De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Airco met 4 zones. Dat ben ik vergeten aan te vinken. Vandaag is de laatste dag dat ik nog iets zou kunnen wijzigen. Is dat iets wat jullie gebruiken? Ik weet dat we vroeger soms wel discussie hadden dat het vanachter te koud was als we op vakantie gingen. Ik twijfel.

Als het geen belachelijk hoog bedrag is, zou ik het aanvinken. Beter het hebben en zelden gebruiken, dan achteraf spijt hebben dat je er niet voor gekozen hebt.
Ik heb dat met dezelfde redenering genomen en dat is wel handig, zeker omdat ik het als chauffeur niet te warm wil hebben (word je alleen maar slaperig van) maar mijn passagiers dan zelf kunnen kiezen voor warme lucht.

Airco met 4 zones. Dat ben ik vergeten aan te vinken. Vandaag is de laatste dag dat ik nog iets zou kunnen wijzigen. Is dat iets wat jullie gebruiken? Ik weet dat we vroeger soms wel discussie hadden dat het vanachter te koud was als we op vakantie gingen. Ik twijfel.
4 zones VS 3 zones dan?
Want dan is het imo nutteloos.

Tov 2 zones is het wel een meerwaarde...

Hah, zag gisteren avond plots 2 Toyota Corolla's op de parking van het werk. Beiden nieuwe nummerplaten.
We weten ineens door welk model de standaard Golf 1.6TDI's vervangen zal worden. Vind het nog wel een rare keuzen, wetende dat de mensen die hem krijgen 50-60-70k/jaar rijden. Ben benieuwd of ze wel weten waaraan ze begonnen zijn :rofl:
We spreken hier over werknemers die momenteel maandelijks +300L diesel verstoken..
Ikzelf zal hem waarschijnlijk ook krijgen (ter vervanging van de 116D...gezien ze op het werk totaal niet car-minded zijn)...en ik vind het model niet mis hé...alleen ga ik er fysiek moeilijk in kunnen. Ik ben 1,95m lang en als ik mij goed herinner zal het stuur tussen mijn benen.. Ik denk dat ik dat toch even aan de HR ga moeten melden..
Waarom vind je dat raar? Extreem betrouwbaar, zuinig, en ik vind de nieuwste Corolla's er echt knap uitzien.

Ik ga dit jaar een nieuwe bedrijfswagen mogen kiezen. Alleen heb ik echt de ballen verstand van auto's, dus als iemand soms goede ideeën heeft?
Zaken die ik belangrijk vind:

- Ruime koffer

- Hoger model van auto (ik ben een vrouw van 1m55 en zit graag wat rechter in een auto. Als ik zo'n kuipmodel moet zitten, dan kom ik gewoon niet boven het stuur uit).

- Qua opties heb ik denk'k niet al te veel eisen. In mijn huidige auto ben ik vooral heel blij met airco, gps, parkeersensoren en achteruitrijcamera. Alle andere foliekes zoals massagezetel, automatisch laten parkeren, multisense systeem, enz... zijn voor mij allemaal niet belangrijk.

Momenteel heb ik een Renault Grand Scénic waar ik niet tevreden van ben (te vaak naar de garage gemoeten wegens mankementen). Dus liever geen Renault meer.

Iemand een leuke tip?
Ik heb intussen de lijst gekregen. De Peugeot 5008 lijkt me wel interessant. Iemand ervaring mee?

Hah, zag gisteren avond plots 2 Toyota Corolla's op de parking van het werk. Beiden nieuwe nummerplaten.
We weten ineens door welk model de standaard Golf 1.6TDI's vervangen zal worden. Vind het nog wel een rare keuzen, wetende dat de mensen die hem krijgen 50-60-70k/jaar rijden. Ben benieuwd of ze wel weten waaraan ze begonnen zijn :rofl:
We spreken hier over werknemers die momenteel maandelijks +300L diesel verstoken..
Ikzelf zal hem waarschijnlijk ook krijgen (ter vervanging van de 116D...gezien ze op het werk totaal niet car-minded zijn)...en ik vind het model niet mis hé...alleen ga ik er fysiek moeilijk in kunnen. Ik ben 1,95m lang en als ik mij goed herinner zal het stuur tussen mijn benen.. Ik denk dat ik dat toch even aan de HR ga moeten melden..
Hatchback, touring of berline?

Hatchback, touring of berline?
Touring die ze nu aangekocht hebben.
En de golfjes waren ook break.

Voordeel is dat de toyota een automaat is. Mochten wij vroeger nooit pakken. Nuja..khoop dat ze ook rekening zullen houden met mn grootte. Just ik herinner mij dat ik het stuur niet ver genoeg naar mij kon trekken. Als het net 4-5cm korter kon, was hij ideaal

Touring die ze nu aangekocht hebben.
En de golfjes waren ook break.

