De beerput van het internet

Dat soort topics trekt natuurlijk shit aan, maar de echte beerputter kan over alles een comment plaatsen waarvan je sympathie voor Hitler en Stalin krijgt!
Niet alleen echte beerputters hoor, zelfs hier op het forum denk ik soms met weemoed terug aan die tijden of aan grote leider Kim Jong Un

DhCW6go_d.webp

Waarom huren? Koop gewoon een huis.

Bekijk bijlage 12871.
Ik zou er precies niet mee kunnen lachen, als mijn vrouw samen met de metser iets gaat bouwen :unsure: .

Bekijk bijlage 12871.
Ik heb het zwaar gehad, dus iedereen moet het ook minstens even zwaar hebben. :puke:

Bekijk bijlage 12871.
Bank intrest van 12%. Ofwel: ik heb een huis gekocht voor 2 miljoen BEF dat nu 500k waard is. Dat is de typische boomer die gewoon niet snapt hoe het is om vandaag de dag op te groeien. In hun tijd kocht je een huis met je vingers in je neus. Aannemers en materialen kostten geen hol ivgl wat ze nu kosten. Nafte en energie kostten ook geen hol. Je had een kutjob met kutloon en kon toch comfortabel leven.

Ik heb dat aan ons ma ook al 100 keer uitgelegd maar ze weigert het te snappen. Mijn ouders hun huis kostte 650k BEF, en mijn ma haar uitvlucht is dan "maar we hebben er nog eens zoveel in gestoken".
Kijk, als mijn huis zo veel had gekost, had ik zelfs niet moeten lenen. Ik heb ooit de vergelijking gemaakt tussen huisprijs en loon, en de stijging is serieus scheef.

Bank intrest van 12%. Ofwel: ik heb een huis gekocht voor 2 miljoen BEF dat nu 500k waard is.
Oftewel "ik heb geen idee van de huidige toestand maar jaren terug heb ik het zo gedaan". Doet me denken aan een buurvrouw van bijna 80, vriendelijke dame maar ik liet eens vallen dat we het misschien moeilijk gaan hebben (kind op komst) voor de opvang zo zonder grootouders, en beiden een job. "Ja welle hemmen dat ook allema gedaan ze, alleen en niemand da iet kwam helpen, maja tegenwoordig willen ze op reis gaan en al en dan moet iedereen maar springen". Noot: zij was huisvrouw.

Oftewel "ik heb geen idee van de huidige toestand maar jaren terug heb ik het zo gedaan". Doet me denken aan een buurvrouw van bijna 80, vriendelijke dame maar ik liet eens vallen dat we het misschien moeilijk gaan hebben (kind op komst) voor de opvang zo zonder grootouders, en beiden een job. "Ja welle hemmen dat ook allema gedaan ze, alleen en niemand da iet kwam helpen, maja tegenwoordig willen ze op reis gaan en al en dan moet iedereen maar springen". Noot: zij was huisvrouw.
Die is uit de tijd van mijn schoonpa zijn ouders (ongeveer). Die waren met 7 kinderen thuis, moeder was huisvrouw, en toch was er ELKE DAG soep, warme maaltijd en dessert op tafel.
Als je dat nu wilt doen op 1 loon moet je misschien 6-8k netto verdienen als je wat comfort wilt, want je moet een groot huis hebben ook.

Die is uit de tijd van mijn schoonpa zijn ouders (ongeveer). Die waren met 7 kinderen thuis, moeder was huisvrouw, en toch was er ELKE DAG soep, warme maaltijd en dessert op tafel.
Als je dat nu wilt doen op 1 loon moet je minstens 6-8k netto verdienen.
Goh met minder kinderen kan dat op een lager loon ook, maar het is inderdaad zo dat haar man postbode was. Dusja, huismoeder van 2 kinderen, bouwgrond van de ouders gekregen. Niets tegen die mensen, ze hebben het kunnen doen, maar als je dan zo'n opmerking hoort mja ok :)

Deze verhalen doen aan mijn bomma denken. Die gelooft ook gewoon niet dat alles duurder en moeilijker is geworden. Dan laten we haar het blaadje zien van de makelaar, maar dan is ze nog niet overtuigd.

Bank intrest van 12%. Ofwel: ik heb een huis gekocht voor 2 miljoen BEF dat nu 500k waard is. Dat is de typische boomer die gewoon niet snapt hoe het is om vandaag de dag op te groeien. In hun tijd kocht je een huis met je vingers in je neus. Aannemers en materialen kostten geen hol ivgl wat ze nu kosten. Nafte en energie kostten ook geen hol. Je had een kutjob met kutloon en kon toch comfortabel leven.

Ik heb dat aan ons ma ook al 100 keer uitgelegd maar ze weigert het te snappen. Mijn ouders hun huis kostte 650k BEF, en mijn ma haar uitvlucht is dan "maar we hebben er nog eens zoveel in gestoken".
Kijk, als mijn huis zo veel had gekost, had ik zelfs niet moeten lenen.
Ik heb ooit de vergelijking gemaakt tussen huisprijs en loon, en de stijging is serieus scheef.
@JPV heeft die berekening eens gemaakt en daar zat eigenlijk niet zoveel verschil op als je hier doet uitschijnen hoor

Terug
Bovenaan