De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
In ieder geval is het duidelijk dat mijn budget van 600euro ontoerreikend is wanneer ik een volgende wagen ga moeten kiezen :oink: (budget vriendin = 1075euro)
Dit laatste is hier weliswaar al meermaals gepasseerd eh.

600 bij WG1 kan even goed overeen komen met 1100 bij WG2. Die budgetten die gegeven worden zijn soms zo 'eigen' aan de WG dat ze puur cijfermatig niet met elkaar te vergelijken zijn.

Ik hoorde van een collega bij ons dat een X1 25e een TCO budget had van om en bij de 525 (of zoiets in die'n aard) met een ongenoemd bedrag eigen bijdrage. Da's de helft van jouw 1075 voor ongeveer 't zelfste (dunno about opties) want ik ga er wel van uit dat die eigen bijdrage geen 500+ EUR zal zijn natuurlijk.

Voorlopig gaat de keuze uit naar de X1, binnenkort nog eens een testrit doen met die Mercedes cla phev. Iemand die de CLA boven de X1 zou verkiezen, en waarom? (buiten the usual "SUV's zijn stom" :-D )
Ik ben geen fan van SUV's, maar tussen deze twee wagens zou ik toch ook voor de X1 kiezen. Ik heb deze wagens voor mijn huidige lease ook vergeleken en de X1 stond boven de CLA.

Met dat budget lijkt een 3 serie touring mij ook een optie, maar jullie hebben voorkeur voor een SUV lijkt mij.

Laatste plug-ins op onze lijst zijn de BMW3 en X1.

Vanaf juni zou het gedaan zijn heb ik begrepen van wagenbeheer en moet iedereen EV.
Good luck als je geen paal kan zetten.

Bmw x1
Ik hoorde van een collega bij ons dat een X1 25e een TCO budget had van om en bij de 525 (of zoiets in die'n aard) met een ongenoemd bedrag eigen bijdrage. Da's de helft van jouw 1075 voor ongeveer 't zelfste (dunno about opties) want ik ga er wel van uit dat die eigen bijdrage geen 500+ EUR zal zijn natuurlijk.

x1 xDrive25e is op haar leaseplan 888,33euro TCO (zonder opties)

Ik ben geen fan van SUV's, maar tussen deze twee wagens zou ik toch ook voor de X1 kiezen. Ik heb deze wagens voor mijn huidige lease ook vergeleken en de X1 stond boven de CLA.

Met dat budget lijkt een 3 serie touring mij ook een optie, maar jullie hebben voorkeur voor een SUV lijkt mij.
Nee dat lukt niet (plus, ik heb ook een 318i G21). standaard 320e, met enkel trekhaak erbij zit al 100euro boven budget

Laatste plug-ins op onze lijst zijn de BMW3 en X1.

Vanaf juni zou het gedaan zijn heb ik begrepen van wagenbeheer en moet iedereen EV.
Good luck als je geen paal kan zetten.
Ik kon nog kiezen voor een PHEV maar heb toch gekozen voor een EV. Wij kunnen ook geen eigen laadpaal zetten maar hebben publieke aangevraagd. Dat + snelladers lijkt ons wel genoeg. De laadinfrastructuur is nog sterk aan het groeien.

Ik kon nog kiezen voor een PHEV maar heb toch gekozen voor een EV. Wij kunnen ook geen eigen laadpaal zetten maar hebben publieke aangevraagd. Dat + snelladers lijkt ons wel genoeg. De laadinfrastructuur is nog sterk aan het groeien.

Ik zou het niet gekozen hebben. De eerste maand mocht ik elke dag naar een paal wandelen en was ik het beu als koude pap.
Er zullen veel laadpalen bijkomen, maar dat geldt ook voor EV's.

En daarnaast laten mensen hun EV gewoon aan de paal staan ook al is die opgeladen. Ik ging die verzetten zodra die vol was.
Soms mag je naar de flikken bellen omdat er diesel op de plaats staat.
En andere keren begint je bloed te koken omdat er een plug-in staat met 40km range en je EV zo goed als plat is.

