Collega die hetzelfde heeft besteld (+trekhaak denk ik) heeft de zijne vorige week mogen afhalen. Hij had maar ergens in november '21 besteld....En hupla terug verzet naar 6 januari 2023..![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Collega die hetzelfde heeft besteld (+trekhaak denk ik) heeft de zijne vorige week mogen afhalen. Hij had maar ergens in november '21 besteld....En hupla terug verzet naar 6 januari 2023..![]()
Heb je die wagen dan nodig voor uw job? Moet je veel materiaal daarvoor vervoeren? Die laptoptas past ook perfect in een mini e hoor.
Het is toch niet uw werkgever zijn taak om u te voorzien van een ruime wagen?
Daarbij als je binnen uw budget niks kan leasen dan moet je opslag gaan vragen, want dat is teken dat je te weinig verdient.
Maar dat is toch niet uw werkgever zijn probleem?
Waarom zou u werkgever daar rekening mee moeten houden?
Het zou mij toch verbazen dat er contractueel specifieke auto's worden vermeld.Geen assumpties maken.
Contractueel werden er bepaalde auto’s opgesomd die binnen mijn categorie vallen zoals type A3. Als blijkt dat 6 maand later (want ja, je moet eerst 6 maand in dienst zijn vooraleer te bestellen) geen auto’s daaraan meer voldoen door de constante verandering in de autowereld, dat ik daarvoor 2k moet opleggen.. Sjah, dan kan de werkgever daar in mijn ogen wel iets aan doen: TCO mee verhogen.
En euh, auto categorie staat los van hoeveel ik verdien. Ik kan evengoed 6k bruto verdienen en een cat 1 willen als ik dat wens, volgens mijn werkgever. Waarom? Want opnieuw, ik vraag niet een dikke auto en wil gwn groot genoeg hebben voor de kinderen.
Toen ik nog werknemer was stond er ook een bedrijfswagen “type Passat” in mijn arbeidscontract. Wij hadden wel nog een stuk meer budget, dus mijn werkgever had nog marge voor het geval auto’s plots een pak duurder zouden worden.Het zou mij toch verbazen dat er contractueel specifieke auto's worden vermeld.
Wel er is een reden waarom ik het zeg, omdat het ook zo is. Vreemd dat je zo reageert.Het zou mij toch verbazen dat er contractueel specifieke auto's worden vermeld.

De meeste werkgevers koppelen een wagen aan een bepaalde looncategorie, het is daarmee dat ik zei dat je opslag moet gaan vragen.Geen assumpties maken.
Contractueel werden er bepaalde auto’s opgesomd die binnen mijn categorie vallen zoals type A3. Als blijkt dat 6 maand later (want ja, je moet eerst 6 maand in dienst zijn vooraleer te bestellen) geen auto’s daaraan meer voldoen door de constante verandering in de autowereld, dat ik daarvoor 2k moet opleggen.. Sjah, dan kan de werkgever daar in mijn ogen wel iets aan doen: TCO mee verhogen.
En euh, auto categorie staat los van hoeveel ik verdien. Ik kan evengoed 6k bruto verdienen en een cat 1 willen als ik dat wens, volgens mijn werkgever. Waarom? Want opnieuw, ik vraag niet een dikke auto en wil gwn groot genoeg hebben voor de kinderen.
Als er effectief wagens in uw contract staan dan moet je daar eens naar hem daarmee gaan. Maar een A3 daar zou je tevreden mee zijn?
Nee. De consensus in dit topic (vele pagina's geleden) was volgens mij dat je minstens een X3 nodig hebt met 2 kleinere kinderen.Met 1-2 kinderen kan een A3 perfect toch.
Een X3 is piepklein als je 2 kinderen hebt. Dat is een lucifersdoosje.Nee. De consensus in dit topic (vele pagina's geleden) was volgens mij dat je minstens een X3 nodig hebt met 2 kleinere kinderen.
Maar wat zou dat juridisch waard zijn? Zou dat eigenlijk niet gewoon betekenen 'op moment van tekenen contract, krijg je een auto ter waarde van de kostprijs van een Passat'?Toen ik nog werknemer was stond er ook een bedrijfswagen “type Passat” in mijn arbeidscontract. Wij hadden wel nog een stuk meer budget, dus mijn werkgever had nog marge voor het geval auto’s plots een pak duurder zouden worden.
2 kinderen die al uit de 'liggende' maxicosi gegroeid zijn dan. Dan heb je ook geen grote buggy meer nodig.Met 1-2 kinderen kan een A3 perfect toch.
Vroeger werd bij mijn werkgever ook rekening gehouden met hoeveel kinderen je had, maar die tijd is door. Er is volgens mij geen enkele 7-zit, ook de EQB kan enkel als 5-zitter genomen worden.
Bij mijn stagebedrijf, lang geleden kreeg iedereen dezelfde wagen, ongeacht loonklasse.
Geen kind was een Golf, 1-2 kinderen een Jetta, 3 of meer kinderen een Passat. Allemaal in het zwart.
Eigenlijk kan je met 2 kinderen slechts 1 geschikte EV kopen en dat is een Mercedes EQV. Uiteraard de verlengde versie.Een X3 is piepklein als je 2 kinderen hebt. Dat is een lucifersdoosje.
Een X5 dat heb je op zijn minst nodig. En in feite liever nog een X7 of een GLS.
2 kinderen die al uit de 'liggende' maxicosi gegroeid zijn dan. Dan heb je ook geen grote buggy meer nodig.
Ik heb een tijdje een hatchback gehad met 1 baby en daar zou absoluut geen tweede meer bij gepast hebben. Of ik zou een veel dunnere (lees fragielere) buggy moeten kopen. En een maxi cosi die je met gordel moet vastzetten, deze met isofix pakken te veel ruimte in waardoor de stoel helemaal naar voor geschoven moet worden. Voor de voorste passagier is dat nog nipt doenbaar (comfortabel is anders), maar voor de chauffeur is dat gewoon niet haalbaar.
.Geen idee wat het juridisch betekent, maar zo stond het er (zonder iets anders erbij). Het leek mij ook beter dan zowat elke andere verwoording: stond er gewoon "bedrijfswagen", dan konden ze met een twingo afkomen. Stond er een budget, dan had je hetzelfde probleem dan als er "kostprijs van ene Passat" had gestaan.Maar wat zou dat juridisch waard zijn? Zou dat eigenlijk niet gewoon betekenen 'op moment van tekenen contract, krijg je een auto ter waarde van de kostprijs van een Passat'?
En als een half jaar later die Passat veel duurder geworden is en jij pas dan bestelt, dat je dan geen poot hebt om op te staan als je nog steeds die Passat wilt?
Vrijdag hem gaan ophalen.
Gelukkig heb ik geen buggy meer nodig. Zou nipt zijn anders!
Carbon black
M sport
Merino Tartufo
Comfort Plus
![]()
![]()
![]()

Zou ik al niet akkoord mee zijn.Bij mij stond er bij vorige WG ook letterlijk Audi A4 vermeld.