Voordeel is dat de toyota een automaat is. Mochten wij vroeger nooit pakken. Nuja..khoop dat ze ook rekening zullen houden met mn grootte. Just ik herinner mij dat ik het stuur niet ver genoeg naar mij kon trekken. Als het net 4-5cm korter kon, was hij ideaal
Kunt ge niet te weten komen welke collega hem al heeft en eens vragen of ge eens achter het stuur kunt plaatsnemen?
122 of 180pk versie?

Deze review al gezien? Die man lijkt me ook lang (>1m90) en past prima achter het stuur..

Ik vind het een knappe auto.

Ik rij zelf met een corolla rond (25-35k per jaar) en het is heel veel meer afzien op 50 km per jaar met een manuele golf dan met een corolla met automaat + adaptive cruise control.

Het enige nadeel op de snelweg is veel te weinig geluidsisolatie + veel te weinig koppel, als ik iemand inhaal maak ik 5000 toeren en gaat het ding niet vooruit.

gumball rijdt nu met een 116d rond dus moet die bij het inhalen ook terugschakelen naar 5de of 4de versnelling om een beetje vooruit te komen.

Ik denk dat hij gewoon een beetje teleurgesteld is in de corolla en opnieuw bij HR gaat proberen om als enige in de firma een andere wagen te krijgen en daarbij een aantal argumenten gaat gebruiken waar hij hoopt HR in mee te krijgen terwijl die helemaal nergens op slaan.

Geen verwijt hé, ik ben ergens ook wel een beetje zo. Gelukkig kan ik kiezen uit een lijst en staat daar meestal wel mijn goesting tussen.

Je bent niet verplicht de bedrijfswagen te aanvaarden he.
Mij boden ze ooit een HTC aan terwijl ik meer voor iPhone was, ik heb dan gewoon m'n eigen gsm behouden.

Ik rij zelf met een corolla rond (25-35k per jaar) en het is heel veel meer afzien op 50 km per jaar met een manuele golf dan met een corolla met automaat + adaptive cruise control.

Het enige nadeel op de snelweg is veel te weinig geluidsisolatie + veel te weinig koppel, als ik iemand inhaal maak ik 5000 toeren en gaat het ding niet vooruit.

Diesel of benzine? Ik heb eens met een Avensis benzine gereden (ik denk 150 pk toen) en die had ook gruwelijk weinig koppel, zeker omdat ik diesels gewoon was.

Hier hebben we nu 1jaar een corolla break in gebruik en ik kan enkel positieve zaken aanhalen...

Ruimte zat (de touring heeft volgens mij 10 cm langere wielbasis vs hatch). Ik heb zelf een c break en die ontlopen elkaar veel minder dan je zou durven vermoeden.
Erg goede uitrusting, veel standaard safety gear (wel full spec incl verwarmde achterzetels etc)
Verbruik: nu 5L ondanks dat het veel korte ritten zijn door excl. Thuiswerk. Mijn c200d zit met automaat rap aan 7L met gelijkaardige parcours.

Zelfs met de 1.8 (120 hp) kom je er wel. Zeker geen ideale wagen voor snelle inhalingen, maar bij een normale rijstijl doet hij het aardig.
Moest de 2.0 dus in scope zijn, is dat een mooie aanbieding waarvoor ik mijn neus niet snel zou ophalen 😉

Ik uiteindelijk ook niet. Heb het maar zo gelaten.

Beetje te laat, maar: bij Audi krijg je vaak (zeker bij de A4/A5, mogelijk ook op de A6) minder of zelfs geen uitstroomopeningen voor de airco achterin indien je het bij de standaard dualzone airco houdt. Je moet dan voor triple of quad zone kiezen om die extra openingen achterin in het midden te hebben (en mogelijk in de B-stijlen ook, niet zeker van).

Dus ja, hier wordt dat sowieso aangevinkt. We gaan graag met de wagen op warme zomervakanties en voor de kinderen is dat dan echt wel nuttig, die hebben dan sneller wat verkoeling.

Beetje te laat, maar: bij Audi krijg je vaak (zeker bij de A4/A5, mogelijk ook op de A6) minder of zelfs geen uitstroomopeningen voor de airco achterin indien je het bij de standaard dualzone airco houdt. Je moet dan voor triple of quad zone kiezen om die extra openingen achterin in het midden te hebben (en mogelijk in de B-stijlen ook, niet zeker van).

Dus ja, hier wordt dat sowieso aangevinkt. We gaan graag met de wagen op warme zomervakanties en voor de kinderen is dat dan echt wel nuttig, die hebben dan sneller wat verkoeling.
Hmm makes sense, vind het wel een beetje vreemd dat ze vanachter geen airvents hebben standaard, onze oude polo had dat zelfs! :)

Ik had er nog over gebeld met de verkoper en hij vond het zelf overbodig in dit geval, omdat er een dubbele airvent achteraan is die beiden onafhankelijk qua blaaskracht en richting in te stellen zijn. (Temperatuur dus niet)

Dat moet dan voldoende zijn denk ik.

Terug
Bovenaan