik woorden die ik niet begrijp". Jezus toch. Chitine is een polysaccharide, lees: een lange keten van gekoppelde suikermoleculen. Dat suiker is in dit geval N-acetylglucosamine. Moest het glucose zijn was het cellulose (plantaardige vezel) of zetmeel. Mensen die supplementen nemen voor hun gewrichten herkennen misschien glucosamine, wel dat krijg je dus door chitine te laten reageren met een zuur.
Ah en chitine zelf zit in de celwand van schimmels (dus ook de champignons die we eten) en het exoskelet van schaaldieren en insecten. Het idee dat zoiets een gevaar is voor de volksgezondheid is een beetje gek. Gaat ook nogal in tegen de gangbare wappie-doctrine dat "natuurlijk" beter is (geen vaccins ik heb natuurlijke weerstand!!).