Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
TouchéBon, duidelijk dat ik geen apenkloten verstand heb van hoe loon enz in elkaar zit
Alvast een goed begin om hier uitleg te vragen.Bon, duidelijk dat ik geen apenkloten verstand heb van hoe loon enz in elkaar zit
Onlangs heeft mijn beste maat een promotie gekregen waar ik wel flink van moest fronsen. Die kreeg een peelscheul meer, NIETS erbij van andere voordelen en die kreeg... Minder netto. Zijn HR zegt dat het is omdat hij juist in een hogere schaal is terecht gekomen... Ik snap nog steeds niet hoe dat kan maar hij heeft twee keer zoveel werk en gewoon minder netto.Je kan dus nooit (ceteris paribus) minder netto verdienen door meer te verdienen bruto![]()
Je kan in theorie net iets minder gaan verdienen met een hoger bruto, dacht ik. Maar het is wel een edge case. @JPV zal het wel beter kunnen uitleggen maar ik dacht door verhoging van bijzondere bijdrage sociale zekerheid of iets dergelijks. Wanneer je loon net die ene euro hoger is om daar een hogere bijdrage te triggeren, dan zou je lager kunnen uitkomen.Onlangs heeft mijn beste maat een promotie gekregen waar ik wel flink van moest fronsen. Die kreeg een peelscheul meer, NIETS erbij van andere voordelen en die kreeg... Minder netto. Zijn HR zegt dat het is omdat hij juist in een hogere schaal is terecht gekomen... Ik snap nog steeds niet hoe dat kan maar hij heeft twee keer zoveel werk en gewoon minder netto.
Maar ik weet ook dat ze anders niet echt een oplossing hebben voor die relatief jonge A6.
Dus ofwel moeten ze die dan verkopen (zit nog in leasing) ofwel moeten ze die aan nieuwe werknemer geven...
=)
idd, bedrijfsvoorheffing wordt afgehouden via een tabel met per schijf van 15 belastbare euro's een adnere afhouding.Je kan in theorie net iets minder gaan verdienen met een hoger bruto, dacht ik. Maar het is wel een edge case. @JPV zal het wel beter kunnen uitleggen maar ik dacht door verhoging van bijzondere bijdrage sociale zekerheid of iets dergelijks. Wanneer je loon net die ene euro hoger is om daar een hogere bijdrage te triggeren, dan zou je lager kunnen uitkomen.
Veel zou het echter niet mogen schelen en je moet dan echt al net een klein beetje meer krijgen ofzo.
Wel grappig in ene topic bezig over sociale lening en in andere over wagen van +80k
Only in belgium!
VAA van fossiele wagens gaat komende jaren nog stijgen doordat referentie uitstoot sneller daalt dan vroeger en de korting van leeftijd van wagen dit niet volledig compenseert
Ok, gek wel.idd, bedrijfsvoorheffing wordt afgehouden via een tabel met per schijf van 15 belastbare euro's een adnere afhouding.
Als je dus 899 euro verdiend hebt, wordt je (fictief) 100 euro afgehouden. Verdien je 900, kan het zijn dat je dan 107 afgehouden wordt.
Maar uiteindelijk wordt zoiets rechtetrokken via het aanslagbiljet.
Zuiver op je loon zal je uiteindelijk altijd meer overhouden door meer bruto. Het kan wel zijn dat sommige subsidies niet meer toegekend worden vanaf een bepaald loon en dat je dat net mist daardoor.Ok, gek wel.
maar het wordt rechtgetrokken dus... je kan niet minder hebben netto met een brutostijging? (oprecht benieuwd want ik dacht dat dat echt niet kon)
Schijf van 15 wordt afgeschaft dacht ik vanaf 2023idd, bedrijfsvoorheffing wordt afgehouden via een tabel met per schijf van 15 belastbare euro's een adnere afhouding.
Als je dus 899 euro verdiend hebt, wordt je (fictief) 100 euro afgehouden. Verdien je 900, kan het zijn dat je dan 107 afgehouden wordt.
Maar uiteindelijk wordt zoiets rechtetrokken via het aanslagbiljet.
Cynische sidenote: als bruto verhoogt wordt, zit ik hogere schijf denk ik :')
Dus ik zou er wss nog mee in mijn eigen voet schieten
nog niks van gehoord. Zou niet onlogisch zijn, want die tabel dateert nog vanuit de tijd dat men de berekening van lonen van het personeel met de hand deed (nu quasi onmogelijk) en dus maar op die manier berekent.Schijf van 15 wordt afgeschaft dacht ik vanaf 2023
Volgens mij was er ergens 1 heel speciaal randgeval waarbij dat net kon (ging toen over 1€ ofzo). Maar in principe is het onmogelijk om te dalen qua loon als je opslag krijgt.Ok, gek wel.
maar het wordt rechtgetrokken dus... je kan niet minder hebben netto met een brutostijging? (oprecht benieuwd want ik dacht dat dat echt niet kon)
Ik krijg een bedrijfswagen aangeboden
Ik heb brutoloon X en nettovergoeding Y
Nu krijg ik bedrijfswagen aangeboden met bedrag W
Nu als ik de bedrijfswagen neem, dan gaan ze eveneens mijn nettovergoeding met 10% de waarde van W verhogen
Als ik die wagen accepteer gaat er dan nog altijd iets af van mijn brutoloon ? Of dekt die verhoging van die nettovergoeding alles ?

Nu krijg ik bedrijfswagen aangeboden met bedrag W
Nu als ik de bedrijfswagen neem, dan gaan ze eveneens mijn nettovergoeding met 10% de waarde van W verhogen
Als ik die wagen accepteer gaat er dan nog altijd iets af van mijn brutoloon ? Of dekt die verhoging van die nettovergoeding alles ?