De beerput van het internet

Dit kan wel tellen als beerput...
Ik had in het verleden al wel vaker over Damanhur gelezen en veel video's op youtube gezien, maar die toonden vaak de mooie, vrolijke en vredevolle kant van de beweging. Wat je in deze video ziet is gewoon op het randje van sektegedrag en misbruik maken van goedgelovige mensen.

Ze geloven onder andere technologie te hebben die afstamt uit de tijd van Atlantis en vanuit contact die ze hebben met buitenaardse krachten/wezens. Zo kan je vanaf min 8 zien hoe ze objecten en juwelen verkopen (van zeer goedkoop tot maar liefst 44.000 euro) die ze selfica noemen en mensen kunnen helpen met allerlei problemen.

Fijn detail is dat ze ook in de tijd kunnen reizen met een soort stargate :coolbrows: (6min50).

De nog vrij recente video van Yes Theory over Damanhur is iets gematigder en ook erg interessant:

Dit kan wel tellen als beerput...
Ik had in het verleden al wel vaker over Damanhur gelezen en veel video's op youtube gezien, maar die toonden vaak de mooie, vrolijke en vredevolle kant van de beweging. Wat je in deze video ziet is gewoon op het randje van sektegedrag en misbruik maken van goedgelovige mensen.

Ze geloven onder andere technologie te hebben die afstamt uit de tijd van Atlantis en vanuit contact die ze hebben met buitenaardse krachten/wezens. Zo kan je vanaf min 8 zien hoe ze objecten en juwelen verkopen (van zeer goedkoop tot maar liefst 44.000 euro) die ze selfica noemen en mensen kunnen helpen met allerlei problemen.

Fijn detail is dat ze ook in de tijd kunnen reizen met een soort stargate :coolbrows: (6min50).

De nog vrij recente video van Yes Theory over Damanhur is iets gematigder en ook erg interessant:

Nog nooit van gehoord, maar wel interessant om eens te bekijken.

Wisten jullie dat sinterklaas eigenlijk een duivels feest is?
En de zwarte pieten zoals wij die hier in Nederland kennen krampussen heten in de Alpen.
Sinterklaas zelf was goed en de mooren waren zijn knechten maar het echte verhaal wordt allang niet meer verteld.
De Krampus is een beestachtige demon uit de folklore van de Alpen-regio's. Het woord komt van het Oudhoogduitse woord voor klauw: Krampen. De Krampus is in de Alpenregio de metgezel van Sint-Nicolaas. Hij komt voor in onder andere Beieren, Oostenrijk, Hongarije, Slovenië, Kroatië, Italië en Tsjechië.
Besef je dat het niet gaat om zwarte Piet wel of niet racistisch. Hij is afgeleid van deze krampussen maar in een vriendelijk jasje gestoken. Onze tradities worden niet afgepakt, onze tradities zijn niet meer wat ze horen te zijn!!
Dit is een van de redenen dat ik nu anders tegen het feest aankijk en het van mij afgeschaft mag worden. Kerst veel gezelliger en je hoeft niet te liegen.
Fijne sinterklaas iedereen!

En de zwarte pieten zoals wij die hier in Nederland kennen krampussen heten in de Alpen.
Sinterklaas zelf was goed en de mooren waren zijn knechten maar het echte verhaal wordt allang niet meer verteld.
De Krampus is een beestachtige demon uit de folklore van de Alpen-regio's. Het woord komt van het Oudhoogduitse woord voor klauw: Krampen. De Krampus is in de Alpenregio de metgezel van Sint-Nicolaas. Hij komt voor in onder andere Beieren, Oostenrijk, Hongarije, Slovenië, Kroatië, Italië en Tsjechië.
Besef je dat het niet gaat om zwarte Piet wel of niet racistisch. Hij is afgeleid van deze krampussen maar in een vriendelijk jasje gestoken. Onze tradities worden niet afgepakt, onze tradities zijn niet meer wat ze horen te zijn!!
Dit is een van de redenen dat ik nu anders tegen het feest aankijk en het van mij afgeschaft mag worden. Kerst veel gezelliger en je hoeft niet te liegen.
Bij Kerst hoef je niet te liegen :unsure:

Oh jee, gaat iemand die persoon de oorsprong van kerstmis vertellen? 😂

@Avondland is hier alvast fan van!

