De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Quasi geen enkele werkgever zal je dat voordeel kunnen compenseren.
Een auto kost een werkgever misschien zo'n 1000 euro per maand.
Dat vertaalt zich misschien in 600 bruto en een dikke 300 netto voor diezelfde kost ruw geschat.
En van 300 netto ga je geen eigen auto kunnen financiëren met alle bijbehorende kosten.
Hangt er vanaf
Als mijn vriendin bedrijfswagen zou hebben en ik elke dag met de fiets kan gaan dan is die 600 bruto + fietsvergoeding is dan pure winst (we hebben aan 1 auto genoeg)

Probeer dat geld dan toch uitbetaald te krijgen onder het systeem van een mobiliteitsbudget en niet als puur brutoloon.

Extra vraag trouwens over VAA en eigen bijdrage op een bedrijfswagen. Ik snap het principe als je de eigen bijdrage maand per maand moet betalen, maar hoe gaat het in zijn werk als je bij levering direct het volledige bedrag moet betalen? Kan je dan enkel een bedrag aftrekken gelijk aan uw VAA in de maand van levering? Of uw totale VAA in het jaar van levering?

Probeer dat geld dan toch uitbetaald te krijgen onder het systeem van een mobiliteitsbudget en niet als puur brutoloon.

Extra vraag trouwens over VAA en eigen bijdrage op een bedrijfswagen. Ik snap het principe als je de eigen bijdrage maand per maand moet betalen, maar hoe gaat het in zijn werk als je bij levering direct het volledige bedrag moet betalen? Kan je dan enkel een bedrag aftrekken gelijk aan uw VAA in de maand van levering? Of uw totale VAA in het jaar van levering?
Je kan dat in uw belastingen gieten van jaar waarin je dat betaald. Maar als je pas wagen in december krijgt en ervoor geen andere had is dat dus geen vette

Je zou bijna denken dat je daar met een uitgave van 97k maar een nummer bent. Dat je één van de zovele bent die zo een bedrag komt spenderen. Dat het klein geld is voor de dealer :P

Toch echt waanzin in feite. Dat is bij mijn dealer/ verkoper wel anders. Of je daar nu voor 40k of voor 240k zit je krijgt exact dezelfde service en men neemt evenveel tijd voor u. Ook als je het daar effectief over gehad hebt, wat bezielt u om zo een mail te versturen....

Zijn commissie zeker? Begrijp dat toch ook niet. Je zou hem bijna annuleren en ergens anders gaan..

Zijn commissie zeker? Begrijp dat toch ook niet. Je zou hem bijna annuleren en ergens anders gaan..
Geen idee hoe die mannen hun verloning zit. Maar volgens mij is dat toch iets anders dan grote volumemerken voor particulieren. Bij BMW is een groot deel lease, de verkoop daarvan daar heeft die verkoper weinig vat op.

Geen idee hoe die mannen hun verloning zit. Maar volgens mij is dat toch iets anders dan grote volumemerken voor particulieren. Bij BMW is een groot deel lease, de verkoop daarvan daar heeft die verkoper weinig vat op.
1% bruto van de verkoopprijs. Dus op een auto van 50k = €500 bruto.

Dat weet ik van een vriend die bij een grote audi dealer werkt. (Dus ik zeg niet dat het overal zo is)

Ze hadden met 3 verkopers nu tijdens de saloncondities 72 wagens verkocht. Dat kan wel oplopen dan denk ik.

1% bruto van de verkoopprijs. Dus op een auto van 50k = €500 bruto.

Dat weet ik van een vriend die bij een grote audi dealer werkt. (Dus ik zeg niet dat het overal zo is)

Ze hadden met 3 verkopers nu tijdens de saloncondities 72 wagens verkocht. Dat kan wel oplopen dan denk ik.
Dat zal toch een uitzondering zijn hoor :)

Ik weet van een kennis dat hij en zijn collega's elk ongeveer+300 BMW's per jaar verkopen, en die mannen zijn echt geen grootverdieners. Een gemiddelde BMW zal toch al snel 40K kosten, dus €120.000 bruto op jaarbasis? Als het 1/3 is zal het al héél veel zijn. Niet vergeten dat ze ook nog (laag) basisinkomen hebben ook hé.

Volgens mij is het 1 promille bruto op de verkoopprijs (not kidding) als bonus, en de rest is basisloon.

Dat zal toch een uitzondering zijn hoor :)

Ik weet van een kennis dat hij en zijn collega's elk ongeveer+300 BMW's per jaar verkopen, en die mannen zijn echt geen grootverdieners. Een gemiddelde BMW zal toch al snel 40K kosten, dus €120.000 bruto op jaarbasis? Als het 1/3 is zal het al héél veel zijn. Niet vergeten dat ze ook nog (laag) basisinkomen hebben ook hé.

Volgens mij is het 1 promille bruto op de verkoopprijs (not kidding) als bonus, en de rest is basisloon.
Ik zeg maar wat hij mij vertelde, die kerel is niet bepaald onbetrouwbaar ofzo dus ik geloof hem wel. 300 wagens elk ieder jaar vind ik toch ook wel heel straffe cijfers tbh. 1 promille, kom hé da's 100 euro bruto op een auto van 100k, daar geloof ik niks van.

