De beerput van het internet

Ik las vandaag ook al dat de regen gemanipuleerd wordt.

Oh, en dat er ondergrondse tunnels zijn precies op de lijn van de overstromingen dus dat al het overtollige water dient om die tunnels te laten vollopen :rofl:
Ahja, zo kan men de sporen uitwissen van die kinderverhandelingen enz die daar gebeurden he!

't Is allemaal een complot van die ultracompetente Belgische staat.

Echt he...
De regering valt al bijna als men een consensus moet vinden over bij welke broodjeszaak de lunch besteld zou moeten worden, als minster X geen tomaat tussen zijn broodje nam dan wordt dat gegarandeerd gelekt naar bevriende journalisten die het uit goede bron te weten zijn gekomen, maar plots gaat diezelfde regering dan wel het meest grote en sluwe complot ooit in de geschiedenis van de mensheid in elkaar gestoken hebben zonder dat iemand (behalve natuurlijk tante Carine & haar Knaepjes) daarvan op de hoogte zou zijn?

Ik geef godsdienst. Dat is, daar kan ik niet omheen, niet meer in de essentie belangrijk voor die gastjes. Hetgeen ik nu soms in cursussen moet geven is zo sacharine dat ik er zelf soms gefrustreerd in geraak.
Pas op, ik ben zelf wat men noemt een uitermate gevallen gelovige en ik ga zeker nooit ambiëren om les te geven ‘met de bijbel’ want ik heb hem zelf nooit gelezen. Maar ik erger mij wel dat er niets meer is in mijn vak dat ze nog ‘moeten leren’. Dat je lief moet zijn voor elkaar is vanzelfsprekend, daar vul je geen zes jaar mee. Maar daar komt het wel op neer.

Ik zeg het zonder de bedoeling hier nu een polemiek te starten; maar is het ergens niet een beetje ironisch dat je klaagt over de kennis van leerlingen maar dan zelf de hoeksteen van je vak niet gelezen hebt?

Ik heb hem zelf gelezen cover to cover voor een jaarwerk in het middelbaar en het was pas zo dat ik de essentie van het katholieke geloof wat kon begrijpen.

Los daarvan; wat moet er veranderen volgens jou om het schip te keren in het onderwijs.

@Remake ik vind je post niet meer maar ergens zeg je dat het aan mensen als @Squidward is on het tij te keren. Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Het staat of valt met de integratie en interesse van de ouders in de opleiding van hun kind.

@Remake ik vind je post niet meer maar ergens zeg je dat het aan mensen als @Squidward is on het tij te keren. Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Het staat of valt met de integratie en interesse van de ouders in de opleiding van hun kind.
Er is natuurlijk nog een grotere verantwoordelijkheid bij de ouders, alleen is het onderwijs tegenwoordig toch echt niet meer wat het zou moeten zijn op dat vlak. Kijk alleen al naar wie er nog leerkracht wordt en hoe streng men beoordeelt ten opzichte van 10jr terug.

Daar worden mijn posts verwijderd omdat ze niet positief genoeg zijn over het onderwijs. Je zou beginnen denken dat er leerkrachten bij de mods zijn.
Heb jij daar niet gewoon van die haha hoehoe dingen gepost zoals "allez zeg een thread over leekrachten in het werkforum"?
Allez, toen je hier postte dat je met frustraties rondliep over leerkrachten door je eigen schooltijd was dat al een beetje duidelijk hoor.

Heb jij daar niet gewoon van die haha hoehoe dingen gepost zoals "allez zeg een thread over leekrachten in het werkforum"?
Allez, toen je hier postte dat je met frustraties rondliep over leerkrachten door je eigen schooltijd was dat al een beetje duidelijk hoor.
Nee, in die topic had ik niets gepost op dat niveau hoor. Enfin, er was idd een post waar in ik in twijfel trok dat een leerkrachtentopic wel in "werk" thuis hoorde, maar dat is niet kwetsend of vingerwijzend, dat is gewoon in vraag trekken of leerkrachten echt wel werken. Wat imo niet is.
Dat ik nog wel eens iets post dat duidelijk maakt wat ik van leerkrachten vind is niet relevant voor wat ik nog in die topic had gepost, maar wel verwijderd werd.