Toch nog eens naar Mercedes geweest: GLC zwaar boven budget, C Estate met het advantage pack en een klein beetje opties zou mss net lukken. Maar een CLA Shooting Brake AMG line past perfect binnen budget.

C Estate >>> CLA SB, IMHO
Ik neem trouwens aan dat dat een 300e is ? Best apart dat ze daarvan keuze heeft + wat opties, maar een 320e wel al boven budget zit. Bij mij was het vorig jaar net omgekeerd (terwijl we bij Mercedes een pak meer korting kregen, dacht ik). Een 320e touring kon ik nog wat opties bij pakken. Bij een C 300e moest ik content zijn met een kale. Uiteindelijk is de C wel afgevallen wegens veel te kleine koffer.

Ik zou het niet gekozen hebben. De eerste maand mocht ik elke dag naar een paal wandelen en was ik het beu als koude pap.
Ja als je elke dag je batterij leeg rijdt kan ik mij inbeelden dat dit echt ongelofelijk irritant moet zijn.
Maar dat zal vast niet voor de meeste EV-rijders gelden. Ik doe soms 5 dagen op 1 batterij.

Er zullen veel laadpalen bijkomen, maar dat geldt ook voor EV's
Bij mij zullen het ofwel korte afstanden zijn ofwel mogelijkheid tot opladen op bestemming (kantoor en klanten). En af en toe pitstop onderweg aan een snellader lijkt mij niet zo'n probleem. Ik heb wel de luxe dat het reële bereik tussen 350km-400km worst case en 450km-500km best case zou moeten liggen.

Bij Cronos lijkt het alleszins (voorlopig) gedaan met de pret na de laatste prijswijziging van vorige week. Geen enkele van mijn configuraties zijn nog mogelijk 🥲

Als je 60km per dag rond de kerktoren vindt dan.
Ja, toch wel. Maar alles hangt af van je referentiekader.
Dan zou ik met mijn diesel >15 dagen niet moeten tanken.

Anyway, met dat aantal kilometers is een EV idd prima.
Voor die uitzonderingen dat je eens wat verder moet, kan je hem volledig opladen of eens onderweg snelladen.

Ja, toch wel. Maar alles hangt af van je referentiekader.
Dan zou ik met mijn diesel >15 dagen niet moeten tanken.

Anyway, met dat aantal kilometers is een EV idd prima.
Voor die uitzonderingen dat je eens wat verder moet, kan je hem volledig opladen of eens onderweg snelladen.
Prima als je weinig laadmogelijkheden hebt bedoel je dan?
Want ik heb ook perioden dat ik meer dan 300km per dag doe en dan is een EV een verademing omdat ik niet meer zo frequent naar een tankstation hoef te gaan, doordat ik elke dag van thuis met een volle batterij kan vertrekken.

Prima als je weinig laadmogelijkheden hebt bedoel je dan?
Ja. Enkel de mensen in een luxe situatie (weinig kilometers/eigen oprit/garage/werkgever met laadpalen) zullen weinig tot geen frustraties kennen.
Want ik heb ook perioden dat ik meer dan 300km per dag doe en dan is een EV een verademing omdat ik niet meer zo frequent naar een tankstation hoef te gaan, doordat ik elke dag van thuis met een volle batterij kan vertrekken.
Tankstation doe ik gewoon even onderweg en duurt max. 5 à 10min. Met 300km/dag is dat voor mij om de 3 dagen en je bent weer gesteld voor +-1000km.

Tankstation doe ik gewoon even onderweg en duurt max. 5 à 10min. Met 300km/dag is dat voor mij om de 3 dagen en je bent weer gesteld voor +-1000km.
Idd, ik heb hiervoor ook diesel gereden. En ik vind het nu zalig om dat niet meer te moeten doen. Ik ben elke dag gesteld voor mijn totale kilometers dat ik die dag moet doen.
Paar uitzonderingen daar gelaten, maar dat neem ik er met plezier bij.

Terug
Bovenaan