De beerput van het internet

Als dit conflict nog lang duurt krijgen we een tweede wappiegolf, vrees ik. Tijdens de coronacrisis begon het ook eerder grappig, want de visie van enkelingen sloeg op niks. Maar hoe langer de crisis duurde, hoe meer mensen doordraaiden en de realiteit niet meer konden vatten. Uiteindelijk draaide het een paar keer uit op rellen in binnen- en buitenland.
Het overgrote deel van die 'wakkeren' is terug gaan slapen (door het stoppen van de maatregelen), maar je merkt dat ze stilaan terug 'wakker' worden, omdat -volgens hen- het conflict in Oekraïne de schuld is van dezelfde personen, MSM, enz... .
Aan de ene kant boeiend om te zien hoe dat evolueert, maar aan de andere kant schrikbarend hoe volwassen personen zo ver heen zijn. Ik begrijp op die manier wel hoe het mogelijk is om een heel groot deel van de bevolking te brainwashen (zie Rusland vandaag).

"De NAVO heeft
- 14500 doden in Libië
- 165000 doden in Afghanistan
- 224000 doden in Syrië
- 1 miljoen 200.000 doden in Irak
Niemand schokt dat.
Rusland begint een oorlog in Oekraïne en heeft amper 200 mensen gedood, voornamelijk militaire doden waar IEDEREEN GEHOKKEERD is...
Door de mainstream media te volgen, verlies je uiteindelijk de kritische betekenis. Bekijk zelf de foto's en vergelijk de schade.
Zet je hersenen aan, het wordt dringend. Trieste realiteit hij denkt dat hij het verleden kan wissen mijn wereld vergeet niets"

De Wappie Van De Dag is ook nog gevonden:
Denkt hij dat hij beslist of het worldwar3 word of heeft Biden weer iets beloofd, is het daarom waarom de Russen in de oeral zijn gaan zitten bij hun nucleaire wapens en deOligarchenuit Moskou naar Dubai reizen. Is Biden van plan een nucleaire oorlog te beginnen omdat hij met gebruik van de Media de mensen genoeg heeft opgestookt dat ze het toe zullen juigen. het depopulatie programma? Mischien zelfs om te voorkomen dat Trump aan de macht komt en achter het vaccinatieschandaal gaat zitten, het verkiezings schandaal, de laptop van Hunter en de Bio Labs van Faucci etc. Of is dit een manier om te doen dat alsof hij Zelenski vrede brengt, maar in werkelijkheid gewoon een deal wil maken voor zijn vertrek. Mij niet vervolgen in ruil voor... Want het is duidelijk dat de Ukraine verloren heeft, en hij wist vanaf het begin dat dat zou gebeuren. Ik hoop dat Putin zegt, ik spaar je leven alleen wanneer je voor de camera alles verteld wat er gebeurd is, en wat je gedaan hebt. In ieder geval is dit het zoveelste raadsel over wat er nu werkelijk achter zit. Wat nu het plan is van WEF.

Ik ben toch steeds semi onder de indruk als er eens eentje een post zonder dt-fouten weet bijeen te klutsen. 🏅

Jammer van de valse start in de eerste zin meteen! 🥉
Inderdaad. Presenteer mij een complottheorie zonder spelfouten, met leestekens en grammaticaal steekhoudende zinnen, en ik ben meteen om!
Allemaal gemiste kansen dit...

Presenteer mij een complottheorie zonder spelfouten, met leestekens en grammaticaal steekhoudende zinnen
d5fec6a33ee13d0a80ffb2a48516c712.png

Ik ben toch steeds semi onder de indruk als er eens eentje een post zonder dt-fouten weet bijeen te klutsen. 🏅

Jammer van de valse start in de eerste zin meteen! 🥉
Willekeurig Engelse woorden gebruiken is ook een weggever dat de persoon achter zo'n post al zijn nieuws haalt van youtube in plaats van de verguisde MSM.

Wat ik nooit heb begrepen over het soort mensen dat overal een soort toneelstuk achter ziet (en me doet twijfelen aan hoe oprecht dat is), waarom gaan die gewoon niet eens ter plaatste kijken? Het is altijd een hoop gemelk en gezever hoe de media ons een rad voor de ogen draait, terwijl een random youtubefilmpje wel de waarheid moet zijn, maar neem dan gewoon de wagen en ga zelf eens "observeren".

Neem nu dat epistel dat @Lobmans deelde. Daar worden dus gewoon zaken van social media voor waar aangenomen (niets aan de hand), terwijl zowat heel de wereld het omgekeerde zegt. Gewoon al eens tot aan de grens tussen Polen en Oekraïne rijden lost dat toch op?

Toen in Parijs in 2015 aanslagen werden gepleegd had ik ook zo'n verlichte ziel in de familie (toevallig voor de rest een complete loser), die fb vulde met ronkende verklaringen over hoe dat allemaal in scène was gezet. Goh, was er maar een manier om zelf naar Parijs te gaan.