In de lokale beerput. :laugh::laugh::laugh:

235832990_2863494477234005_1132494342665520026_n.jpg

Een fb-kennis die in een verzameling van COVID-samenzweringen gelooft:
Als je merkt dat je méér dan voldoende immuniteit hebt en je toch om de prik moet... Waar zijn we dan in Godsnaam mee bezig?!
Een hoop instemmende reacties, waarvan deze de winnaar is:
De gevaccineerden gaan er van tussen. En het gaat dan nog de schuld zijn van de niet gevaccineerden. Mensen snappen duidelijk niet wat de essentie van Mrna vaccinatie is en waarom er in de vaccins grafiet zit. Zoal Jessie zei, het ergste zal de komende tijd nog moeten blijken en wie nu nog altijd niet snapt wat er aan de hand is.. Kinderen de vrijheid geven om zelf zonder ouders toestemming zich te laten vaccineren.. Hallo waar zijn we mee bezig? Dit is gewoon de meest absurde ziek makende marketingstrategie dat ik al heb gezien.

De laatste tijd toch ook wel een nieuwe online beerput ontdekt:

Ikzelf vind het wel eens leuk om eens even door Tiktok te swipen, daar zitten op zich nog wel wat leuke of grappige filmpjes tussen, of soms ook gewoon actua-gebonden filmpjes in de ruime zin (sfeerbeelden festivals of sport). Nu niet dat dat allemaal hoogstaand is, maar als ge u verveelt wel éven "cava" als bezigheid. Maar eenmaal ge die comments begint te lezen, hoho dat is toch wel HLN in het kwadraat en bij elke comment voelt ge gewoon uw hersencellen afsterven

En een nog vreemder fenomeen vind ik die "lives" die ge op TikTok kunt doen en waarvan ge die lives van anderen dus ook in uw feed ziet passeren bij het scrollen.

Echt joh, wtf is daar nu in godsnaam het nut van? Mensen die op Youtube of Twitch streamen, die tonen doorgaans nog iets wat ge in zekere zin "nuttig" kunt noemen, of alleszins de term "content" op kunt plakken zoals bv games spelen. Maar op TikTok? Dat zijn dus echt gewoon mensen die gewoon random wat tegen hun gsm lopen te praten, voor die 15-20 kijkers die aan het volgen zijn op dat moment. En echt gewoon random he, dus gewoon thuis in de keuken, in de auto, ...

Het lijkt een beetje als een virtuele versie van mama's die al een half uur op voorhand aan de schoolpoort staan om te kletsen over nutteloze dingen. En dat zijn het doorgaans ook, die figuren die dat doen: van die (doorgaans) gescheiden mama's met meerdere kinderen, vaak ook als naam dan heel toepasslijk "mommy van drie", "mommy van casey".

En die lijken elkaar ook allemaal te "kennen" als in dat dat zo een aparte community is, en blijkbaar is die community dan onderverdeeld in #Teams. Hoogtepunt was blijkbaar dit weekend omdat er zo'n team een TikTok-meeting organiseerde in een of ander provinciaal domein in Sint-Niklaas, en daar was het dan tot een letterlijke bitchfight gekomen tussen een wijf van het ene team en een del van het andere team. TOen ik dan zondagavond door TikTok aan het swipen was, ging het in zowat elke livestream op TikTok wel over die namiddag waarbij de verschillende kanten van het verhaal uit de doeken werd gedaan tijdens zo'n amateuristische "videokwaliteit uit 2004"-stream. Tussendoor uiteraard telkens reageren op hun kijkers die "binnenkomen", want dat zijn uiteraard vaste kijkers die ze dan enthousiast begroeten met "oh kevin, gij ook fijne avonddd!!!", "hey kimbyyy, hoe is het schattie???"

Zonder die app te open hebt ge daar totaal geen benul van, maar eenmaal ge dan door die lives begint te swipen is het precies alsof ge in een of ander parallel universum zijt beland waar het summum der Vlaamse margi's met smartphone zich op verzameld heeft om een inkijk te geven in hun o-zo-boeiende leven aan hun o-zo-geliefde fans.

Als iemand de marginaliteit van FB-comments beu is, ga dus vooral eens door die live-streams op TikTok scrollen. Ook al is het compleet nutteloos en weggegooide tijd uit uw leven, als ge u verveelt dan voelt dat gewoon een beetje als in de zoo gebiologeerd blijven staren naar neusapen die elkaar aan het ontvlooien zijn of hangbuikzwijnen die zich in hun eigen stront wentelen.

Terug
Bovenaan