De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Hopelijk dan wel het facelift model 😊
Net nieuws gehad van de garage dat het zeker nog 4 - 5 maand gaat duren voordat mijn wagen zal geleverd worden.
Wagen besteld in Juni 2022, gaat over een Mercedes CLA 250e Coupé.

Zal dan ongeveer 15-16 maanden zijn, wel echt verschrikkelijk die levertijden bij Mercedes...
top!
zelf ook ca 14-16m moeten wachten op de Cla 250e sb.
Zeer leuk maar toch niet juist dat achteraf bezien.
rijdt goed maar dan moet ge wel elke dag opladen…anders is de rijervaring minder optimaal.

Hopelijk dan wel het facelift model 😊
Ja dat is al zeker, ze beginnen vanaf Juli te produceren en de oude zal niet meer worden gemaakt.

top!
rijdt goed maar dan moet ge wel elke dag opladen…anders is de rijervaring minder optimaal.

Bij welke garage besteld toevallig? Ik ben wel van plan vaak op te laden, kan op het werk of thuis en mijn werkgever betaald alle kosten.

top!

Ja dat is al zeker, ze beginnen vanaf Juli te produceren en de oude zal niet meer worden gemaakt.

Bij welke garage besteld toevallig? Ik ben wel van plan vaak op te laden, kan op het werk of thuis en mijn werkgever betaald alle kosten.

Hier een cla 250e sb sinds dec 2020. Ondertussen al 76.000km op de teller. Sinds 15.000km heb ik last van rammels en piepjes in het interieur (handschoenenkastje, B-stijl, panoramisch dak..) , hopelijk is dit opgelost in de facelift. Zonder consequent opladen is de 1.3L motor toch net iets te weinig..

Hieronder mijn stats

nv9yf8W.jpg

top!
Goh, als je effectief met lege batterij de baan op zou moeten zou het idd niet interessant zijn.
Echter, 'k weet niet hoe dat zit met die CLA, maar bij mij kan ik m'n batterij 'onderweg' opladen.

Dus zelfs voor iemand die regelmatig z'n wagen thuis in 't stopcontact steekt, als je onderweg 'leeg zou vallen', lijkt het mij dat je niet noodzakelijk zou moeten terug vallen op 0% battery mode.

Bij m'n BMW reserveert die trouwens altijd een gedeelte v/d batterij, waardoor hij zelf op 'combiné' springt indien je onder een bepaald niveau komt & u niet meer in 'full electric' laat gaan. Zo verlies je nooit écht uw vermogen.
Je kan die dan evt. in 'batterij oplaad mode' zetten om terug wat af te toppen tot je weer kan laden.

Nuja, da's den theorie natuurlijk ... in mijn geval wordt die wagen op de snelweg gewoon naar 100% geladen want die heeft nog nooit een stopcontact gezien, mor soit ... jij bent ecologischer bezig dan mij. :devilish:

Ik ben gisteren mijn CLA 250e SB gaan ophalen bij Hédin. Eerste indrukken zijn positief. Rijdt lekker vlot en zit heel comfortabel en alle bestelde opties zitten er ook op gelukkig. :tongue: Dit weekend ga ik wat verdere afstanden rijden dus ik ben benieuwd hoe hij gaat rijden met een lege batterij. Bij mijn vorige plugin (Seat Leon) was dat eigenlijk niet zo'n groot verschil qua rijervaring dus hopelijk hier ook niet.

Ik ben vooral blij dat ik terug een automaat met adaptive cruise control heb. :tongue:

Q4 is hier intussen ook geleverd na 17 maanden wachten. Twee belangrijke opties zijn geschrapt (elektrisch gestuurde zetels met geheugenfunctie, en draadloos laden gsm) wat toch een domper is aangezien dat twee opties zijn die je continu gebruikt, maar al bij al blijft het wel een fijne wagen.
Q4 40 Advanced met platinum pack en nog wat opties, al bij al vrij volledig uitgerust wel. Of dat was toch de bedoeling :p

Wist je voor aflevering dat dit weggevallen was?

Bij mij zouden ze het echt niet moeten lappen, ik neem hem niet mee.
Zetels wel, daar konden we kiezen tussen schrappen en levering enkele weken later, of behouden en levering 'ooit'.
Draadloos laden wisten we niet... is ook niet gemeld, thuis pas ontdekt en bij navraag is dat dan gebleken. Zonder pardon, maar ik ga misschien toch nog eens aandringen voor plaatsing achteraf.