Omdat het niet écht gaat over de waarheid achterhalen natuurlijk, het trappen in zo'n conspiracy-val is een emotioneel process. Er wordt wel eens gelachen met de typische wappie, maar het is met een reden dat het dat soort mensen zijn: als je je een soort van leegte in je leven hebt, een soort van doelloosheid, een minderwaardigheidsgevoel (om welke reden dan ook: intellectueel, professioneel, sociaal, algemeen omdat je al wordt gezien als 'minder' (en dat kan echt of ingebeeld zijn),. dan is biedt dat soort complottheorieën een aantal verleidelijke dingen: je hebt een gevoel van community, je bent geen loser meer maar iemand die meer weet dan de andere schapen, .. De enige persoon die ik persoonlijk ken die hard in conspiracy zaken is getrapt (en dat was dan 10 jaar geleden, toen was het niet 5G, corona, etc maar eerder Alex Jones, Illuminati, aliens etc) was ook werkloze vroege twintiger met een minderwaardigheidscomplex. Toen die dan uiteindelijk zijn leven terug wat op de rails kreeg verminderde dat weer (maar last I heard weigerde hij wel om zich te laten vaccineren blijkbaar dus dat gaat er toch niet helemaal uit precies).

Als je wat meer inzicht wilt via partners/familie/ex-believers kan ik altijd QAnonCasualties op reddit aanraden: Het is meer gericht op QAnon dan conspiracy in het algemeen maar al die conspiracy rabbitholes volgen hetzelfde pad, al is de ene wat meer extreem dan de andere. Je leest daar soms echt heel erg bedroevende zaken:

Over a year ago I posted about the difficulty I was having in my marriage with my Q-adjacent husband. Several users told me there was no coming back, nothing I could do to retrieve the person I married. I wasn't ready to give up.
I did counseling; we tried a few couples sessions. He even picked the counselor (his pastor). Nothing worked, nothing was effective for more than a few days. Then we'd slide back into the same pattern of suspicion and resentment.
A few weeks ago it finally snapped when I told him that I was very lonely in our relationship and all he said was "I know.". I tried talking to him about it but he brought everything back to politics or religion. He told me that my beliefs were "morally reprehensible." I told him that he was a very negative person and that some of the things he says are cruel. He said he was just a realist and that we were living in different realities.
He is trying to connect current events to the end times. Everything is evidence of how people are corrupt and evil. I'm exhausted and I can't even talk to him about anything because it always turns into a fight. He expects me to defend every "leftist" that talk radio and YouTube preachers want him to be outraged over. We can be talking about something normal and he drags politics and conspiracy theories into it.
So I got a lawyer and filed for divorce. We're getting along better now that the pressure and expectations are gone. He seems happy to be moving on, and I'm looking forward to not having to walk on eggshells.
I actually started to feel a little bad for him because I still believe that in his heart he's a good man. I can't forget all the times that we were what we needed for each other.
Then last night he told me that 5G was making his ears ring. I asked him if he was joking and he said "only halfway." And he started to tell me about a 5G tower nearby and how much his ears have been ringing. I just said "That's rough," and I felt pretty good about my choices.
Can't say you didn't warn me.

Omdat het niet écht gaat over de waarheid achterhalen natuurlijk, het trappen in zo'n conspiracy-val is een emotioneel process. Er wordt wel eens gelachen met de typische wappie, maar het is met een reden dat het dat soort mensen zijn: als je je een soort van leegte in je leven hebt, een soort van doelloosheid, een minderwaardigheidsgevoel (om welke reden dan ook: intellectueel, professioneel, sociaal, algemeen omdat je al wordt gezien als 'minder' (en dat kan echt of ingebeeld zijn),. dan is biedt dat soort complottheorieën een aantal verleidelijke dingen: je hebt een gevoel van community, je bent geen loser meer maar iemand die meer weet dan de andere schapen, .. De enige persoon die ik persoonlijk ken die hard in conspiracy zaken is getrapt (en dat was dan 10 jaar geleden, toen was het niet 5G, corona, etc maar eerder Alex Jones, Illuminati, aliens etc) was ook werkloze vroege twintiger met een minderwaardigheidscomplex. Toen die dan uiteindelijk zijn leven terug wat op de rails kreeg verminderde dat weer (maar last I heard weigerde hij wel om zich te laten vaccineren blijkbaar dus dat gaat er toch niet helemaal uit precies).

Als je wat meer inzicht wilt via partners/familie/ex-believers kan ik altijd QAnonCasualties op reddit aanraden: Het is meer gericht op QAnon dan conspiracy in het algemeen maar al die conspiracy rabbitholes volgen hetzelfde pad, al is de ene wat meer extreem dan de andere. Je leest daar soms echt heel erg bedroevende zaken:

Dat is een zeer trieste redditpost. Wat je zegt is ook hoe ik het zie trouwens, het zijn toch meestal mensen die ergens uit de boot zijn gevallen, en die zich dan optrekken aan een eenvoudige boodschap die hen laat voelen alsof ze nu meer weten dan de meerderheid van de mensen.