Vrij vertaald geeft dat: "ik heb eens iets gelezen dat mij heeft verbaasd en dat mijn omgeving niet wist, ik ga dit nu te pas en te onpas blijven herhalen, en dit feitje een centrale plaats geven in mijn leven, want zo ben ik speciaal".

Er blijkt een #nietmijnregering / wappies made in belgium / beetjetegenalles / hetisaltijdeenanderzijnschuld - groep te bestaan op FB:

belgienieuws

-----------------

Ondertussen in Duitsland:

Vijfentwintig rechtsextremisten van de zogenaamde Reichsbürger-beweging zijn opgepakt in Duitsland. Dat heeft een woordvoerder van het federaal parket woensdag bekendgemaakt. Volgens Duitse media plande de groep een gewelddadige “systeemverandering” of staatsgreep. Zij waren volgens aanklagers van plan om gewapend het Duitse parlement te bestormen.
Bron: HLN

Bestorming van het Capitool, iemand?
Een deel van de bevolking -aangestuurd door fake news en allerhande- is stilaan in staat om de samenleving te ontwrichten.

Laatst bewerkt:
Geen kopie van een specifieke/letterlijke reactie, maar ik zag de voorbije tijd ivm de rellen door Marokkanen geregeld reacties passeren in de zin van "Altijd hetzelfde met hen! Ja ik weet wel dat er nog ook goeie bij zijn, maar dan moeten die maar gewoon zorgen dat al de rest zich ook gedraagt!"

Toont toch ook weer eens weer het gebrek aan verstand en logica aan van zulke FB-helden.
Wat denken die nu, dat die honderdduizenden mensen met Marokkaanse roots in België, allemaal in eenzelfde Whatsapp-groepje zitten en dus naar elkaar kunnen sturen "Ey Mustafa, niet meer doen he!!", of zulke zaken bespreken als ze allemaal op zondagmiddag samenkomen voor de thee? :unsure:

Geen kopie van een specifieke/letterlijke reactie, maar ik zag de voorbije tijd ivm de rellen door Marokkanen geregeld reacties passeren in de zin van "Altijd hetzelfde met hen! Ja ik weet wel dat er nog ook goeie bij zijn, maar dan moeten die maar gewoon zorgen dat al de rest zich ook gedraagt!"

Toont toch ook weer eens weer het gebrek aan verstand en logica aan van zulke FB-helden.
Wat denken die nu, dat die honderdduizenden mensen met Marokkaanse roots in België, allemaal in eenzelfde Whatsapp-groepje zitten en dus naar elkaar kunnen sturen "Ey Mustafa, niet meer doen he!!", of zulke zaken bespreken als ze allemaal op zondagmiddag samenkomen voor de thee? :unsure:
Of nog : “terug naar hun eigen land” euh… dat zijn allemaal 3e of 4e generatie met Belgisch paspoort en zijn dus in hun eigen land.
Zelfs Tom van Grieken ligt dat nog te verkondigen in het parlement om gratuit stemmen te halen bij zijn achterlijke achterban.

Of nog : “terug naar hun eigen land” euh… dat zijn allemaal 3e of 4e generatie met Belgisch paspoort en zijn dus in hun eigen land.
Zelfs Tom van Grieken ligt dat nog te verkondigen in het parlement om gratuit stemmen te halen bij zijn achterlijke achterban.
Het VB gaat ook graag mee in de "Trumpiaanse" verkettering van de media, die ons allemaal een rad voor de ogen zou draaien. "Volg ons nu op Telegram voor het echte nieuws, zonder censuur!" Echt, als je op een politieke partij vertrouwt om het nieuws te brengen, hoe debiel ben je dan?