En hoe werkt dit dan met de leasing? Ons leasingsbedrijf benadrukt dat we nooit een wagen mogen aanvaarden die niet 100% overeenkomt met de bestelbon.

Hello all,
Iemand toevallig met een cupra born hier?
Heb vandaag een in ontvangst mogen nemen maar heb problemen met deze te koppelen aan de my cupra app…
Als ik via infotainment wil aanmelden geeft hij steeds melding dat er een connectie probleem is.
Heb al getracht met factory reset en op verschillende locaties. Het icoontje rechtsboven op infotainment is greyed out maar met 3g icoontje.
Zie ik iets over het hoofd?

Hello all,
Heb vandaag een in ontvangst mogen nemen maar heb problemen met deze te koppelen aan de my cupra app…
Als ik via infotainment wil aanmelden geeft hij steeds melding dat er een connectie probleem is.
Heb al getracht met factory reset en op verschillende locaties. Het icoontje rechtsboven op infotainment is greyed out maar met 3g icoontje.
@makila dacht ik?

Hello all,
Connecteren is normaal via bluetooth. En dat lukt hier toch bij mij.
Heb je al eens geprobeerd via uw telefoon naar bluetooth te gaan en van daaruit te koppelen?
Soms ligt de Cupra app er ook gewoon uit en dan kan je natuurlijk niet koppelen.

Moest het toch niet lukken dan zou ik terug naar de garage rijden en moeten ze u daar maar verder helpen?
Je hebt de wagen gekocht (via lease of niet), dus je hebt recht op service he.

Laatst bewerkt:
Connecteren is normaal via bluetooth. En dat lukt hier toch bij mij.
Heb je al eens geprobeerd via uw telefoon naar bluetooth te gaan en van daaruit te koppelen?
Soms ligt de Cupra app er ook gewoon uit en dan kan je natuurlijk niet koppelen.

Moest het toch niet lukken dan zou ik terug naar de garage rijden en moeten ze u daar maar verder helpen?
Je hebt de wagen gekocht (via lease of niet), dus je hebt recht op service he.
Sorry als het niet duidelijk was maar heb het over de my cupra app. Waar je kan bijv laadstatus kan opvolgen .
Ik zou in de wagen een qr code moeten genereren maar dat wil die dus niet door aangegeven probleem…

Sorry als het niet duidelijk was maar heb het over de my cupra app. Waar je kan bijv laadstatus kan opvolgen .
Ik zou in de wagen een qr code moeten genereren maar dat wil die dus niet door aangegeven probleem…
Hey ik heb het even zonet gecheckt door te unpairen en terug te pairen.

Ik maak allereerst via bluetooth connectie met mijn Cupra zodat de Cupra mijn smartphone herkent.
Als bluetooth niet aanstaat of ik heb unpaired, dan werkt de Cupra App hier niet.
Normaal stuurt de telefoon dan een code naar de Cupra en moet je die code bevestigen op het scherm.

Daarna zou je geen issues mogen hebben op de cupra app te connecteren of te gebruiken met je Cupra Born. Bij mij werkt het op die manier alvast.

Werkt dit niet, dan heb ik ook verder geen idee.

Het is wel zo dat de software van de Cupra Born niet echt 100% goed werkt, daar is nog werk aan. Soms stap ik in mijn wagen en dan kan ik niks doen en moet ik eerst weer uitstappen en instappen en dan werkt alles weer. De Cupra App is ook al meermaals gecrasht. Ik heb ook al gehad dat ik eerst moest wachten op een nieuwe update van de software, vooraleer ik weer gebruik kon maken van Spotify. Ik kreeg op een bepaald moment gewoon een leeg scherm.

Ik vind de Cupra Born een leuke wagen, maar dat is een minpuntje.

Vreemd hier had ik geen issues. Misschien een software update proberen?

Laatst bewerkt:
Hey ik heb het even zonet gecheckt door te unpairen en terug te pairen.

Ik maak allereerst via bluetooth connectie met mijn Cupra zodat de Cupra mijn smartphone herkent.
Als bluetooth niet aanstaat of ik heb unpaired, dan werkt de Cupra App hier niet.
Normaal stuurt de telefoon dan een code naar de Cupra en moet je die code bevestigen op het scherm.

Daarna zou je geen issues mogen hebben op de cupra app te connecteren of te gebruiken met je Cupra Born. Bij mij werkt het op die manier alvast.

Werkt dit niet, dan heb ik ook verder geen idee.

