De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Ik had moeten weten dat dit forum bezoeken een slecht idee was...
Blijkbaar zijn de dagen van 5-series en A6'en nog niet overal gedaan.

Ben gestart bij een gigantische multinational in oktober maar precies op het slechtste moment.
De prijzen van wagens schieten de lucht in en tegelijkertijd werd de car policy intern teruggeschroefd.

Ben wel enorm verwend met mijn aanloopwagen, door overschakeling van leasingmaatschappij kon ik voor een of andere reden een XC40 full-option kiezen van de voorgaande maatschappij terwijl ik m'n nieuwe moest bestellen bij LeasePlan.

Heb gekozen voor de 308 SW PHEV, ik moest mijn lach inhouden toen ze bij Peugeot spraken van "levering zomer 2024".
Blijft wel de enige logische keuze, want de andere mogelijkheden bij LeasePlan vielen echt dik tegen.

Ctiroën/DS, Peugeot, BMW, Mercedes, Hyundai en Opel.
Full electric past niks in m'n budget behalve een Opel Corsa-E of e-208...
BMW en Mercedes passen enkel een A klasse hatchback of 1-serie in budget, en dat alleen als diesel (wat pretty much een non-optie de dag van vandaag)
Al de rest buiten budget...

Het is en blijft een luxeprobleem, maar als je wekelijks tegen de 500+ km's moet rijden, mag je toch wel een degelijke wagen verwachten denk ik...
Al bij al blijft die Peugeot natuurlijk een prima auto, als ik hem ooit krijg :p

(en zeggen dat mijn collega's in 't voorjaar nog iX3 en EQC konden bestellen :rolleyes:)

Begin van de maand een CLA 250e besteld dus ik ben eens benieuwd hoe lang het gaat duren.
Collega had ongeveer een maand voor mij dezelfde wagen besteld en had onlangs doorgekregen dat de leverdatum eind februari zou zijn wat mij wel straf lijkt als ik het hier allemaal lees. :biglaugh:

Begin van de maand een CLA 250e besteld dus ik ben eens benieuwd hoe lang het gaat duren.
Collega had ongeveer een maand voor mij dezelfde wagen besteld en had onlangs doorgekregen dat de leverdatum eind februari zou zijn wat mij wel straf lijkt als ik het hier allemaal lees. :biglaugh:

Ik heb dezelfde wagen besteld in Juni 2022 en ik heb nog geen datum gekregen, garage verwacht zelfs Q2, Q3.
Waar heb je de wagen besteld?

Ik had moeten weten dat dit forum bezoeken een slecht idee was...
Blijkbaar zijn de dagen van 5-series en A6'en nog niet overal gedaan.
Wat bedoel je hiermee?
E's, 5-series en A6'en zijn voor de happy few als salariswagen.
Altijd al zo geweest en zal altijd zo blijven.
Ik moet al doorgroeien naar directeur level om daar aanspraak op te maken.

Wat bedoel je hiermee?
Ik moet al doorgroeien naar directeur level om daar aanspraak op te maken.
Inderdaad wat kort door de bocht, bedoelde het niet meteen op die manier.
Bedoelde eerder dat dit forum het beeld van de gemiddelde bedrijfs-/salariswagen wat scheef trekt.
Evenals sommige luxelonen in het brutoloon forum.

Inderdaad wat kort door de bocht, bedoelde het niet meteen op die manier.
Bedoelde eerder dat dit forum het beeld van de gemiddelde bedrijfs-/salariswagen wat scheef trekt.
Evenals sommige luxelonen in het brutoloon forum.
Alles is meestal heel goed te verklaren als je alle parameters in rekening brengt.

De luxe wagens kan je terugvinden bij:
  • Zelfstandigen die daar zelf voor kiezen
  • Hoge profielen in de privé (directeurs, C-level management, VP's, soms Sr. managers en enkele Sr. consultants/experten)
  • Sales profielen (kan al vanaf sales unit manager profiel)
  • Taxi chauffeurs
  • Werken bij een dealer (al zie ik die meestal met een 3 serie/C/A4 rondrijden)
  • Top politici
  • ...
Ik ben al bij meerdere bedrijven geweest de afgelopen jaren in ons landje en diegenen met een E, A6 of 5 vielen onder één van bovenstaande bullet points --> uitzonderingen dus.

Alles is meestal heel goed te verklaren als je alle parameters in rekening brengt.

De luxe wagens kan je terugvinden bij:
  • Zelfstandigen die daar zelf voor kiezen
  • Hoge profielen in de privé (directeurs, C-level management, VP's, soms Sr. managers en enkele Sr. consultants/experten)
  • Sales profielen (kan al vanaf sales unit manager profiel)
  • Taxi chauffeurs
  • Werken bij een dealer (al zie ik die meestal met een 3 serie/C/A4 rondrijden)
  • Top politici
  • ...
Ik ben al bij meerdere bedrijven geweest de afgelopen jaren in ons landje en diegenen met een E, A6 of 5 vielen onder één van bovenstaande bullet points --> uitzonderingen dus.