Ik heb het hier onlangs nog gezegd in een (verwijderde, off-topic) discussie: sommige mensen gaan ook pas tevreden zijn als "neutrale berichtgeving" bij elke nieuwsartikel zegt dat het weeral nen bruinen was.

Marokko voor het eerst naar kwartfinales na zinderende strafschoppenreeks
En ook Remco Evenepoel en zijn vrouw Oumi vierden mee vanuit Spanje.
🥳
, hierbij een prachtige bloemlezing van HLN-reacties:

Tim: Landverrader!!
Kevin: Marokko waar ligt dat? Want ik zie zo goed het verschil niet meer?
Marijke: Die kon precies ook geen mooie Vlaamse vinden
:mad:

Katja: Remco al goed onder de sloef!
Nea@Katja: begin jij maar aan je gezicht te werken ipv zulke opmerkingen te geven. Hij is dan onder de sloef door een mooie vrouw. Kunne we van u ni zeggen
Guy@Nea: Katja is mooier dan die Marokkaanse del. En al zeker mooier dan jij. En dan heb ik vooral over karakter en waardigheid

:oink:

mooie verse portie uit de beerput

Damn, beangstigend dat je moeite moet doen om daar een normaal, nuchter antwoord tussen te vinden.

Finaal antwoord van VRT NWS bij het sluiten van de commentaarsectie:
Dag allemaal, we sluiten dit debat af. Bedankt voor je reacties. Fijne dag!

"Ik geloofde dat Auschwitz een vakantiekamp was": Anton getuigt over zijn leven als complotdenker en hoe hij eraan ontsnapte

"Ik geloofde dat Auschwitz een vakantiekamp was": Anton getuigt over zijn leven als complotdenker en hoe hij eraan ontsnapte

De reacties onder dit artikel op FB zijn ook weer gezellig. "Ze" zien dit natuurlijk weer als onderdeel van de propaganda waarbij de VRT een extreem geval gebruikt om "kritische denkers" in een slecht daglicht te stellen:

Duidelijk een complotverhaal met fake news van de VRT om ons te doen geloven dat pak van die complottheoriën niet gefundeerd zijn!!!!
😃
Een gratis artikel waarin complotdenkers gelinkt worden aan extreem rechts/links gedachtengoed, met een van de meest waanzinnige fantasieën als voorbeeld om complotdenken zo belachelijk mogelijk te maken…
"Complotdenker" is na "racist" en "populist" het excuus voor de klassieke partijen om politieke tegenstanders uit te sluiten.
ik geloof helemaal niks van dit artikel.
Als je afgaat op een extreem voorbeeld om je gelijk te halen, dan ben je nét zo erg.
🙄

Ik blijf de zaken in vraag stellen en ga zeker niet niet alles klakkeloos geloven wat op mijn bord gesmeten wordt.
🤷

Alsof er nog nooit complotten geweest zijn...
Echt Vrt, hoe laag gaan jullie nog zakken!!
Ongelofelijk VRT! Men haalt een extreem voorbeeld aan om alle mensen die kritisch staan tegenover de coronapandemie, de massavaccinaties en het ms narratief de mond te snoeren. Zo gaat dat dus te werk. Censuur en het in hokjes duwen van mensen zodat de kritische rest zal zwijgen. De creatie van taboes! Helaas pindakaas. De kritische massa die nu nog spreekt en overblijft laten zich niet intimideren en door groepsdruk het zwijgen opleggen. En die massa begint groter en groter te worden. Velen beginnen in te zien dat die lockdowns niets geholpen hebben. Ze beginnen in te zien dat al dat geld bijdrukken en die steunmaatregelen de inflatie hebben veroorzaakt. Ze beginnen in te zien dat die spuitjes niet veilig en effectief zijn. De mensen beginnen meer en meer op hun eigen perceptie te vertrouwen en minder en minder lukt het jullie om hun perceptie te bepalen door propaganda. Het wordt eens tijd om zelf jullie fouten te erkennen ipv jullie wanhopige pogingen om jullie gelijk te halen en de rest weg te zetten als complotdenkers.

Terug
Bovenaan