Het is wel zo dat de software van de Cupra Born niet echt 100% goed werkt, daar is nog werk aan. Soms stap ik in mijn wagen en dan kan ik niks doen en moet ik eerst weer uitstappen en instappen en dan werkt alles weer. De Cupra App is ook al meermaals gecrasht. Ik heb ook al gehad dat ik eerst moest wachten op een nieuwe update van de software, vooraleer ik weer gebruik kon maken van Spotify. Ik kreeg op een bepaald moment gewoon een leeg scherm.

Ik vind de Cupra Born een leuke wagen, maar dat is een minpuntje.

Vreemd hier had ik geen issues. Misschien een software update proberen?
Ja als ik wil checken op software update in de wagen geeft hij dus aan dat ik eerst een internetverbinding nodig heb…
Zelfs al getracht de cupra te verbinden met mijn wifi /hotspot
Ik probeer zo meteen eens op jouw manier

Als ik m'n wagen gaan ophalen ben is dat iets dat ter plaatse nog is uitgevoerd. Ik had de BMW app natuurlijk al lang op m'n GSM staan, dus dat was gemakkelijk. 'k Had al een account ook.
Tush eerst via den app QR code inlezen v/d wagen als ik mij nog goe herinner. Via die weg een 'user' toevoegen aan de wagen die dan gekoppeld was aan m'n user in den app.

Tush had ik ne user in de wagen & de wagen was toegevoegd in den app.

Gelukkig was m'n app nog 'werkende' want iets van een paar weken later kon ik ineens niet meer inloggen want had men ineens een heel nieuwe 'password policy' uit hun botten geslagen & waren alle logins deactivated.
Tush had ik eerst een PC nodig gehad om deftig da pw te veranderen. Dat zou alles behalve ideaal geweest zijn tijdens de oplevering v/d wagen.

Hier intussen 335.000km met mijn 116D. Vorige week zat ik in meeting met de manager.. "Seg X, kunnen we mss eens samenzitten om het over een nieuwe wagen te hebben?"
Manager "Waarom?"
Ik "Ja...hij heeft wel redelijk wat kilometers.. dat in in panne val in Belgie, gedurende mn werkuren, kan me ni schelen.. Maar ik wil niet in het buitenland in panne vallen terwijl ik in verlof ben"
Manager "Hoeveel kilomter hebde ofzo?"
Ik "335.000km..."
Manager "Ow..dat is wel gigantisch veel. Wist niet dat gij zoveel reed. Ik ga er eens over nadenken."

Dan gevraagd of hybride er in zou zitten.. "Nee, hebben we bij3 mensen gedaan en het is geen goeie oplossing. Het verbruikt meer elektrisch tov een elektrische wagen. En hij verbruikt meer op brandstof dan een klassieke wagen"

Fingers crossed dat het een M3 van Tesla is.. Ze hebben sinds kort een nieuwe policy ingevoerd: verboden SUV's te bestellen.
Dus de Niro/Megane EV vallen eigenlijk al weg...niet? of wordt dit niet als opgehoogde wagen gezien?
Ik zie ze nog afkomen met een MG5...hopelijk niet..

Hier intussen 335.000km met mijn 116D. Vorige week zat ik in meeting met de manager.. "Seg X, kunnen we mss eens samenzitten om het over een nieuwe wagen te hebben?"
Manager "Waarom?"
Ik "Ja...hij heeft wel redelijk wat kilometers.. dat in in panne val in Belgie, gedurende mn werkuren, kan me ni schelen.. Maar ik wil niet in het buitenland in panne vallen terwijl ik in verlof ben"
Manager "Hoeveel kilomter hebde ofzo?"
Ik "335.000km..."
Manager "Ow..dat is wel gigantisch veel. Wist niet dat gij zoveel reed. Ik ga er eens over nadenken."

Dan gevraagd of hybride er in zou zitten.. "Nee, hebben we bij3 mensen gedaan en het is geen goeie oplossing. Het verbruikt meer elektrisch tov een elektrische wagen. En hij verbruikt meer op brandstof dan een klassieke wagen"

Fingers crossed dat het een M3 van Tesla is.. Ze hebben sinds kort een nieuwe policy ingevoerd: verboden SUV's te bestellen.
Dus de Niro/Megane EV vallen eigenlijk al weg...niet? of wordt dit niet als opgehoogde wagen gezien?
Ik zie ze nog afkomen met een MG5...hopelijk niet..

Geen carpolicy of is dat zo'n kleine lokale KMO in een boeredorpke? :biglaugh:

Terug
Bovenaan