De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Salariswagen

Maar ik zie dat bv de Peugeot 208 ook electrisch is en veel goedkoper dan de Volvo C40

MG4 als je die kan leasen, geen idee hoe die qua leasekost is, maar de aankoopprijs ligt ruim onder die van een Peugeot 208 en hij heeft een groter effectief rijbereik.

Na lang aarzelen om elektrisch te gaan, net deze besteld (levertijd enkele weken):
@Sykeskit: valt binnen de 1000€ limiet (allee bij ons toch indien je geen GT uitvoering kiest).
Ik ben ook wel fan van de mach-e, en veel in stock nu 😀
Ben je voor het base of premium model gegaan? RWD / AWD?

Na lang aarzelen om elektrisch te gaan, net deze besteld (levertijd enkele weken):
@Sykeskit: valt binnen de 1000€ limiet (allee bij ons toch indien je geen GT uitvoering kiest).

L12013G8BGC3sZlix-gK62EWDNCvTS3NoexG7sYxUz9FHRDd0sQQnFuvcjThDdviCTZA4RCbfnDscumeieqwUWV1IZzsXd_jQyAbfbqkqg
Zelfde kleur ?

Lijkt wat op sharkblue van Porsche.

Ik ben ook wel fan van de mach-e, en veel in stock nu 😀
Ben je voor het base of premium model gegaan? RWD / AWD?
Rijbereik was cruciaal voor mij, dus heb ik voor de versie gekozen met de langste range (premium, RWD). Theoretisch 600km WLTP, on average 455km volgens EV database. Long ranges zijn enkel beschikbaar in premium uitvoering.
Zelfde kleur ?

Lijkt wat op sharkblue van Porsche.
Inderdaad zelfde kleur. Eindelijk eens een merk/model waar ik niet moest kiezen tss lichtgrijs, grijs, donkergrijs of zwart (zoals bij EQE).

Hallo,

Een onderdeel van de Cronos groep heeft mij een loonvoorstel gemaakt waarbij men mij een bedrijfswagen cat 2 (TCO 925) aanbiedt.
Iemand hier bij Cronos die mij een inschatting kan geven van de huidige mogelijkheden?

Iemand ervaring met het overnemen van een bedrijfswagen (Leaseplan) na afloop contract?
Ik ga dat doen met mijn Skoda Superb die ik nu heb van het werk omwille van zijn fantastische capaciteiten. Gewoon aan je werkgever doorgeven dat je dit wenst te doen. Qua prijs kan je eens kijken naar gelijkaardige wagens op de 2dehandsmarkt met zelfde eigenschappen en kilometerstand.
- Een rijberijk van wel 1300km
- Snelladen (nog geen 5 minuten werk) haha.
- Perfecte reisauto voor de lange afstanden.
- Goede motor (2L diesel)
- Handgeschakeld
- Vrij zuinig (tussen 4.8-5.8 l/100km) (afhankelijk van hoe ik rij en of het langere of kortere ritten zijn) (Zowel in plat België als in de Alpen of Pyreneën).
- Als ik dan nog eens extra voor het milieu wil doen kan ik er ook gewoon HVO100 in gieten, al is dat goedje nog wat prijzig voor 't moment.
is een lease via D'Ieteren. Hopelijk kan het contract wat verlengd worden want de Golf Variant zal er pas ten vroegste in oktober zijn en ten laatste in april 2024. Heb geen zin om een paar maand met een automaat te rijden in afwachting van ...

Hallo,

Een onderdeel van de Cronos groep heeft mij een loonvoorstel gemaakt waarbij men mij een bedrijfswagen cat 2 (TCO 925) aanbiedt.
Iemand hier bij Cronos die mij een inschatting kan geven van de huidige mogelijkheden?

Waarom stel je die vraag niet aan degene die jou het voorstel heeft gedaan? 🙂

Waarom stel je die vraag niet aan degene die jou het voorstel heeft gedaan? 🙂
Altijd raar dat men zo'n voorstel voorgesteld krijgt, waar een cijfer op staat dat in feite niets zegt, maar dat men dan nooit even de vraag stelt op 't moment zelf.
Iets simpels in de lijn van 'die TCO 925 ... wat betekent dat ongeveer?' zou toch 't eerste zijn dat dan in mij op komt.

Altijd raar dat men zo'n voorstel voorgesteld krijgt, waar een cijfer op staat dat in feite niets zegt, maar dat men dan nooit even de vraag stelt op 't moment zelf.
Iets simpels in de lijn van 'die TCO 925 ... wat betekent dat ongeveer?' zou toch 't eerste zijn dat dan in mij op komt.
Hetzelfde met een hospitalisatie en groepsverzekering. Het overgrote deel van de mensen komt niet verder dan "ja, ik heb dat", maar voor de rest geen enkel idee wat de exacte inhoud is of er ooit achter gevraagd.

Hetzelfde met een hospitalisatie en groepsverzekering. Het overgrote deel van de mensen komt niet verder dan "ja, ik heb dat", maar voor de rest geen enkel idee wat de exacte inhoud is of er ooit achter gevraagd.
En ook bij loonvoorstellen wordt er dikwijls alleen maar vermeld dat je een hospitalisatieverzekering en groepsverzekering hebt zonder verdere details. Heb voor zover ik me kan herinneren altijd zelf naar de details moeten vragen. Zelfs of je zelf moet bijdragen aan die groepsverzekering wordt niet dikwijls verteld wanneer je er niet naar vraagt. Bij wagens heb ik ook al enkele keren zelf moeten vragen achter voorbeelden wat ik ermee kan bestellen. Heb zelfs al gehad dat ze daar niet op konden antwoorden.

€1000 incl. of excl. brandstof/elektriciteit?
Het gemakkelijkste is eens op leaseplan en directlease die parameters in te geven en te zien welke modellen ze allemaal voorstellen - dat zijn dan wel nog de kale versies, dus reken dat je ook wel een deel van die €1000 moet reserveren voor opties (kan je op die 2 sites ook simuleren)
Het is dus €1000,00 excl. BTW incl CO2 (€32) excl. Brandstof.

Op het eerste zicht zijn er toch modellen zoals Tesla Model 3, Polestar 2, Volvo XC40, Mustang Mach-e of in de hybrides Mercedes CLA 250e, als ik zo snel eens filter op leaseplan...

Een elektrische mustang.. dat is zoals een café zonder bier.

Om nog maar te zwijgen van een SUV/cross-over koetswerk ;)
Blijft los van de naam wel een auto die veel waar voor zijn geld biedt vergeleken met de meeste EV concurrenten.

Op het eerste zicht zijn er toch modellen zoals Tesla Model 3, Polestar 2, Volvo XC40, Mustang Mach-e of in de hybrides Mercedes CLA 250e, als ik zo snel eens filter op leaseplan...

Om nog maar te zwijgen van een SUV/cross-over koetswerk ;)
Blijft los van de naam wel een auto die veel waar voor zijn geld biedt vergeleken met de meeste EV concurrenten.
Klopt wel dat je idd veel krijgt ivg met anderen. Maar nee, deze heiligschennis laat ik aan mij voorbij gaan. Geef me maar de jaren 1966 tem 1970 als uitvoering en dat heerlijk geluid 😻

Om maar te stellen hoe verschillend het kan zijn.
Ik heb eens nagevraagd wat mijn 'huidige' budget voor de 5 is & blijkbaar zou dat 'slechts' 875 zijn (incl. BTW excl. brandstof).

Om nog maar eens te bevestigen dat die cijfers zonder context in een aanbieding niets betekenen. :sneaky:

Terug
Bovenaan