Nu is het natuurlijk gekalmeerd, maar op het hoogtepunt van de pandemie kon je dat hier op 9lives ook wel genoeg lezen aangaande COVID. Mensen met bedenkingen of twijfels, perfect normaal. Maar als er dan zo'n striemende post werd geplaatst, meestal zonder witregels en in een taal die langs elke kant wringt, met zo een paar herkenbare talking points, leek dat toch altijd om hetzelfde type persoon te gaan.

Eigenlijk zie je hetzelfde op vele vlakken: de gelukkige, evenwichtige burger, die een vorm van voldoening uit zijn leven haalt en zich ook gerespecteerd/erkend voelt, die kan best over allerhande dingen een mening hebben. Dit dan zonder helemaal over de rooie te gaan of aan een zekere tunnelvisie te lijden. En dan heb je mensen voor wie een bepaald standpunt, een levensvisie, of een politieke ideologie een cruciaal onderdeel (soms het enige) van hun persoonlijkheid wordt, en dat zijn meestal toch mensen die voor geen enkele rede meer vatbaar zijn. Op zich zag je hetzelfde bij Syrië-strijders, dat waren ook veelal complete losers.

Een reactie onder een artikel over een gezin met een dochter met ass en hoe ze alles regelen:

Proficiat aan degene die het tot het einde gelezen hebben...

Ik kwam diezelfde "auteur" daarnet opnieuw tegen, deze keer als reactie op Conner in The Masked Singer. :unsure:

Het ventje heeft z'n zinvolle dagbesteding nodig....

Een egoÏstische snotneus, z'n vriendjes/stemmers als nieuwe massa en massa rotte ouders uitspelend, die nog wat in de belangstreling wou staan. Als hun ouders vanuit hun ruime strotregio van Gent en Dendermonde maar machten, media, zuilen en systeem systematisch kunnen uitspelen ifv zichzelf, hun eigen pleziertjes en systeem van gewenst verhaal er rond ifv zichzelf in hun massa.

Veel meer dan kijken ifv haar eigen en het egoïsme van haar massa "vriendjes" en uw leventje, mogelijkheden, moeten kunnen en plezier kan uw mama niet hè egoïstische snotneus.
Met uw massa vriendjes rond u in hun maatschappelijk uitsluit- en spelsysteem via een ruime sociale sector, jullie onderwijs, overheden, zuilen en systeem er rond. Als je in jullie extreem rotte massa allen jullie eigen ding, mogelijkheden en moeten kunnen maar hebt. En vooral dan weg duikend in een globaal rood.

Hun spelsysteem van kiezen en keuze van rood wordt vanuit hun ruim regionaal en maatschappelijk discriminatiesysteem dan een gewenst neerkijkend verhaaltje van 'hij deed het'. Als ze ook via hun rood (als alternatief van Groen, die niet af kwamen) maar een gewenst verhaal kunnen sturen. Als hij samen z'n massa allen hun mogelijkheden en gewenste visies maar systematisch hebben.
Volop ondersteund door hun extreem rotte massa gezinnen in hun egoïsme, onverantwoordelijkheid in één groot strontsysteem van uitsluiting, rot spel en manipuleren en sturen van gewenst verhaal..

Als je met jullie extreem rotte en egoïstische massa gezinnen maar systematisch beleid rond jullie eigen gewenste visies en systeem hebt, en ifv jullie zelf dan wel systematisch justitie kan uitspelen,.
Als je als extreem rotte en schijnheilige massa snotneuzen, als resultaten van jullie rotte massa gezinnen jullie eigen ding maar systematisch hebt.

EXTREEM VUILE EGOÎSTISCHE EN SCHIJN?HEILIGE SNOTNEUS IUNGEDEKT DOOR HET EXTREEM SCHIJNNHEILIGE? ROTTE EN EGOÎSTISCHE VAN UW MAMA! In één groot strontsysteem van onverantwoordelijkheid, gewenst verhaal als agressiesysteem via zowel beleid, politie als justitie?

Ik kwam diezelfde "auteur" daarnet opnieuw tegen, deze keer als reactie op Conner in The Masked Singer. :unsure:
Samengevat:
De “auteur” beperkt zijn kennis van moeilijke woorden tot “egoïstisch (al dan niet fout geschreven), systeem, visie, massa, zuilen”.

Zo een klassiek voorbeeld van iemand die zichzelf waarschijnlijk als intelligent beschouwt, door lange teksten te schrijven vol met “moeilijke” woorden.

Samengevat:
De “auteur” beperkt zijn kennis van moeilijke woorden tot “egoïstisch (al dan niet fout geschreven), systeem, visie, massa, zuilen”.

Zo een klassiek voorbeeld van iemand die zichzelf waarschijnlijk als intelligent beschouwt, door lange teksten te schrijven vol met “moeilijke” woorden.
Egoïstisch is toch een moeilijk woord, zet dat maar eens in hoofdletters:woohoo::woohoo::woohoo:

Terug
Bovenaan