Op 9lives had toch eens een verkoper zijn loon gepost in het brutoloon topic, maar kan mij niet meer herinneren wat het exact was.

Zit zo wat met dezelfde vraag (vooral hoe en waar ik dat mag invullen).

Maar het blijft wat steken bij mij, dat ik pakweg 100k zou uitgeven voor een X5 en voor diezelfde prijs ook een Taycan zou hebben.
'vele andere mensen wel nemen' ... da's nu eens echt zever in pakskes.

Ik heb nog nooit iemand geweten die deze opties heeft genomen. Niet in 't echt en ik denk dat ik hier die 2 opties op 't forum ook nog nooit zien passeren heb.

Ik vink verwarmde achterzetels aan. Ik vind dat een zalige optie en voor mijn dochters is dat dus ook wel zo :)

'vele andere mensen wel nemen' ... da's nu eens echt zever in pakskes.

Ik heb nog nooit iemand geweten die deze opties heeft genomen. Niet in 't echt en ik denk dat ik hier die 2 opties op 't forum ook nog nooit zien passeren heb.

En je mag er zelfs zeker van zijn dat de meeste lease bakken die ze verkopen een heel stuk minder uitgerust zijn dan wat jij er van gemaakt hebt.
En ik verwacht in zake 'new car sales', dat de lease markt (dus de bedrijven), zeker bij de premium merken, wel eens een heel groot deel v/d taart zullen zijn.

Dus jah ... heel flauw indeed.
Ik heb de driverecorder genomen :P
Maar geen verwarmde achterzetels, is ook pas nuttig eens kinderen niet meer op kinderstoel zitten he...

Ik zeg maar wat hij mij vertelde, die kerel is niet bepaald onbetrouwbaar ofzo dus ik geloof hem wel. 300 wagens elk ieder jaar vind ik toch ook wel heel straffe cijfers tbh. 1 promille, kom hé da's 100 euro bruto op een auto van 100k, daar geloof ik niks van.
"Car salesman" is zowat de onderste trede van de maatschappelijke ladder, dus lijkt het niet wat vreemd dat die mannen zo'n loon zouden verdienen. Daarenboven verkoopt een auto zichzelf.

Ik ben 10j geleden overigens een traject gestart om bij Verstraeten te werken als verkoper (niet goed weten wat gedaan en gepassioneerd door BMW) en ik viel steil achterover van wat die verkopers daar verdienen. De mannen bij Premium Selection verdienden (toen) ook veel meer. Zij moeten effectief overtuigen en verkopen wat er is, itt een new car sales die eigenlijk gewoon vinkjes zet.

't Was snel gedaan met interesse in die vacature.

Als ik de verkopers bij ons zie is dat nu toch niet gewoon wat vinkjes zetten om een handtekening vast te krijgen hoor, dat het geen rocket science is daar ben ik het mee eens maar je moet toch wat kennis hebben om deftig advies te geven (fiscaliteit, verzekeringen, leasing, thuis laden, occasiemarkt volgen om inruilwaardes te geven, uiteraard alle modellen kennen, ..). Dat er daar verkopers tussen zitten die eigenlijk juist weten dat een auto 4 wielen heeft en een stuur dat da spel naar links of rechts doet bewegen dat is ook een feit, maar zo zijn ze zeker niet allemaal :)
Er zijn heel veel verschillen in verloning bij autoverkopers, tot zelfs binnen het bedrijf zelf dus daar is zeker geen algemene regel voor. Ook hangt commissie (als ze procentueel is en niet vast) vaak af van de marge op de wagen, waarbij de regel hoe duurder hoe meer marge zeker niet altijd waar is.

Airco met 4 zones. Dat ben ik vergeten aan te vinken. Vandaag is de laatste dag dat ik nog iets zou kunnen wijzigen. Is dat iets wat jullie gebruiken? Ik weet dat we vroeger soms wel discussie hadden dat het vanachter te koud was als we op vakantie gingen. Ik twijfel.

Hah, zag gisteren avond plots 2 Toyota Corolla's op de parking van het werk. Beiden nieuwe nummerplaten.
We weten ineens door welk model de standaard Golf 1.6TDI's vervangen zal worden. Vind het nog wel een rare keuzen, wetende dat de mensen die hem krijgen 50-60-70k/jaar rijden. Ben benieuwd of ze wel weten waaraan ze begonnen zijn :rofl:
We spreken hier over werknemers die momenteel maandelijks +300L diesel verstoken..
Ikzelf zal hem waarschijnlijk ook krijgen (ter vervanging van de 116D...gezien ze op het werk totaal niet car-minded zijn)...en ik vind het model niet mis hé...alleen ga ik er fysiek moeilijk in kunnen. Ik ben 1,95m lang en als ik mij goed herinner zal het stuur tussen mijn benen.. Ik denk dat ik dat toch even aan de HR ga moeten melden..

Terug
Bovenaan