Yup dat is wat je moet onthouden. Autoliefhebber zijn maar je moet elk model bezitten.Heb jij een Mustang? @cantharides wel
...

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Yup dat is wat je moet onthouden. Autoliefhebber zijn maar je moet elk model bezitten.Heb jij een Mustang? @cantharides wel
...

Nee, maar in het bedrijfswagen topic kritiek komen geven op iemand zijn keuze voor een Mustang terwijl het hier vroeger over 2l diesel golfjes ging...Yup dat is wat je moet onthouden. Autoliefhebber zijn maar je moet elk model bezitten.![]()
Ik zou een andere keuze maken. En je kan dit een goede keuze vinden, ik heb er een andere mening over.Nee, maar in het bedrijfswagen topic kritiek komen geven op iemand zijn keuze voor een Mustang terwijl het hier vroeger over 2l diesel golfjes ging...
Hier heeft nooit iemand een V8 Mustang gezet, want dat is nooit haalbaar geweest en dan is een elektrische Mustang niet een café zonder bier maar gewoon een heel goeie keuze.
Gohja, in de héél nabije toekomst zullen het nu eenmaal allemáál full EV's moeten worden eh (op 't bedrijf).
'k Weet nu niet of Ford een heel grote speler is in die bedrijfswagenmarkt, denk het niet. Maar een Mach-E is nu niet echt zo goedkoop (met de Mustang startende vanaf een goei 62K blijkbaar). Maar toch, 60K voor de BMW zal wss na opties duurder uit vallen, maar toch straf dat een Ford niet veel goeikoper zal zijn.
Maar als je dan ziet dat een EV6 start op een goei 50K, dan is die Ford mss toch redelijk kostelijk ... en is die EV6 heel kostelijk voor ne Kia te zijn.
De sterkte van die merken was hun prijszetting t.o.v. de Duitsers, maar de Chinezen zijn hun lunch aan het opeten (bv. de MG4).
VW met hun ID.3 als instapper ... jah ... trekt op niet veel, maar ... hij is er wel natuurlijk, wel nog steeds startende vanaf een goei 45K. Heck, dan is die EV6 (basisversie) regelrecht goedkoop te noemen als je moet vergelijken wat je krijgt VS de ID.3.
Mor soit ... algemeen gesproken, vergeleken met de veel matuurdere ICE markt is er momenteel nog redelijk weinig 'keuze' in het aanbod, dus zullen de minder traditionele spelers ook meer aan bod komen.
So yeah ... je zal mss al eens een Ford EV zien besteld worden i.p.v. pakweg een Mercedes of Audi, ook voor zij die vroeger met een van die Duitsers rond tufte.
Heb ik liever een rouwe, luide, sterke Mustang GT? Tuurlijk.
Maar om te beginnen kan je een 'échte' Mustang niet eens krijgen in BE.
Ten tweede zou je er u al blauw aan betalen als particulier, laat staan als bedrijfswagen.

Een Mach-E met gelijkaardige cataloguswaarde als een i4 was dan weer een stuk goedkoper in leasing, iets dat ik ook niet zou verwachten - traditioneel worden Audi/BMW/Mercedes een stuk hoger ingeschat qua restwaarde dan bv. Ford.
Restwaarde is maar 1 van de factoren he. Misschien geeft Ford bvb een pak meer korting?
Jaar en half geleden leaseprijs laten maken voor een mustang mach e gt. Kwam toen op 750 euro incl 30k km/jaar en quasi fulltime option (toen enkel kleur en 1 pakket dacht ik)
Was een koopje ivm de i4 40e.
Ook periode natuurlijk.Dan zie je toch wel hoeveel het scheelt van leasing tot leasing. Toen ik in april vorig jaar via Leaseplan mocht bestellen, viel een Mach-E Std Range 198kW al gewoon buiten budget (ruim €900), terwijl ik met een i4 e40 nog een paar duizend euro over had voor opties. Nochtans was de Mach-E significant goedkoper. Heeft alles met restwaarde te maken, denk ik.
Je ziet een kleine verschuiving (KIA/Hyundai die omhoog schieten, Chinese merken met debuut in Europa, een aantal kleine spelers die proberen), maar op lange termijn zullen het wel terug de vaste waarden zijn die de bovenhand nemen.Ook zal de tijd moeten uitwijzen of de top v/d ICE producenten, de huidige premiums (zoals wij dat hier zien in BE), ook de toekomstige top zal zijn in de EV-space.
Kan goed zijn dat de Chinezen idd ook doorbreken in Europa of dat de Amerikanen ineens het voortouw zouden nemen & de Duitsers in het stof doen bijten.
Zo zou het perfect mogelijk zijn dat in de toekomst een Ford EV beter z'n waarde behoudt dan een BMW/Merc/Audi EV. In die zin zou dat de situatie in leasing ook 'omdraaien' wegens impact op restwaarde inschattingen.
Ook periode natuurlijk.
Toen ik ging horen smeten ze met korting op de Mach e en I4, paar maand later kreeg je nog amper of zelfs geen korting meer.
BMW is alvast een forse reclamecampagne begonnen voor plugin hybrides. In de radiospots verwijzen ze expliciet naar de deadline van 31 juni 2023Ik blijf benieuwd of er nog wat promoties gaan komen op PHEV's, want vanaf 1 juli 2023 is er helemaal geen markt meer voor. Enkel door het fiscaal voordeel hadden ze iets van levenskans, maar als dat wegvalt, ga je beter vol voor elektrisch, of kies je een veel goedkopere diesel/benzine.
Maar als ik de prijzen zie, valt het allemaal nog vies tegen: https://selekt.volvocars.be/nl/voer...ide/t6-plus-dark-long-range-battery-s1cydl7f/
Ergens ook wel logisch. Als particulier is de aankoop van een hybride puur financieël gezien momenteel gewoon héél moeilijk te rechtvaardigen en als ze bij de bedrijfswagens fiscaal als een ICE behandeld gaan worden dan stopt het daar ook.BMW is alvast een forse reclamecampagne begonnen voor plugin hybrides. In de radiospots verwijzen ze expliciet naar de deadline van 31 juni 2023
Ik kreeg ook net een promo email van de dealer "nog 64 dagen te gaan"
Mijn Skoda zal ook zoiets zijn ondertussenNet nieuws gehad van de garage dat het zeker nog 4 - 5 maand gaat duren voordat mijn wagen zal geleverd worden.
Wagen besteld in Juni 2022, gaat over een Mercedes CLA 250e Coupé.
Zal dan ongeveer 15-16 maanden zijn, wel echt verschrikkelijk die levertijden bij Mercedes...

BMW (dealer) heeft mij ook ne marketing mail gestuurd ja. Da's gewoon de mailing list eh, iedereen die er op staat zal die gewoon krijgen.Ergens ook wel logisch. Als particulier is de aankoop van een hybride puur financieël gezien momenteel gewoon héél moeilijk te rechtvaardigen en als ze bij de bedrijfswagens fiscaal als een ICE behandeld gaan worden dan stopt het daar ook.