De beerput van het internet

wel, ik heb foto's gezien van een collega zijn vrouw die volledig in etterende blazen (zoals van brandwondes) bedekt was door haar spuitje, dan denkte er toch ook eens anders over... Ik heb er 2 gezet voor ge denkt dak ook ne complotdenker ben.

Ook intussen al 2x corona gehad (na de spuiten) en tis niet erger dan een verkoudheid, dus imo is al tgene da nu nog komt ook maar uit geldgewin voor de pharma
Mja, straf verhaal zoals zo velen zeker, als het al 100% gelinkt kan worden aan het vaccin is dat nog altijd een gigantische minderheid. Feit is dat mensen in hun hoofd alles aan dat vaccin wijten omdat dit meteen kan herinnerd worden.

Ik heb ook een indianenverhaal gehoord in die richting, van een vrouw van een kennis van een vriendin van mijn vrouw. Die kreeg een aanval van herpes na het vaccin. Besluit: er zit herpes in het vaccin!
Dat herpes opflakkert wanneer je immuunsysteem onder druk staat is uiteraard de meer logische verklaring, maar dat bekt zo niet.

En de ironie van "ik heb twee vaccins gehad die de ernst van een ziekte inperken, en toen ik ziek werd was het niet ernstig, wat een onzin", is je toch duidelijk hoop ik?

Laatst bewerkt:
de virologen zeggen zelf dat het virus al enorm is afgezwakt, waarom zou ik mij dan nog moeten inspuiten? weg gaat het toch niet: hun eigen woorden: we gaan er moeten leren mee leven. En als ge ziek zijt blijfde zoiezo thuis.

de virologen zeggen zelf dat het virus al enorm is afgezwakt, waarom zou ik mij dan nog moeten inspuiten? weg gaat het toch niet: hun eigen woorden: we gaan er moeten leren mee leven. En als ge ziek zijt blijfde zoiezo thuis.
Ik reageer toch gewoon op je post? Het is toch opvallend hoe sommige mensen meteen dan in het defensief moeten met "waarom zou ik mij inspuiten????" Zolang we niet terug naar de overrompeling van de vorige jaren gaan mag jij van mij dat vaccin weigeren hoor. Ik blijf het wel onder post #1718 plaatsen, maar soit.

Inderdaad, ik vraag mij altijd af hoe iemand die hier uit ons onderwijs komt in zo'n dingen kan geloven. Veel van die zaken wringen al als je een beetje hebt opgelet in het lager onderwijs, en na het middelbaar lijkt het helemaal absurd. En toch heb je dan (veel te veel) volwassenen die zo'n dingen lezen en denken "bwa ja, klinkt aannemelijk".

Dat is volgens hen simpel te verklaren, het onderwijs brainwasht je toch enkel maar om het zogezegd correcte verhaaltje te geloven.

De enige personen die ik ken die in al dergelijke dingen geloven zijn nochtans wel slimme mensen, wel altijd een beetje anti-overheid geweest.

Overheid suckt, kan niks, zit met een tekort van hier tot in Tokio maar ze zijn wel allemaal perfect in staat om zo’n wereldwijd complot te helpen organiseren enzo …

Ik begrijp ergens nog wel dat mensen "Anti-Overheid" zijn en daardoor in het complotstraatje terechtkomen. Meestal komt dit door extremisme of door iets wat ze hebben meegemaakt en zich in de steek voelen gelaten. Ik heb wel moeite ermee dat ze dan blijkbaar geen verschil zien tussen politiek en wetenschap. Dat vind ik wel pijnlijk.

Ook wel typisch en opvallend altijd hoe ge telkens dezelfde figuren opnieuw ziet opduiken als het over complotten gaat, ook al hebben de onderwerpen totaal niets met elkaar te maken:

(De trouwe bezoekers van dit topic zullen die kerel ongetwijfeld herkennen als de horecauitbater die heel trots liet zien hij bewijs had gevonden over de 5G-functie in de vaccins, want op het terras van zijn zaak kon hij via zijn smartphone allerlei bluetooth-apparaten terug vinden, of als de kerel die altijd met veel enthousiasme de coronabetogingen livestreamde en becommentarieerde). Echt wel het schoolvoorbeeld van het soort figuren dat hierboven beschreven werd: werkelijk constant anti-overheid zijn en dus overal wantrouwig over.

