De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Aangezien we nu toch over speakers bezig zijn. Ik heb momenteel een offerte op tafel liggen om m'n Bose speakers (en versterker) uit mijn 997 te vervangen door Boxmore speakers. Ik vind hier echt heel weinig informatie over. Iemand hier?

De weinige zaken die ik vind online zijn BMW eigenaars die hun speakers daardoor hebben vervangen ... die vinden het wel ok.

Lijkt me een rebrand van Gladen? Ik ken er allemaal te weinig van. :(
Ga binnenkort wel eens luisteren naar een demo opstelling bij de audio zaak.

Vandaag mogen afhalen:
EQC400 Mojave silver luxury line

Eerste indruk: komende van een C klasse met dieselmotor is de rust en stilte indrukwekkend. Rijdt moeiteloos…
Ritje huiswaarts (65 km, 50/50 binnenwegen / autostrade) geeft 23 kw/100 km wat dus redelijk is.
Benieuwd naar de bevindingen in de komende dagen/weken…

Vandaag mogen afhalen:
EQC400 Mojave silver luxury line

Eerste indruk: komende van een C klasse met dieselmotor is de rust en stilte indrukwekkend. Rijdt moeiteloos…
Ritje huiswaarts (65 km, 50/50 binnenwegen / autostrade) geeft 23 kw/100 km wat dus redelijk is.
Benieuwd naar de bevindingen in de komende dagen/weken…
Als je vlot & regelmatig kan laden denk ik niet dat je daar veel klachten van zult hebben. :devilish:

komende van een C klasse met dieselmotor

Dan had gij meer geluk dan ik :). Ook altijd een C220d gereden, maar nu met EV zat een EQC ineens buiten budget. Dat ze bij ons al meer dan 5 jaar het lease-budget niet geïndexeerd hebben, helpt natuurlijk ook niet :p.

Dan had gij meer geluk dan ik :). Ook altijd een C220d gereden, maar nu met EV zat een EQC ineens buiten budget. Dat ze bij ons al meer dan 5 jaar het lease-budget niet geïndexeerd hebben, helpt natuurlijk ook niet :p.

Hetzelfde hier, geen indexatie de afgelopen 5 jaar en er wordt gekeken naar leasebudget, niet naar TCO. Collega die hiervoor met een C200d of C220d reed, kon nu elektrisch kiezen voor een VW ID.3 :oops:

Hetzelfde hier, geen indexatie de afgelopen 5 jaar en er wordt gekeken naar leasebudget, niet naar TCO. Collega die hiervoor met een C200d of C220d reed, kon nu elektrisch kiezen voor een VW ID.3 :oops:

Schijnt het voorbije jaar inderdaad nog veel verslechterd te zijn. Bij ons was het wel nog ID.4, Enyaq, Q4, EQB, etc... begin vorig jaar. Een collega heeft recent nog de mogelijkheden op dit moment kunnen inzien, en al die modellen vielen nu buiten budget. Crazy gewoon. Zou ook depri worden als ik na een C-klasse ineens een ID.3 zou moeten rijden.
Ik vermoed echter dat dit grotendeels ook te maken had met de absurde energieprijzen die nu de laatste maanden wel weer serieus gedaald zijn, dus hopelijk voor wie binnenkort moet bestellen volgen de leaseprijzen ook die dalende trend.

De markt van de salariswagens was toch de drijvende kracht achter de vergroening van het wagenpark?
Ik merk hier toch ook dat de povere keuzes/geslonken budgetten mensen doen nadenken om hun auto op einde lease gewoon over te kopen of zelf eentje te kopen.

Het zou kunnen zijn dat de vergroening zal vertragen?

Met alle respect, maar als man ga ik niet met een kleine auto rijden.

De markt van de salariswagens was toch de drijvende kracht achter de vergroening van het wagenpark?
Ik merk hier toch ook dat de povere keuzes/geslonken budgetten mensen doen nadenken om hun auto op einde lease gewoon over te kopen of zelf eentje te kopen.

Het zou kunnen zijn dat de vergroening zal vertragen?

Met alle respect, maar als man ga ik niet met een kleine auto rijden.
Moet gij dan iets compenseren of hoe? :unsure:

Moet gij dan iets compenseren of hoe? :unsure:
TBH ... ik zou toch ook niet meer willen terug keren naar die Polo van toen in net begon bij m'n huidige WG. Oh heeeeck no.
Ik zou dus ook eerder m'n huidige wagen over kopen dan dat ik in een Nissan Leaf moet terecht komen (kostelijk grapke, dus ik zou die dan hoogstwss gewoon 'op' rijden).

Uiteraard wordt dat dan weeral discussie over wat de vergoeding zou zijn (wss in mobiliteitsbudget) & ik zou er sowieso verlies op doen ... maar no tnx voor die Leaf (of pakweg ID.3, komende v/d 5-serie ... no tnx).

Anyway, de keuze's in ons bedrijf zijn nog steeds dik ok.
Peugeot 308 (SW) & 2008/3008, Mercedes A250e (hatch/berline)/CLA250e/EQA, ID3/ID4/ID5, Volvo XC40/C40, Passat, Cupra Born/Formentor, etc.

De vraag is vooral wat geslacht ermee te maken heeft, of ist een mop? :D

Wel, beetje wel. Voor veel mannen is een auto toch een beetje wat een sjakosh is voor vrouwen.

Als een vrouw zou zeggen, “ik zie mij als vrouw niet met een bepaalde sjakosh”, er zou geen aanstoot aan genomen worden.
Maar ik wist toen ik dat schreef dat het wel opgemerkt ging worden. Maar ik dacht ach, er gaan er wel begrijpen wat ik bedoel.
En als ik in de straat kijk en bij vrienden/collega’s rijdt de man heel vaak/altijd in een grotere auto dan zijn vrouw, dus zover zal ik er niet naastzitten, op mss enkele uitzonderingen.

Bij ons is het ook serieus gezakt, vorig jaar nog een EQB350 full option besteld en nu krijg je nog net een 250 business line in het budget. De leuke opties zoals een i4 of Polestar 2 zijn weg.

Wel, beetje wel. Voor veel mannen is een auto toch een beetje wat een sjakosh is voor vrouwen.

Als een vrouw zou zeggen, “ik zie mij als vrouw niet met een bepaalde sjakosh”, er zou geen aanstoot aan genomen worden.
Maar ik wist toen ik dat schreef dat het wel opgemerkt ging worden. Maar ik dacht ach, er gaan er wel begrijpen wat ik bedoel.
En als ik in de straat kijk en bij vrienden/collega’s rijdt de man heel vaak/altijd in een grotere auto dan zijn vrouw, dus zover zal ik er niet naastzitten, op mss enkele uitzonderingen.
Bedoel je niet eerder mannen die voor een premium, sportief uitziende wagen gaan (al dan niet groot)?
Ik zie nochtans veel vrouwen met een lelijke SUV/grote familiewagen rondrijden.

Bedoel je niet eerder mannen die voor een premium, sportief uitziende wagen gaan (al dan niet groot)?
Ik zie nochtans veel vrouwen met een lelijke SUV/grote familiewagen rondrijden.
Ja dit inderdaad.

Net die grotere velgen, dat model groter, net die iets zwaardere motor.
Die sportievere versie.

Terug
Bovenaan