Als uitvoerend profiel in de IT wil dat ook nog wel eens lukken, weliswaar met wat ervaring. Heb toch zo ook mijn eerste A6 los kunnen peuteren, ik had toen 9 jaar ervaring, 3.5 jaar als solution architect.

Deze week een mailtje naar mijn verantwoordelijke gestuurd of ik de login kon krijgen om mijn wagen te bestellen gezien ik er nu 6 maanden ben (Cronos groep) maar hij zit momenteel met verlof. Hij heeft wel alvast geantwoord dat we misschien kort aan tafel moeten zitten want "het is gene vette" om "iets moois" te bestellen.

Zit zelf in categorie 1 en al die elektrische wagens zijn serieus gedowngrade naar kleinere modellen en niet meer de ID3/4/5's, Q4 etc. Hier ook spreken we waarschijnlijk over Corsa's en 208's. Mja.. Ik kan toch ook niet blijven rijden met een benzine nu? Mijn huidige aanloopwagen is wel een mild hybrid (geen batterij dat dus geladen kan worden) en zit nog op het minimum VAA geloof ik. Maar dat kan toch alleen maar stijgen de komende maanden? Soms denk ik dat het gewoon beter is om een PHEV te bestellen (als die er zijn ofcourse) want met de huidige leveringen..

Deze week een mailtje naar mijn verantwoordelijke gestuurd of ik de login kon krijgen om mijn wagen te bestellen gezien ik er nu 6 maanden ben (Cronos groep) maar hij zit momenteel met verlof. Hij heeft wel alvast geantwoord dat we misschien kort aan tafel moeten zitten want "het is gene vette" om "iets moois" te bestellen.

Zit zelf in categorie 1 en al die elektrische wagens zijn serieus gedowngrade naar kleinere modellen en niet meer de ID3/4/5's, Q4 etc. Hier ook spreken we waarschijnlijk over Corsa's en 208's.

Edit: PM me even, kan je mogelijk wel helpen met een tip.

Mokka e lukt ook nog voor cat 1 iirc. Goed uitgerust.

Net bevestiging gehad dat mijn wagen besteld is, net op tijd :smile: . Leverdatum is nog te bevestigen maar ik ga voor het gemak een maand of 15 rekenen. Mijn collega die zijn X1 besteld heeft in november heeft ondertussen januari 2024 als leverdatum gekregen als ik het goed heb.

Sinds de invoering van VAA in 2012 is dat zo, maar ik herinner mij de periode ervoor bij Cronos dat een 22-jarige IT'er zonder ervaring werd gelokt met een A6. Toen was alles daar nog mogelijk wat bij andere bedrijven verboden was: cabrio's, coupé's, zware SUV's ... Het kon niet op. Dat maakte toen deel uit van hun troeven om pas afgestudeerden aan te werven voor een ander bedrijf er mee aan de haal ging.

Maar toen kwam VAA en hebben sommigen serieus moeten slikken toen ze 500 euro VAA moesten ophoesten (op een loon van 1500 netto) voor die XC90 die ze gekozen hadden om 1x per jaar een caravan te trekken. :laugh:

Sinds de invoering van VAA in 2012 is dat zo, maar ik herinner mij de periode ervoor bij Cronos dat een 22-jarige IT'er zonder ervaring werd gelokt met een A6. Toen was alles daar nog mogelijk wat bij andere bedrijven verboden was: cabrio's, coupé's, zware SUV's ... Het kon niet op. Dat maakte toen deel uit van hun troeven om pas afgestudeerden aan te werven voor een ander bedrijf er mee aan de haal ging.

Maar toen kwam VAA en hebben sommigen serieus moeten slikken toen ze 500 euro VAA moesten ophoesten (op een loon van 1500 netto) voor die XC90 die ze gekozen hadden om 1x per jaar een caravan te trekken. :laugh:
Heb ook een collega gehad die destijds veel keren opslag had laten schieten om een mooiere wagen te kiezen. Toen kwam heel de huidige regeling en stond hij daar...

Ge krijgt het die jonge hengsten niet uitgelegd dat het uiteindelijk niet hun eigen wagen is en dat meer nettoloon nog altijd beter is dan nen dikkere auto. Allé, toch zeker in het begin van de carriere.

Ik verwacht de mijne nog steeds in maart of vroeger (toyota corolla break 1.8 e-cvt)
Veronderstel dat ik met die vaa aanpassingen hiervoor ook wel wat ga mogen bijtellen 😓

Maar phev of ev was volledig buiten budget behalve misschien kleine koekendoosjes, en dan nog was het aanbod schamel bij ons

Terug
Bovenaan