Laatst bewerkt:
Ook wel typisch en opvallend altijd hoe ge telkens dezelfde figuren opnieuw ziet opduiken als het over complotten gaat, ook al hebben de onderwerpen totaal niets met elkaar te maken:

(De trouwe bezoekers van dit topic zullen die kerel ongetwijfeld herkennen als de horecauitbater die heel trots liet zien hij bewijs had gevonden over de 5G-functie in de vaccins, want op het terras van zijn zaak kon hij via zijn smartphone allerlei bluetooth-apparaten terug vinden, of als de kerel die altijd met veel enthousiasme de coronabetogingen livestreamde en becommentarieerde)
Oh boy, uit nieuwsgierigheid eens wat 'wakkere' filmpjes bekeken van de Jurgen-herdenking.
Het is één groot complot: Ze konden niet livestreamen op de vindplaats, er was een politieman aanwezig en er was iemand van de pers aanwezig!

Redelijk cringe, die denken werkelijk dat ze 'een vijand van de regering' ofzoiets zijn. Doet me denken aan mezelf toen ik 8 was en dacht dat ik in een soort Truman Show zat. En bijgevolg onnozele dingen deed voor mijn denkbeeldige kijkers.

Zou het niet leuk zijn om echt een zó hard van de pot gerukte theorie te bedenken. Zo ongeloofwaardig mogelijk en die dan te lanceren om te zien wie daar intrapt? Ok, idioter dan de Reptilians kan moeilijk maar toch...
Langs de andere kant, heel dat gedoe van Q-Anon is volgens mij op dezelfde manier begonnen op 4chan en kijk nu hoe dat de VS verdeelt.

Die herdenkingen voor Jürgen Conings zijn niet zo grootschalig als de aanhangers zelf willen laten uitschijnen. Er zit amper enige organisatie achter en er zijn verschillende momenten gepland door verschillende groepen. Afgelopen zaterdag waren er amper 30 mensen aanwezig. De herdenking van enkele weken geleden zou gepland zijn geweest door Tomas Boutens, de vroegere leider van de neonazistische groep Bloed, Bodem, Eer en Trouw die zowel in België als in Nederland al veroordeeld is geweest, en zorgde ook voor ongeveer hetzelfde aantal mensen.
Het is telkens dezelfde kleine groep die veel lawaai maakt. De grote (online) steun die er vorig jaar was, lijkt toch wel verdwenen te zijn.

Redelijk cringe, die denken werkelijk dat ze 'een vijand van de regering' ofzoiets zijn. Doet me denken aan mezelf toen ik 8 was en dacht dat ik in een soort Truman Show zat. En bijgevolg onnozele dingen deed voor mijn denkbeeldige kijkers.
Ik herinner me die afleveringen nog. Het niveau is daarna wel gedaald

Zou het niet leuk zijn om echt een zó hard van de pot gerukte theorie te bedenken. Zo ongeloofwaardig mogelijk en die dan te lanceren om te zien wie daar intrapt? Ok, idioter dan de Reptilians kan moeilijk maar toch...
Langs de andere kant, heel dat gedoe van Q-Anon is volgens mij op dezelfde manier begonnen op 4chan en kijk nu hoe dat de VS verdeelt.

In Amerika was er ook zo'n man die als grap een theorie had gelanceerd dat vogels eigenlijk drones waren van spionnen (birds aren't real conspiracy). Op den duur begonnen mensen dat effectief te geloven...

In Amerika was er ook zo'n man die als grap een theorie had gelanceerd dat vogels eigenlijk drones waren van spionnen (birds aren't real conspiracy). Op den duur begonnen mensen dat effectief te geloven...
En de corona lockdown werd georganiseerd door de overheid om al hun duif-drones te servicen!

Screenshot-20220613-212144-Hoplr.jpg

Terug
Bovenaan